ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رویترز: آمریکا برای تحریم سپاه معافیت قائل شد

این معافیت‌ها همزمان با تغییر فرمانده سپاه به دستور وزیر خارجه آمریکا اعمال می‌شود. هدف این است که تلاش‌های دیپلماتیک متحدان آمریکا در منطقه به خطر نیفتد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، ایالات متحده آمریکا معافیت‌های گسترده‌ای را برای دولت‌ها، نهادهای مردم‌نهاد و شرکت‌هایی که با سپاه پاسداران در تعامل‌اند قائل شده است.

سپاه پاسداران (آرشیو)

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا ۸ آوریل / ۱۹ فروردین با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که آمریکا سپاه پاسداران را جزو گروه‌های تروریستی قرار می‌دهد. یک هفته بعد دولت آمریکا با درج اطلاعیه‌ای در فدرال رجیستر (روزنامه رسمی دولت فدرال آمریکا) رسماً سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را در فهرست گروه‌های تروریستی این کشور قرار داد. اکنون خبرگزاری رویترز به نقل از سه مقام کنونی و سه مقام پیشین دولت آمریکا گزارش داده که مایک پمپئو، وزیر خارجه ایالات متحده مقرر کرده که مقامات دولت عراق که با سپاه پاسداران در تعامل و گفت‌وگو هستند، از دریافت ویزای آمریکا محروم نشوند. بر اساس این مصوبه، مقامات خارجی که با سپاه پاسداران قراردادهای اقتصادی منعقد کرده‌اند، می‌توانند همچنان به تعهدات خود در قبال سپاه عمل کنند. سازمان‌های مردم‌نهاد در شمال سوریه، عراق و یمن نیز که در تعامل‌اند با سپاه پاسداران شامل تحریم‌های آمریکا نمی‌شوند.

هفته گذشته مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در سخنانی در جمع دانشجویان دانشگاه ای اند ام تگزاس اعلام کرد که سپاه پاسداران کنترل ۲۰ درصد از اقتصاد عراق را در اختیار گرفته است. سیطره اقتصادی سپاه در ایران حوزه‌های نفت، گاز و پتروشیمی، آب، نیروگاه‌ها، بنادر و سازه‌های ساحلی و فراساحلی، حمل و نقل، معادن و صنایع معدنی، ارتباطات و فن‌آوری ارتباطات و کشاورزی را در برمی‌گیرد. خبرگزاری رویترز، به نقل از یک منبع آگاه گزارش داده که دفترهای وزارت خارجه ایالات متحده در خاورمیانه، آسیای مرکزی و آسیای جنوب شرقی هشدار داده بودند که اقدام دولت آمریکا علیه سپاه ممکن است امنیت نیروهای نظامی آمریکا مستقر در خاورمیانه را به خطر بیندازد. شورای عالی امنیت ملی در واکنش به اقدام دولت آمریکا علیه سپاه اعلام کرده بود دولت آمریکا را «دولت حامی تروریسم» و «فرماندهی مرکزی آمریکا موسوم به سنتکام» و تمامی نیروهای وابسته به آن را «گروه تروریستی» می‌داند.

بر اساس قوانین داخلی ایالات متحده، اشخاص و نهادهای حامی گروه‌های تروریستی به سختی مجازات می‌شوند. حمایت اقتصادی از گروه‌های تروریستی شامل حمایت مالی، حمایت لجستیکی، تهیه آذوقه و اقلام غذایی برای این گروه‌ها و همچنین تبلیغات برای این گروه‌ها در اینترنت می‌شود. به گزارش خبرگزاری رویترز، بر اساس مصوبه وزارت خارجه آمریکا، اشخاص و نهادهایی که با سپاه پاسداران در تعامل‌اند، شامل این قوانین نمی‌شوند. یک مقام آمریکایی که با کنگره در ارتباط است، به خبرگزاری رویترز گفته که دولت ترامپ با اقدام علیه سپاه قصد دارد نشان دهد که سیاست اعمال فشار حداکثری علیه ایران ادامه دارد، اما در همان حال مایل نیست تلاش‌های دیپلماتیک متحدان آمریکا را به خطر بیندازد.

به گزارش رویترز معافیت‌های اخیر شامل اعضای سپاه پاسداران و حامیان مالی سپاه نمی‌شود.

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی و «فرمانده کل قوا» یکشنبه یکم اردیبهشت سرتیپ حسین سلامی را با اعطای درجه سرلشکری به فرماندهی کل سپاه پاسداران منصوب کرد. او جانشین محمد علی جعفری، فرمانده سابق سپاه پاسداران شده است. سلامی به اظهارات ضد اسرائیلی شهرت دارد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کمدی-تراژدی پینیکیو در سیاست!

    خبرگزاری وابسته سپاه با خوشحالی (در عمل با نیش و طعنه) اعلام کردند ترامپ دارد به شرکت های همکار سپاه معافیت تجاری میدهد، یعنی رسما امریکا احمقانه دارد به حامیان سپاه (چین، روسیه، هند و…) معافیت میدهد! همین تناقضات عملکرد جهان سکولار دربرابر تنها نظام تئوکراسی جهان (جاعش/جمهوری اسلامی عقرب شیعی در ایران) است، خیلی میبینم در فضای مجازی شایعاتی را تکرار میکنند مانند: سقوط نظام شاه کار خود غربی ها بود! غرب و امریکا و اسرائیل در اصل بودن نظام جاعش سود میبرند، حتی شایعات بالاتر میگویند و میگویند اصلا امریکا و اسرائیل متحد سپاه و نظام اخوندی هستند! دلیل اصلی این شایعات عجیب، عملکرد منتاقض غرب از جمله اسرائیل و امریکایی و حتی حکومتهای سنی است! در رسانه های دولتی غربی، انبوهی عوامل از جناح دروغین اصلاح طلب (استمرار طلب) حضور دارند و بارها بارها کامنتها و مقالات مخالفان جاعش را سانسور میکنند!!! در جاعش رسما طی ۴۰ سال اعلام جنگ علیه تمام جهان سکولار و سنی داده، اما ۴۰ سالست دارند آوانس اقتصادی میدهند. هیچ توجیه ندارد - دول سکولار- مانند چین و هند و روسیه و کره جنوبی و ژاپن تعامل اقتصادی کنند. براستی مردم این کشور از دولتهایشان نمیپرسند چرا با نظام جاعش ایران تعامل اقتصادی دارید و هر ساله بیش از صد میلیارد دلار به اقتصاد ضد بشری جاعش پول تزریق میکنید؟! چرا فرزندان و حتی خود اینها در کشورهایتان پذیرا میشوید؟ چرا اموال غارت شده مردمان ایران اجازه میدهید در کشورهایتان منتقل شود توسط عوامل این نظام؟ بارها اعلام شد بخشی بزرگی جاسوسان سپاهی در پوشش تاجر و بازرگان و حتی دانشجو هستند. حسن روحانی مامور کارکشته اطلاعتی در بریتانیا دکتری بهش میدهند!! نظامی رسما اعلام کرده قصد نابودی سکولاریسم و همه ادیان و مذاهب از جمله سنی دارد و میخواهد دین من دراوردی و نژادپرستانه ترین ایدئولوژی تاریخ -یعنی تشیع ولایی- را جایگزین در جهان کنند