ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وضعیت جسمانی روح‌الله مردانی در زندان «وخیم» است

وضعیت معده و کلیه «این معلم زندانی «به شدت وخیم است و مکرر خون بالا می‌آورد و دچار کاهش وزن شدید گردیده است».

جمعی از معلمان ایران در نامه‌ای سرگشاده به سران جمهوری اسلامی نسبت به وضعیت جسمانی روح‌الله مردانی، معلم زندانی هشدار دادند. او ۷۵ روز است که در اعتصاب غذا به سر می‌برد.

گرافیتی روح‌الله مردانی، معلم زندانی در خیابان‌های تهران

وضعیت جسمانی روح‌الله مردانی معلم و مشاور آموزشی ناحیه ۴ کرج و دانشجوی ادبیات دانشگاه تهران که از بهمن ۱۳۹۶ در زندان نگهداری می‌شود، «وخیم» گزارش شده است.

او از ۷۵ روز قبل در اعتراض به شرایط نامناسب زندان و عدم رسیدگی به وضعیت جسمانی‌ خود اعتصاب غذا کرده است.

مردانی ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ به اتهام مشارکت در تجمعات اعتراضی دی ماه دستگیر و از آن زمان در زندان نگهداری می‌شود.

جمعی از معلمان ایران در نامه‌ای سرگشاده به رئیس جمهوری، رئیس مجلس و رئیس قوه قضاییه ایران نسبت به سلامت مردانی هشدار دادند.

این معلمان وضعیت جسمانی  مردانی را «وخیم» توصیف کردند و نوشتند: وضعیت معده و کلیه او «به شدت وخیم است و مکرر خون بالا می‌آورد و دچار کاهش وزن شدید گردیده است».

مسئولان زندان اوین ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ پس از اعتراض و اعتصاب غذای مردانی، او را به بهداری زندان منتقل کردند اما از اعزام این معلم به مراکز درمانی خارج از زندان جلوگیری کردند و او را بدون اینکه درمان شود، به زندان بازگرداند.

مردانی از زمان دستگیری چندین مرتبه در اعتراض به شرایط نامناسب زندان اعتصاب غذا کرده است. مسئولان زندان اما همچنان خواسته‌ها و حق این معلم زندانی را نادیده می‌گیرند. در خواست او که از سوی دستگاه قضایی به دو سال زندان محکوم شده است برای «آزادی مشروط» هم رد شده است.

این معلم زندانی پیش از این اردیبهشت ۱۳۹۷ به مدت ۲۶ روز اعتصاب غذا کرد و پس از وعده مسئولان مبنی بر رسیدگی سریع به پرونده قضایی‌اش به اعتصاب غذا پایان داد.

او که پس از بازداشت از آموزش و پرورش نیز اخراج شده، ۱۹ خرداد سال گذشته باردیگر دست به اعتصاب غذا زد. دومین اعتصاب غذا مردانی ۶۷ روز طول کشید و او پس از درخواست جمعی از فعالان صنفی و اجتماعی به این اقدام اعتراضی پایان داد.

این دانشجوی دانشگاه تهران پائیز سال گذشته باردیگر در اعتراض به نادیده گرفته شدن خواسته‌هایش نزدیک به ۲۰ روز اعتصاب غذا کرد.

اعتصاب غذاهای پیاپی وضعیت جسمانی این معلم را «وخیم» کرد. آنطور که جمعی از معلمان در نامه سرگشاده به سران سه قوه جمهوری اسلامی هشدار داند: عواقب عدم رسیدگی به وضعیت مردانی «متوجه مسئولان است».

مردانی تنها معلم زندانی در ایران نیست. علاوه بر او محمد حبیبی، اسماعیل عبدی و محمود بهشتی لنگرودی از اعضای کانون صنفی معلمان هم همچنان در زندان نگهداری می‌شوند.

معلمان ایران از آغاز سال تحصیلی جاری سه مرتبه در اعتراض به وضعیت معیشتی، خصوصی‌سازی آموزش و سرکوب معلمان در محل کار اعتصاب و چندین بار مقابل ساختمان آموزش و پرورش در مراکز استان‌ها تجمع کردند.

در جریان این اعتراضات حداقل چهارده تن از معلمان بازداشت و بازجویی و بیش از صد معلم به حراست آموزش و پرورش و یا مراجع امنیتی و قضایی احضار و تهدید به اخراج شدند.

شورای هماهنگی کانون صنفی معلمان ایران در اطلاعیه‌ای تمامی معلمان را به اعتصاب و تجمع در روز ۱۲ اردیبهشت، روز معلم در ایران، فراخوانده است.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.