ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ظریف: ایران «اینستکس» را راه‌اندازی کرد

او گفت که «نمی‌داند اروپایی‌ها برای راه‌اندازی ساز و کار مالی چقدر زمان می‌خواهند» و «نباید تصور کنند که ایران منتظر آنها می‌ماند».

وزیر امور خارجه ایران می‌گوید که ایران اقدامات لازم برای ساز و کار مالی ایران و اروپا را انجام داده و «اکنون اروپایی‌ها هیچ بهانه‌ای در اجرای تعهدات‌شان و شروع به کار ندارند».

محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران

خروج امریکا از توافق هسته‌ای و بازگشت تحریم‌ها روابط اقتصادی ایران و اتحادیه اروپا را متوقف کرده است. اتحادیه اروپا و شرکای اقتصادی جمهوری اسلامی وعده کرده بودند در صورتی که ایران از توافق خارج نشود، راهکاری برای تبادل اقتصادی و انتقال منابع مالی با ایران ایجاد خواهند کرد.

پس از مدت‌ها کشمکش سال گذشته دو طرف از توافق برای ایجاد ساز و کار مالی با عنوان «اینستکس» خبر دادند و هر یک اجرایی شدن آن را به انجام مراحل مقدماتی و ثبت حقوقی آن منوط کردند.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران یکشنبه ۲۵ فروردین در مراسم رونمایی از «پایگاه اینترنتی دیپلماسی اقتصادی» این وزارتخانه گفت که سازوکار متناظر با اینستکس هفته گذشته در ایران راه‌اندازی شده و حالا نوبت اروپایی‌ها است که به وعده خود عمل کنند.

به گزارش خبرگزاری‌های ایران، ظریف گفت که بعد از این « اروپایی‌ها هیچ بهانه‌ای در اجرای تعهداتشان و شروع به کار ندارند».

او از کشورهای اروپایی خواست « تلاش و فعالیت کنند که بتواند تعهدات خود را انجام دهند».

ظریف با بیان اینکه کشورهای اروپایی «در انجام تعهدات‌شان به ایران عقب هستند»، به صورت تلویحی تهدید کرد در صورتی که این کشورها به تعهدات خودت پایبند نباشند، ایران منتطر آنها نمی‌ماند.

او گفت: « نمی‌دانم که اروپایی‌ها برای یک سازوکار مقدماتی چقدر وقت نیاز دارند» و کشورهای اروپایی «نباید این گونه تصور کنند که ایران منتظر آنها می‌ماند».

وزیر امورخارجه ایران همچنین گفت که ایران برای مبادله تجاری با کشورهای همسایه «ساز و کارهای مشابهی» ایجاد کرده است.

ظریف اما نامی از کشورهایی که ایران برای تبادل تجاری با آنها کانال‌های مالی ویژه و ساز و کار انتقالی ایجاد کرده است، نبرد.

پیش از این مقام‌های دولتی ایران از توافق با روسیه، عراق و ترکیه برای ادامه روابط اقتصادی و انتقال منابع مالی خبر داده بودند.

ایران اعلام کرده که در واکنش به تحریم‌های امریکا دلار را از مبادلات اقتصادی حذف خواهد کرد.

دونالد ترامپ ریاست جمهوری امریکا بهار سال گذشته به صورت رسمی از توافق هسته‌ای با ایران خارج شد و تحریم‌های تازه‌ای راعلیه ایران اجرایی کرد.

واشنگتن هدف این تحریم‌ها را به صفر رساندن صادرات ایران اعلام کرده است.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Tutor

    تعللی بر توشویی مالباختگان میلیاردی فراری از منظر کانادا!

  • حمله آخرین شانش

    حمله نظامی آخرین شانش نجات است. حکومت دیکتاتوری که لااقل ۱۰% جمعیتش در گروی ادامه دیکتاتور یاست و ۳۰% هم بدشان نمیاید این نظام فاسد باشد تا از مواهب تورم سود ببرند و طبقات کارگر استثمار کنند. این شانسی برای قیام انقلاب و گاندی بازی نیست. ۴۰ سال گذشته است و هنوز عده ای فکر میکنند این ظام اهریمنی مثل شاه است که یا چندتا تحریم و یه کنفرانس گودالوپ و خیانت چندتا ژنرال ارتشی سرنگون شود و بالغ 120 هزار سپاهی و یک میلیون جیره خور این رژیم حاضرند میلیونها نفر از مردم را قتل عام کنند. بمباران سنگین سپاه و مراکز سرکوب توسط غرب حتی همراهی چین وروسیه. این نظام ولایی د رمیان شیعه وسنی دارد ایدولوژی الخرازمانی ضد انسانی گشترش میدهد و اولین قربانی و آخرینش همه نظام های سکولار است از چین تا امریکا… در نهایت ظرف ده سال دیگر اسرائیل نابود میکند و بخشهای عمده روسیه و چین را تجزیه خواهد کرد. این خط و نشان کی گفتم. امسال ده میلیارد دلار خرج حمله نظامی کنند بهتر از تا ده سال دیگر هزار میلیارد خرج خرابکاری این اخوند و سپاهی متحمل شوند جهان سکولار.