ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رئیس کل بانک مرکزی ایران: اطلاعات بازار ارز محرمانه است

همتی کاهش نرخ برابری دلار به یازده هزار تومان را که قبل وعده کرده بود، تکذیب کرد و فقط از مردم خواست «وارد دلالی ارز نشوند».

رئیس کل بانک مرکزی ایران اظهارت پیشین خود مبنی بر کاهش نرخ برابری دلار به ۱۱ هزار تومان را تکذیب کرد و باردیگر از «مردم» خواست که «وارد دلالی ارز نشوند». او گفته که به دلیل سوء استفاده دشمن نمی‌تواند اطلاعات و سیاست‌های ارزی را بیان کند.

عکس: آرشیو

به گزارش خبرگزاری‌های ایران عبدالناصر همتی در دیدار با مدیران بانکی از آن‌ها خواسته که همه ابزار‌های خود را برای جلوگیری از «نوسان نرخ ارز» به کار بگیرند.

همتی اما در جسله‌ دیگری که با مدیران رسانه‌ها برگزار کرده، سیاست‌های دولت در حوزه ارز را «محرمانه» خوانده و گفته که «اگر ما بخواهیم اطلاعات بدهیم دشمن از اطلاعات ما سواستفاده و بر اساس آن برنامه‌ریزی می‌کند، چرا که تمرکز مخالفان کشور و مردم بر این است که بازار پول و ارز را بر هم بزنند».

او وضعیت اقتصادی را «غیرعادی» و در «در شرایطی که دشمن در حال حمله به بازار ارز است»، توصیف کرده و گفته که در چنین شرایطی «اولویت بازار ارز است».

رئیس کل بانک مرکزی ایران مدعی شده که «گزارش‌های محرمانه‌ای از کشورها دیده که گفتند باید بازار ارز ایران را به هم بریزیم».

او در ادامه گفته که بانک مرکزی ایران با هماهنگی سایر دستگاه‌های اجرایی از این ماجرا «سربلند بیرون آمد و به نماد جهان تبدیل خواهد شد».

همتی که ۱۲ اسفند گفته بود نرخ دلار واقعی نیست و به ۱۱ هزار تومان کاهش خواهد یافت، این بار اظهارات پیشین خودش را تکذیب کرده است. او گفته است که هیچ وقت نگفته دلار به ۱۱ هزار تومان برمی‌گردد، رسانه‌ها از قول او نوشتند.

او در ادامه باردیگر به «مردم» توصیه کرده که «دلار نخرند» چرا که «نمی‌خواهد مردم ضرر کنند».

رئیس کل بانک مرکزی هدف اصلی نظام بانکی در سال جاری را «ثبات نرخ ارز» اعلام کرده و گفته که این بانک نرخ‌های موجود در بازار ارز را می‌پذیرد.

بل‌بشو در نظام بانکی

رئیس کل بانک مرکزی در بخش دیگری از سخنانش نظام بانکی ایران را «بل‌بشو» توصیف کرده و گفته که «بانک‌های ناتراز زیادند»

او یکی از برنامه‌های اصلی بانک مرکزی را «اصلاح تدریجی» نظام بانکی عنوان کرده است.

همتی کنترل نقدینگی و خروج بانک‌ها از بنگاهداری را از دیگر اولویت‌های بانک مرکزی در سال جاری بیان کرده اما گفته که عملیاتی شدن این اقدامات باید با احتیاط صورت بگیرد.

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در آخرین ماه‌های سال گذشته در بخشنامه‌ای پنج بانک و موسسه اعتباری وابسته به نهادهای نظامی را منحل و مسئولیت آن‌ها را به بانک سپه واگذار کرد.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • عفت منافی

    وجود "بل‌بشو در نظام بانکی " خبر است اما اطلاعات و سیاست‌های ارزی چنان منظم و طبق برنامه هستند که درزشان مضر؟ این "بل بشو" به زبان بالاترین مقام بانک مرکزی خود نمادی جهانی در عدم درایت نیست؟ مقامات کشوری و لشکری و هم درایتشان ناتراز است و هم الفاظشان ، بنگاه هایشان بماند.