ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

توافق روحانی و عمران خان: ایجاد نیروی واکنش سریع برای مقابله با «تروریسم»

دستاورد نخستین سفر نخست‌وزیر پاکستان به ایران: توافق بر سر تأمین امنیت مرزهای دو کشور در ازای نفت و گاز.

حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی در نشست خبری مشترکش با عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان اعلام کرد که ایران و پاکستان برای تأمین امنیت مرزهای دو کشور و مقابله با «گروه‌های تروریستی» نیروی واکنش سریع ایجاد می‌کنند.

دوشنبه ۲ اردیبهشت، تهران: حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی میزبان عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان

صبح دوشنبه ۲ اردیبهشت عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان برای دیدار و گفت‌وگو با حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی وارد تهران شد. او قبل از عزیمت به تهران برای زیارت امام رضا در مشهد توقفی کوتاه داشت. محمدجواد ظریف وزیر خارجه، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی، محمود واعظی رییس دفتر رییس جمهوری و سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مراسم استقبال رسمی از عمران خان حضور داشتند. تعمیق و تحکیم روابط تهران – اسلام‌آباد در زمینه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، امنیتی و فرهنگی از محورهای دیدار و مذاکره رییس جمهوری اسلامی ایران و نخست وزیر پاکستان و هیات‌های عالی‌رتبه دو کشور بود.

به گزارش خبرگزاری‌‌های داخلی، حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی در نشست خبری مشترک با عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان گفت:

« باید سطح همکاری‌های  ایران و پاکستان به گونه‌ای باشد که تروریست‌ها کاملاً متوجه شوند که دو کشور مصمم هستند که قاطعانه با آنها مبارزه کنند.»

روحانی اعلام کرد که برای دستیابی به این هدف دو کشور برای مقابله با «گروه‌های تروریستی» نیروی واکنش سریع ایجاد می‌کنند.

در هفته‌ها و ماه‌های گذشته در مرز ایران با پاکستان در استان سیستان و بلوچستان مرزبانان ایرانی بارها هدف حملات تروریستی قرار گرفته‌اند. بهمن سال گذشته قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه پاسداران با انتشار اطلاعیه‌ای از حمله انتحاری جیش‌العدل به اتوبوس پرسنل شیفت سپاه پاسداران در جاده خاش به زاهدان خبر داده بود. در این حمله تروریستی دست‌کم ۲۰ نفر از پرسنل سپاه کشته و به همین تعداد هم مجروح شدند.

عمران خان برای نخست‌بار از زمان تصدی نخست‌وزیری پاکستان به ایران سفر می‌کند. خان اعلام کرد که مقامات نظامی پاکستان با مقامات نظامی ایران گفت‌وگوها درباره ایجاد نیروی واکنش سریع را آغاز می‌کنند:

«تروریست‌ها تلاش دارند که در روابط دوستانه و برادرانه ایران و پاکستان تفرقه و جدایی ایجاد کنند، لذا مصمم هستیم قاطعانه با تروریسم مبارزه کنیم و به نفع پاکستان می‌دانیم که اجازه ندهد از خاکش علیه ایران و همسایگانش استفاده شود.»

دست پاکستان از این همکاری اما خالی نمی‌ماند. روحانی اعلام کرد که تهران آمادگی دارد همکاری‌های خود با پاکستان در زمینه‌های مختلف اقتصادی از جمله نفت و گاز، برق، پتروشیمی و گردشگری را بیش از پیش افزایش دهد. عمران خان نیز گفت پاکستان به دنبال یافتن مکانیسمی برای ارتقای مناسبات اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های مختلف به ویژه نفت و گاز است. تهاتر کالا و استفاده از پول ملی دو کشور در تراکنش‌های بانکی در دستور کار طرفین قرار گرفت.

شنبه گذشته مقامات امنیتی پاکستان اعلام کرده بودند که «تروریست‌ها» از اردوگاهی در استان بلوچستان در خاک پاکستان حمله به اتوبوس سپاه پاسداران را تدارک دیده بودند. قرار است نخست‌وزیر پاکستان با علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی نیز دیدار و گفت‌وگو کند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • farid

    روز دوشنبه در نشست خبری، یک خبرنگار از آقای پمپئو پرسید که گفته می شود فرمانده جدید سپاه پاسداران فردی تندرو است، و آقای پمپئو در پاسخ گفت: «شما از فرمانده جدید سپاه پاسداران با توصیف تندرو یاد کردید. چنین توصیف‌هایی اغلب معنایی ندارند. باید بگویم واقعیت این است برای هر مسئول ایرانی- اعم از ظریف و روحانی- که ماهیت بنیادین این رژیم را پذیرفته‌اند، این نوع تمایز قائل‌شدن‌ها اهمیتی ندارند. وی افزود: «اگر شما کسی هستید که از اقدامات قاسم سلیمانی در عراق حمایت می‌کنید، یا فعالیت‌های نیروی قدس، حزب‌الله و حماس مورد حمایت شما است و حامی حماس هستید، یعنی علیه اهداف ایالات متحده حرکت می‌کنید.»

  • پینیکیوخان در سیاست

    پاکستان کشور دست ساخته اسلامگراهایی هندی، اولین بار کلمه منحوس و خردستیزانه "جمهوری اسلامی" ابداع کردند! هر بار که عبارت "جمهوری اسلامی" در جهان تکرار میشود، بزرگرتین اهانت و گوشزد بزرگرتین خیانت به جمهوری (پاپلیکشین/دموکراسی) میشود! اما پاکستانیها حاکمیت در دست اکثریت سنی است، از جبر و ترس چند ملیون شیعه جاعشی زده در پاکستانی مجبور چنی باجهای به نظام جهل و جنایت جاعش (جمهوری اسلامی عقربی شیعه) بدهند. وگرنه هر سنی با ابتدائیی ترین اصول تسنن آشنا باشد میداند هدف نهایی جاعش نابودی همه مذاهب و ادیان و رزیمهای سکولار در جهان است. این را در کتب تئوریسنهای جنایت جاعش امثال خمینی و مطهری و خامنه ای و مزدوران سپاهی و بسیجی اش بارها در کتب و مقالات و رسالاتشالن تاکید کرده اند! هر انسانی تاریخ تروریسم اسلامگرایی بخواند میفهمد عامل اصلی تشویق تشویق و تهیج مردم عقب مانده اسلامی، همین جاعش است. این هم کمدی-تراژدی پلشت اسلام گرایی سنی و شیعه است.