ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بانک‌ها ۳۰۰ واحد صنعتی در اصفهان را تعطیل کردند

بانک‌ها بیش از دو هزار واحد تولیدی را تملک و تعطیل کرده‌اند.از ۴۳ هزار واحد مستقر در شهرک های صنعتی ایران بین ۱۱ تا ۱۲ هزار واحد راکد است.

مدیران کارخانه پلی‌اکریل اصفهان می‌گویند که این واحد تولیدی دوباره راه‌اندازی شده است. برای احیای این کارخانه حقوق کارگران در ۱۰ ماه گذشته به صورت کامل پرداخت نشده است. استاندار اصفهان اما از تعطیلی حدود ۳۰۰ واحد تولیدی و بیکاری کارگران این واحدها در شهرک‌های صنعتی استان خبر داده است.

بانک‌ها واحدهای تولیدی را تملک و تعطیل می‌کنند. عکس: آرشیو

محسن رجایی مدیر کارخانه پلی اکریل اصفهان از راه‌اندازی مجدد خط تولید این کارخانه خبر داد. هزینه احیای این کارخانه را اما کارگران پرداخته‌اند.

اسرافیل احمدیه رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان گفته است که احیای این کارخانه با «از خودگذشتگی کارگران» ممکن شد.

به گفته او « استقامت کارگران در عدم دریافت چندین ماه حقوق خود باعث راه‌اندازی مجدد خط تولید در پلی اکریل شد».

مدیر کارخانه پلی اکریل هم گفته است که کارگران این کارخانه در شش ماه نخست سال ۱۳۹۷ با دستمزد ۳۰۰ هزار تومان در ماه کار کردند.

علاوه بر پلی‌اکریل، شمار زیادی از واحدهای تولیدی در اصفهان با مشکل روبرویند و شماری از آنها به صورت کامل تعطیل شده‌ است.

عباس رضایی استاندار اصفهان چهارشنبه ۲۸ فروردین شمار  تولیدی کارخانه‌های تعطیل شده را ۳۰۰ واحد اعلام کرد.

او گفت که این کارخانه‌ها «در اختیار بانک‌ها قرار گرفته و بانک‌ها هم هیچ استفاده‌ای از آن نمی‌کنند و کارگران این واحدها بیکار هستند» .

رضایی علت تعطیلی ۳۰۰ واحد تولیدی را بیان نکرد اما به نظر می‌رسد بدهی به نظام بانکی عامل اصلی توقف تولید در واحدهای تولیدی تعطیل شده باشد.

۳۰۰ واحد تولیدی در اصفهان و نزدیک به ۲ هزار کارخانه در دیگر شهرهای ایران در شرایطی به تملک بانک‌ها درآمده که وزیر صنعت،معدن و تجارت جمهوری اسلامی ایران ۹ فروردین گفته بود: « هیچ کسی نباید اجازه تملک واحدهای تولیدی را بدهد».

او ۲۴ فروردین در یک اظهارنظر دیگر گفت که بانک‌ها در صورت تملک واحدهای تولیدی «حق تعطیلی واحدهای تولیدی را ندارند».

بانک‌ها اما اظهارات وزیر صنعت، معدن و تجارت را نادیده گرفته و به گفته بابک دین‌پرست، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور جمهوری اسلامی ۲۰۰۰ واحد تولیدی را تملک کرده‌اند.

دین‌پرست ۲۲ اسفند سال گذشته گفته بود که بانک‌ها واحدهای تملک شده را به تعطیلی کشانده‌اند.

به گزارش منابع دولتی از ۴۳ هزار واحد مستقر در شهرک های صنعتی ایران بین ۱۱ تا ۱۲ هزار واحد راکد است و تنها ۲۵ درصد واحدها با ظرفیت بالای ۷۰ درصد تولید می‌کنند.

تعطیلی واحدهای تولیدی که از سال گذشته روند صعودی داشت، موجب اخراج کارگران و افزایش شمار بیکاران شده است.

گزارش‌های زمانه در باره حقوق کارگران را بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.