ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سیل در لرستان: خسارات شدید به ۷۰ درصد واحد‌های صنفی پلدختر

در پی سیل شدید در استان لرستان، بازسازی مناطق سیل‌زده و کمک به سیل‌زدگان در دستور کار قرار گرفته است. خسارت‌ها در پلدختر بالاست.

بازسازی مناطق سیل‌زده استان لرستان و کمک به سیل‌زدگان مسائل اصلی در پی سیل شدید در این استان است. خسارت‌ها در پلدختر سنگین است.

سیل در پلدختر لرستان

محمدرضا صفی‌خانی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان پنج‌شنبه ۲۲ فروردین گفت: «در ماه‌های گذشته لرستان شرایط خاصی را تجربه کرده و آسیب‌های اقتصادی و روانی سیل این استان بسیار بالاست.»

صفی‌خانی افزود: «سیل به بیش از ۷۰ درصد از واحد‌های صنفی پلدختر خسارات بسیار شدیدی وارد کرده است.»

در هفته اول فروردین در استان لرستان بسیاری از خانه‌ها و روستاها که در مسیر جریان رودخانه‌ها ساخته شده بودند، بر اثر سیلاب‌ها تخریب شدند. همچنین کل زیرساخت‌های معمولان و پلدختر نیز از بین رفته است. هنوز از میزان تلفات این استان آمار دقیقی در دست نیست.

موسی خادمی، استاندار لرستان روز پنج‌شنبه با اشاره به وضعیت معیشت مردم در پلدختر گفت: «ماهیت کار به لحاظ این‌که زندگی مردم را گل‌ولای گرفته بسیار سخت است که باید پاک‌سازی شود.»

به‌گفته استاندار لرستان بسته شدن کانال‌های انتقال آب‌های سطحی و دپو شدن گل‌ولای در کوچه‌ها و محل انتقال و تخلیه آن‌ها از مشکلات این استان است.

همچنین بالا آمدن آب رودخانه سیمره در چند روز اخیر مسئله‌ساز شده و احتمال دارد شماری از روستا‌های حاشیه سد در مخزن آن قرار گرفته و مشکلاتی ایجاد کند.

استاندار لرستان از تخلیه روستا‌های حاشیه سد سیمره خبر داده و می‌گوید بیشتر این روستا‌ها در مرز لرستان قرار دارند و حدود ۱۳ روستا هستند.

‌شریف خسروی فرماندار سلسله نیز اعلام کرد که بر اثر جاری شدن سیل بیش از ۳۵۰۰ میلیارد ریال خسارت به زیرساخت‌های این شهرستان وارد شده است.

در شهرستان سلسله برق چند روستا قطع شده بود که به‌گفته فرماندار این شهر مشکل برطرف شده و آب آشامیدنی ۱۵ روستا نیز قطع شده بود که مشکل آن‌ها هم رفع شده است.

‌شریف خسروی گفت: «حدود ۱۰۰ پل ارتباطی دچار خسارت شده‌اند و یک نفر هم بر اثر تخریب پل نوساز کاکارضا جان خود را از دست داد که ناشی از کم‌کاری پیمانکار طرح بوده و پرونده قضائی آن در دست بررسی است.»

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان می‌گوید اگر روند کمک‌ها و به جریان انداختن چرخ اقتصادی این استان طولانی شود «مطمئناً چالش‌های زیادی را درگیر کشور خواهد کرد که نمونه بارز آن را باید افزایش مهاجرت دانست».

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.