ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اخراج تعدادی از استادان پیمانی دانشگاه پیام نور

تعدادی از استادان دانشگاه پیام نور که از طریق فراخوان مرکز جذب وزارت علوم پذیرفته شده‌اند، اعلام کردند تا خرداد ۹۸ اخراج می‌شوند. تعدادی نیز مهر سال گذشته اخراج شده‌اند. گفته شده ۶۰ تا ۸۰ نفر از اساتید پیمانی این دانشگاه اخراج می‌شوند.

تعدادی از استادان دانشگاه پیام نور که از طریق فراخوان مرکز جذب وزارت علوم پذیرفته شده‌اند، اعلام کردند تا خرداد ۹۸ اخراج می‌شوند. تعدادی نیز مهر سال گذشته اخراج شده‌اند. گفته شده ۶۰ تا ۸۰ نفر از اساتید پیمانی این دانشگاه اخراج می‌شوند.

عکس از آرشیو

یکی از استادان دانشگاه پیام نور به خبرگزاری مهر گفته دانشگاه پیام نور سال ۸۶ تعدادی از استادان این دانشگاه را از طریق فراخوان و تعدادی را هم از طریق خود دانشگاه جذب کرده است. افرادی که از طریق فراخوان جذب شده بودند به صورت رسمی از طریق مرکز جذب وزارت علوم و با طی کردن مصاحبه‌های علمی و عمومی آن سال، از بین متقاضیان پذیرفته شده و به صورت کتبی دعوت به کار شدند، سپس مرکز جذب وزارت علوم پرونده‌ها را بررسی کرده و با عضویت پیمانی همه موافقت کرد. بر همین اساس برای همه افرادی که از طریق فراخوان جذب شده بودند، حکم کارگزینی پیمانی صادر شد و بعد از دو سه سال این حکم به پیمانی مشروط و سپس دوباره به پیمانی برگردانده شد.

به گفته این استاد دانشگاه پیام نور، در این حکم پیمانی برای همه ردیف استخدامی و کد استخدامی ۱۱ رقمی لحاظ شده است. از نظر امور استخدامی هر فردی دارای حکم کار گزینی و ردیف استخدامی باشد، از نظر دولت یعنی تمام فرایند استخدامی او طی شده است.

دانشگاه پیام نور طبق دستورالعمل مرکز جذب هیات علمی مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی، می‌بایست از زمانی که فرد در فراخوان رسمی شرکت می‌کند و مدارک خود را کارگزاری می‌کند، تا ۱۴۴ روز تعیین تکلیف می‌کرد و پرونده‌ها باید همان سال به وزارت علوم ارسال می‌شد اما پرونده‌ها ۱۰ سال در پیام نور مانده‌اند.

اکنون بعد از کشمکش‌های فراوان اعضای هیات علمی را به سه دسته تقسیم کرده‌اند: افرادی که توسط دانشگاه پذیرش شده بودند بدون بررسی، حکم پیمانی دریافت کردند و افرادی که توسط فراخوان وزارت علوم پذیرش شده بودند بر اساس شاخص سال ۹۵ و ۹۶ بررسی شده و تعداد زیادی پیام «عدم اولویت» دریافت کرده‌اند.

هفته گذشته منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری درباره وضعیت استادان پیمانی مشروط دانشگاه پیام نور گفته بود:

«حدود ۹۰۰ نفر در یک دوره زمانی در دانشگاه پیام‌نور تحت عناوین غیرمعمول دستیار آموزشی یا پیمانی مشروط به کار گرفته شده‌اند. ۷۹۴ نفر از آنها دارای مدرک کارشناسی ارشد بوده و بقیه دکتری داشته‌اند.»

به گفته وزیر علوم، تاکنون ۶۳۲ نفر از این افراد تعیین تکلیف شده‌اند، بقیه هم منتظر اعلام نظر هیات مرکزی جذب هستند. به ۷۰ تا ۸۰ نفر هم به دلیل اینکه شرایط لازم را از نظر سوابق علمی و پژوهشی برای جذب در هیات علمی نداشته‌اند، فرصت داده شده تا سوابق پژوهشی خود را تکمیل کنند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.