ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سخنگوی اتحادیه اروپا: اینستکس به قوانین ضد پولشویی و مقابله با منابع مالی تروریسم توجه دارد

به گفته سخنگوی اتحادیه اروپا، هدف این اتحادیه از ایجاد ساروکار مالی جدید اروپا (ایستکس) «حفاظت از شرکت‌های اروپایی برای ادامه تجارت با ایران است.»

سخنگوی اتحادیه اروپا در گفت‌وگو با خبرگزاری دولتی «ایلنا» ضمن تاکید دوباره بر تعهد اتحادیه به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، گفت که اجرای اینستکس برای «تطابق با ساختار ایران» به زمان نیاز دارد و توجه آن معطوف به «قوانین ضد پولشویی و مقابله با منابع مالی تروریسم» است.

عکس از آرشیو

مایا کاسیانچیچ، سخنگوی اتحادیه اروپا در یک گفت‌وگو با خبرگزاری دولتی کار ایران «ایلنا»، توافق هسته‌ای با ایران را یک قرار داد خوب ارزیابی کرد که «روش کلیدی برای غیرهسته‌ای کردن ایران و فاکتوری مهم برای امنیت منطقه محسوب می‌شود.» او تاکید کرد که با وجود خروج ایالات متحده از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، اتحادیه اروپا همچنان متعهد به اجرای آن است.

کاسیانچیچ همچنین ضمن تاییدِ پایبندی ایران به برجام گفت که اتحادیه اروپا «اقدامات غیرقانونی یک‌طرفه شریک آمریکایی‌»اش را بررسی می‌کند و به دور جدید تحریم‌ها علیه ایران نمی‌پیوندد.

او اظهار امیدواری کرد که سازوکار اینستکس که در ژانویه ۲۰۱۹ از سوی سه کشور عضو اتحادیه اروپا یعنی فرانسه و آلمان و بریتانیا با هدف «تسهیل تجارت مشروع بین ایران و جهان» راه اندازی شده، تاثیر تحریم‌ها بر ایران را کاهش دهد.

به گفته سخنگوی اتحادیه اروپا، هدف این اتحادیه از ایجاد ساروکار مالی جدید اروپا (ایستکس) «حفاظت از شرکت‌های اروپایی برای ادامه تجارت با ایران است.»

میشائیل کلور-برشتولد، سفیر آلمان در ایران گفته بود که حتی با اجرای سازوکار مالی جدید اروپا هیچ‌کس نمی‌تواند شرکت‌های خصوصی را وادار به مبادلات تجاری با ایران کند، و اینستکس تنها به تسهیل فعالیت شرکت‌ها در این زمینه کمک می‌کند.

سخنگوی اتحادیه اروپا در عین حال افزوده است که اینستکس برای «تطابق با ساختار ایران» به زمان نیاز دارد و توجه این ساز و کار معطوف به «قوانین ضد پولشویی و مقابله با منابع مالی تروریسم» است.

یکی از شرایطی که اتحادیه اروپا برای اجرایی کردن کانال مالی تجارت با ایران تعیین کرده پیوستن ایران به FAFT است، اما غلامرضا مصباحی مقدم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام چندی پیش اعلام کرد که قرار دادن سپاه پاسداران در فهرست گروه‌های تروریستی آمریکا، امکان تصویب لایحه پالرمو و CFT را کاهش داده است.

مجمع تشخیص مصلحت نظام هنوز موفق به تصمیم‌گیری نهایی برای تصویب این لوایح نشده و بار دیگر تصمیم‌گیری در این باره را به جلسات بعدی مجمع موکول کرده است.

سفیر آلمان در ایران در اسفند ماه سال گذشته تاکید کرد که پیوستن ایران به FATF نه به‌عنوان شرط که به‌عنوان یک واقعیت در مبادلات تجاری در نظر گرفته شده است.

اما ایران نگران است که در صورت تصویب لوایح مبارزه با پولشویی، ارتباطات‌ نظامی و مالی با بازوهای شبه‌نظامی‌ ایران در منطقه با مشکل مواجه شود.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.