ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

روحانی: فکر نمی‌کنم آمریکایی‌ها بخواهند اقدام دیگری انجام دهند

رئیس جمهوری ایران با اشاره به تروریست خواندن سپاه از سوی آمریکا خواهان حفظ وحدت جمهوری اسلامی شد و گفت هیچ‌کس به این اقدام آمریکا اعتنایی نمی‌کند.

حسن روحانی بار دیگر به موضوع تروریست خواندن سپاه پاسداران از سوی آمریکا پرداخت و گفت فکر نمی‌کند آمریکایی‌ها بخواهند از حد شعار فراتر بروند و اقدام دیگری انجام دهند. او گفت هیچ‌کس به این اقدام آمریکا اعتنایی نمی‌کند.

حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران

حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران چهارشنبه ۲۱ فروردین در جلسه هیئت دولت برای دومین بار در دو روز اخیر درباره اقدام آمریکا در قرار دادن نام سپاه پاسداران در لیست سازمان‌های تروریستی اظهارنظر کرد.

روحانی ضمن دفاع از سپاه پاسداران و «مدافع آزادی» خواندن آن در منطقه خاورمیانه، گفت: «زمانی است که باید همه در صف واحد و مستحکم قرار بگیریم تا کسی نتواند در این صف رخنه ایجاد کند و در برابر توطئه آمریکایی‌ها ایستاده و از مشکلات به خوبی عبور کنیم. (...) امروز زمان گله‌گذاری، جناح‌ها و گروه‌ها از یکدیگر نیست.»

او با بیان این‌که اقدامات دولت آمریکا علیه ایران «همواره از سوی چند کشور و کشورک مورد حمایت بوده است»، افزود: «هیچ‌کس این اقدام آمریکا را در تاریخ قبول نکرده و به آن اعتنایی نمی‌کند.»

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا دوشنبه ۸ آوریل / ۱۹ فروردین با انتشار بیانیه‌ای سپاه پاسداران را جزو گروه‌های تروریستی قرار داد. شورای عالی امنیت ملی نیز در واکنش به این اقدام اعلام کرد دولت آمریکا را «دولت حامی تروریسم» و «فرماندهی مرکزی آمریکا موسوم به سنتکام» و تمامی نیروهای وابسته به آن را «گروه تروریستی» می‌داند.

روحانی اقدام آمریکا علیه سپاه پاسداران را اقدام جدیدی ندانست و افزود: «آن‌ها به خوبی می‌دانند که اگر بخواهند پای خود را از حد شعار یک قدم فراتر بگذارند با چه مشکلات و مصیبت‌هایی روبه‌رو خواهند شد و فکر نمی‌کنم آن‌ها هر چقدر هم ناشی باشند بخواهند اقدام دیگری انجام دهند.»

حسن روحانی سه‌شنبه ۲۰ فروردین در «سالروز ملی فن‌آوری هسته‌ای» نیز به موضوع تروریست نامیدن سپاه پاسداران از سوی آمریکا پرداخته بود و ضمن تهدید آمریکا به حملات موشکی از مسئولان خواسته بود تا در برابر دشمن وحدت خود را حفظ کنند.

روحانی در حالی این سخنان را بیان می‌کند که اتحادیه اروپا هنوز درباره تروریست نامیدن سپاه پاسداران از سوی آمریکا واکنشی نشان نداده است و بنا به گزارش خبرگزاری فرانسه، امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه در تماس تلفنی سه‌شنبه شب ۲۰ فروردین / ۹ آوریل با حسن روحانی از همتای خود خواسته که «ایران از هر اقدامی که به تشدید تنش در منطقه منجر شود، خودداری کند».

از سوی دیگر، به‌نظر می‌رسد که مقامات ایرانی قصد آرام کردن اوضاع را دارند. صبح چهارشنبه ۲۱ فروردین حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی که به مسکو سفر کرده، گفت «واکنش ایران یک اقدام تدافعی است که در قالب منشور ملل متحد باید از آن دفاع کرد و این به معنای اعلان جنگ نیست». او افزود: «از نمایندگان مجلس انتظار داریم در قالب مقررات حقوق بین‌الملل به دفاع از ایران و تصمیمات صورت گرفته بپردازند و از بیان اظهاراتی همچون بازگرداندن تابوت سربازان آمریکایی و کشتن سربازان آمریکایی اجتناب کنند چرا که چنین اظهاراتی در دستور کار قرار ندارد و سیاست کشور تدافعی است.»

در حالی که عربستان سعودی و بحرین از اقدام آمریکا حمایت کرده‌اند کشورهای دیگری در منطقه از جمله عراق، ترکیه و قطر با تصمیم ترامپ درباره سپاه مخالفت کرده‌اند و آن را اقدامی در جهت افزایش تنش‌ها در خاورمیانه دانسته‌اند.

سپاه پاسداران چهارشنبه ۲۱ فروردین در بیانیه‌ای از مسئولان حکومتی به‌خاطر حمایت‌هایشان از سپاه قدردانی کرد و با اشاره به تصمیم دولت آمریکا نوشت: «با به‌کارگیری راهبرد "مقابله به‌مثل" مقتدرانه برابر دشمن، در صورت اقتضا، درس‌های فراموش نشدنی، پشیمان‌کننده و عبرت‌آموز به آنان خواهیم داد».

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Hasani

    تسلیت به شاغلان طرفدار حکومت اسلامی در بی بی سی فارسی و صدای آمریکا و رادیو فردا که از شکست نتانیاهو خبر میدادند وقبل از اعلام نتایج تیتر زده بودند!

  • عفت منافی

    ابرهاتونو دزدیدند، بعد پس دادند و سیل درست کردندند. مدیران درایتمندتان را دزدیدند و پس نمیدهند. حالا سید علی مونده و موشکهایش و سانتریفیوژهای سه فاز. پاشین برین کاراکاس، خط هوایی افتتاح شد.

  • روزنامه نگار ساندویچ فروش

    پس چرا برق از همتان و از همه جانتان پرریده است!؟ شما مثلا داررید دیپلوماستی بازی می کنید. همین خود شما چنان ترسیده ای و اندازه ی کار را هم سنجیده ای بر ای همین داری خودت را برالی روز مبادا آماده می کنی! شاید بدرد بخوری و شاید این مدعا بدردت بخورد. اما با نتیاهو و ترامپ هم که دیگر حتمی ست برای بار پنجم اولی و دوم دومی کارتان ساخته است. ما هم هستیم. گوش خوابانده ایم تا کارتان را بسازیم. و چنان کنیم که با مینی ژوپ و سرخاب و سفیداب تو و تمامیتان و مداحانتان و آیت الله هاتان و این ریشوهای پلید و پلیدی به همان کشورهایی که مرگ برشان می گفتید و خبیثشان می نامیدید فرار کنید. بدبختانه برای ما ملت در خواب و خوشبختانه برای شماها آنقدر دزده اید که بر ای هفتاد نسلتان کفایت نرفه زیستی فراهم است. و اما م رگ بر من و خانواده ام که اینچنین در خوابیم! تو چطور هممیهن؟