ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

در آبادان، خرمشهر و شادگان حالت فوق‌العاده اعلام شد

به دلیل وقوع مد اکبر، حجم آب در رودهای اروند رود و کارون افزایش یافت و آبادان، خرمشهر و شادگان را در خطر سیل قرار داد.

به دلیل وقوع مد اکبر، حجم آب در رودهای اروند رود و کارون افزایش یافت و آبادان، خرمشهر و شادگان را در خطر سیل قرار داد.

جمعه ۳۰ فروردین: آبادان - عکس: ایرنا

کورش مودت، سرپرست فرمانداری خرمشهر به خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) گفت که جمعه ۳۰ فروردین استانداری خوزستان در شهرهای آبادان، خرمشهر و شادگان حالت فوق‌العاده اعلام کرده است.

شدت مد (بازگشت آب از دریا به درون رودخانه و نهرها) در نیمه ماه قمری و هنگام کامل شدن ماه، بیشتر از مدهای عادی است. این وضعیت را «مد اکبر» نامیده‌اند. به گفته سرپرست فرمانداری خرمشهر این احتمال وجود دارد که از شنبه تا سه‌شنبه هفته آینده با وقوع مد اکبر حجم آب در دو رود اروند رود و کارون افزایش بیابد. به همین سبب در آبادان، خرمشهر و شادگان حالت فوق‌العاده اعلام شده است. کورش مودت اطمینان داد که با تقویت سیل‌بندهای غرب کارون در خرمشهر می‌توان روستاهای این منطقه را از سیل در امان نگه داشت. به گفته فرماندار ویژه خرمشهر وضعیت روستاهای غرب کارون و اروند و وضعیت مد اکبر در دستور جلسه مدیریت بحران استان خوزستان قرار داشت.

۱۳ روستای غرب کارون در حوزه شهرستان خرمشهر به دلیل اسکان در ساحل رودخانه کارون جزو مناطق پرخطر هستند.

سید زین العابدین موسوی، فرماندار آبادان نیز روز جمعه در گفت‌و‌گو با ایرنا از اعلاتم وضعیت فوق‌العاده در این شهر خبر داد:

«دهانه نهرهایی که اطراف آنها منزل مسکونی وجود دارد بسته می‌شود تا مانع ورود روان آب‌ها در سطح شهر و روستاهای اطرف شود. مردم حاشیه رودخانه‌های اروند و بهمنشیر هوشیار باشند زیرا ممکن است مد اکبر تکرار شود.»

 به گزارش ایرنا سیلاب ناشی از طغیان رودخانه کارون موجب آب گرفتگی برخی شهرها و روستاهای پایین دست این رودخانه در خوزستان شده است.

طغیان رودخانه‌های کرخه، دز و کارون تاکنون سبب آبگرفتگی بیش از ۲۷۰ روستا و بیش از یکصد هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی در خوزستان شده و حدود ۴۰۰ هزار نفر در معرض خطرات ناشی از این سیلاب قرار گرفتند. مناطقی از ۱۲شهرستان خوزستان، از جمله اهواز گرفتار سیلاب هستند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.