ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حمله داعش به ارتش سوریه و متحدانش ده‌ها کشته به جای گذاشت

حملات اخیر علیه ارتش سوریه بزرگ‌ترین عملیات نظامی داعش پس از شکست باغوز بوده است.

حملات دولت اسلامی (داعش) به ارتش سوریه و شبه‌نظامیان متحدش در مرکز سوریه به کشته شدن ده‌ها سربازِ نیروهای طرفدار رژیم منجر شد. داعش ماه گذشته با شکست در برابر نیروهای تحت حمایت ایالات متحده آخرین قلمرو خود را از دست داد، اما جنگجویان این گروه هنوز در سوریه حضور دارند.

جنگجویان داعش در مرز سوریه و عراق، بین دو استان الحسکه و نینوا - عکس از آرشیو

به گزارش خبرگزاری «رویترز» و به نقل از یک گروه دیده‌بان جنگ، حملات داعش علیه نیروهای طرفدار رژیم در مرکز سوریه در طی دو روز به کشته شدن ۳۵ سرباز منجر شد.

داعش با وجود شکست‌های اخیرش در باغوزِ سوریه در نزدیکی مرز عراق و واگذاری این آخرین قلمروی تحت محاصره خود در سوریه به نیروهای تحت حمایت ایالات متحده، هنوز جنگجویانی در نقاط دور افتاده بیابان مرکزی این کشور دارد.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه گفته است که حملات اخیر علیه ارتش سوریه بزرگ‌تری عملیات نظامی داعش پس از شکست باغوز و شامل چندین مورد حمله در نقاط مختلف مرکز سوریه بوده است.

شدیدترین حمله در منطقه الکوم در شمال شهر بیابانی باستانی پالمیرا رخ داد. در این حمله شبه‌نظامیان داعش ۱۵ سرباز ارتش سوریه و متحدانش را کشتند.

داعش در پیامی در پایگاه خبری‌اش «اعماق» گفت که در السخنه، در حدفاصل پالمیرا و دیرالزور، با یک حمله غافلگیرانه و تعدادی درگیری، ۲۰ سرباز سوری را کشته و تعدادی را نیز زخمی کرده است.

پایگاه‌های خبری رژیم سوریه هیچ گزارشی از حملات داعش یا کشته شدن سربازان منتشر نکردند.

ارتش سوریه منطقه السخنه (در حد فاصل پالمیرا و دیرالزور) را سال ۲۰۱۷ از داعش پس گرفت و شورشیان این گروه را به مرکز سوریه و امتداد بزرگراه بیابانی پالمیرا به دیرالزور عقب راند. با وجود این برخی از ستیزه‌جویان داعش هنوز در مناطق صحرایی باقی‌مانده‌اند و حملاتی را علیه پایگاه‌ها و کاروان‌های ارتش ترتیب داده‌اند.

علی‌رغم اینکه شکست داعش در باغوز و تصرف آخرین قلمروی این گروه، یکی از مهم‌ترین گام‌ها در مبازره با داعش به‌شمار می‌رود، پیش‌بینی می‌شود که نیروهای داعش برای سازماندهی مجدد خود در سوریه و عراق تلاش کنند.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه حدود یک ماه پیش در آماری از جنگ سوریه اعلام کرد که بیش از ۳۷۰ هزار نفر در این جنگ کشته شده‌اند. ۱۲۵ هزار سرباز ارتش سوریه و شبه‌نظامیان متحد آن‌ها در میان کشته‌شدگان بوده‌اند.

اما از گروه‌های جهادی داعش و تحریرالشام، شاخه القاعده در سوریه حدود ۶۶ هزار نفر کشته شده‌اند.

۱۱۲ هزار و ۶۲۳ نفر از کشته‌شدگان غیرنظامی و بیش از ۲۱ هزار نفر آن‌ها کودک و ۱۳ هزار نفر زن بوده‌اند.

در همین زمینه:

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    نظری وجود ندارد.