ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تا ۳۰ سال آینده انرژی تجدیدپذیر می‌تواند نیاز جهان به برق را تأمین کند

بر اساس پژوهش آژانس بین المللی انرژی‌های تجدیدپذیر، تا ۲۰۵۰ می‌توان بالقوه ۸۶ درصد برق لازم جهان را از طریق باد یا خورشید به دست آورد.

نتایج یک پژوهش نشان می‌دهد که انرژی حاصل از باد یا خورشید می‌تواند تا ۲۰۵۰ بخش اعظم نیاز جهان به برق را تأمین کند.

یک توربین بادی تولید برق در پرتغال ــ عکس از آرشیو

«آژانس بین‌المللی انرژی‌های تجدیدپذیر» در پژوهش اخیرش تخمین زده است که ظرف ۳۰ سال آینده، می‌توان بالقوه ۸۶ درصد برق لازم جهان را از طریق منابع تجدیدپذیر باد یا خورشید به دست آورد.

این پژوهش همچنین پیش‌بینی می‌کند که تا ۲۰۵۰، حدود یک میلیارد خودروی برقی در حال تردد باشند و از برق استفاده بسیار بیشتری برای تولید حرارت و نیز هیدروژن خواهد شد که می‌تواند جایگزینی برای نفت سفید یا بنزین و دیگر سوخت‌ها در هوانوردی و دریانوردی باشد.

در این گزارش آمده که برای دستیابی به اهداف معاهده اقلیمی پاریس، دگرگونی صنعت انرژی ضروری است.

معاهده اقلیمی پاریس از دولت‌ها می‌خواهد که با اتخاذ سیاست‌های مناسب میزان گرمایش زمین را تا پایان قرن زیر حداکثر دو درجه سانتیگراد نسبت به دما پیش از دوران انقلاب صنعتی نگه دارند.

گرمایش زمین حاصل مداخله انسان و تولید گازهای گلخانه‌ای است و سوزاندن سوخت‌های فسیلی نقش عمده‌ای در این فرآیند ایفا می‌کند.

دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری ایالات متحده یکی از معدود رهبران جهان است که دولتش را از معاهده پاریس بیرون کشیده است. او به تغییرات اقلیمی ناشی از دخالت بشر باور ندارد و در روزهای اخیر به ایده استفاده از توربین‌های بادی برای تولید برق حمله، و به دروغ ادعا کرده است که سروصدای این توربین‌ها «سرطان‌زا» است.

دانشمندان، از جمله متخصصان اقلیمی سازمان ملل معتقدند که حداکثر افزایش درجه حرارت نسبت به سطح پیشاصنعتی باید ۱,۵ درجه تعیین شود. معاهده اقلیمی پاریس که در نشست ۲۰۱۸ لهستان بازبینی شد، به رعایت این حد توصیه کرده اما افزایش بیشینه دما را دو درجه به طور رسمی تعیین کرده است. فعالان و متخصصان آن را ناکافی می‌دانند.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.