ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزیر آموزش و پرورش گزارش یونیسف درباره محرومیت‌ کودکان از تحصیل در اثر سیل را تکذیب کرد

به گزارش یونیسف، هزار مدرسه در سیل تخریب شده و صدهزار کودک از تحصیل بازمانده‌اند. بطحایی اما می‌گوید به جز «موارد معدودی در خوزستان»، مشکل حل شده است.

صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) در گزارش اخیرش درباره تأثیرات منفی سیل بر زندگی کودکان ایرانی نوشت که یک میلیون کودک در معرض آسیب‌های ناشی از این فاجعه طبیعی قرار گرفته‌اند و ۱۰۰ هزار کودک نیز به همین دلیل از تحصیل بازمانده‌اند. وزیر آموزش و پرورش اما آمار کودکان بازمانده از تحصیل را تکذیب کرد.

عکس از آرشیو

محمد بحطایی یک‌شنبه شب یکم اردیبهشت در حساب توئیتری‌اش در واکنش به گزارش یونیسف نوشت که «ظاهراً دفتر یونیسف در ایران آماری از بازماندگان از تحصیل به خاطر سیل منتشر کرده است که از اساس ناصحیح است».

به گفته وزیر آموزش و پرورش جمهوری اسلامی، به جز «معدود مواردی در خوزستان»، مشکل تحصیل کودکان سیل‌زده حل شده است.

— سيدمحمد بطحایی (@sm_bathaei) April 21, 2019


اما گزارش یونیسف که در وب‌سایت سازمان ملل متحد در ایران منتشر شد، روایت دیگری از ابعاد تخریب سیل ارائه می‌دهد.

به گزارش دفتر نمایندگی یونیسف در ایران، سیلاب‌های اخیر ۱۰ میلیون نفر را تحت تأثیر قرار داده‌اند، دو میلیون نفر از میان آنها در معرض آسیب شدید قرار گرفته‌اند و ۵۰۰ هزار نفر نیز آواره شده‌اند.

آمار یونیسف به ویژه درباره کودکان هشدار آمیز است: بر اساس این گزارش، یک میلیون کودک در معرض آسیب‌های ناشی از سیل قرار دارند و به دلیل تخریب یا آسیب شدید یک‌هزار مرکز بهداشتی و یک‌هزار مدرسه، «۱۰۰ هزار کودک از مدرسه محروم مانده و هزاران نفر نیز به مراقبت‌های بهداشتی اولیه دسترسی ندارند.»

گزارش یونیسف یک‌روز پس از ورود نخستین محموله تجهیزات نگهداری واکسن به ایران با هماهنگی این سازمان بین‌المللی منتشر شده است،‌ هرچند نویسندگان گزارش تأکید می‌کنند که «نیازهای کودکان در ایران با گذر زمان حادتر می‌شود» و به کمک‌های بیشتری نیاز است.

یونیسف خواهان دریافت کمک مالی به مبلغ ۸,۹ میلیون دلار برای رسیدگی به نیازهای کودکان سیل‌زده شده است.

علی بختیاری، مدیرکل روابط عمومی سازمان مدیریت بحران کشور دوشنبه ۲ اردیبهشت اعلام کرد که ۲۵ استان از ۳۱ استان کشور به‌طور همزمان یا در فاصله زمانی کوتاه دچار سیل شدند و ۲۳۵ شهر و ۴۳۰۴ روستا تحت تأثیر خسارات سیل قرار گرفتند. همچنین در جریان این سیلاب‌ها ۷۸ نفر کشته و یک‌هزار نفر زخمی شدند و تخمین زده می‌شود که حدود ۱۰ میلیون نفر تحت تأثیر مستقیم و غیرمسستقیم این سیل قرار گرفتند.حدود ۴۰۰ هزار نفر تخلیه اضطراری شدند، ۴۰ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیاز به بازسازی کامل دارند و ۴۱ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیازمند تعمیر هستند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.