ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

یاسمن آریانی تحت بازجویی و فشار توام با بدرفتاری برای اعتراف اجباری است

 یاسمن آریانی ۹ روز در سلول‌های انفرادی بازداشتگاه وزرا، تحت بازجویی و فشار توام با بدرفتاری برای اعتراف اجباری قرار گرفته. او به بازداشت دوستان و اعضای خانواده خود نیز تهدید شده است.

یاسمن آریانی و منیره عربشاهی، مادر و دختری که اواخر فروردین ماه سال جاری بازداشت شده‌اند و در زندان قرچک ورامین به سر می‌برند، با تهدید و فشار بازجویان برای اعتراف اجباری روبه‌رو هستند.

یاسمن آریانی پیش از انتقال به زندان، به مدت ۹ روز در سلول‌های انفرادی بازداشتگاه وزرا، تحت بازجویی و فشار توام با بدرفتاری برای اخذ اعترافات اجباری درباره فعالیت‌های مدنی خود قرار گرفته است. یاسمن آریانی در دوران بازجویی به بازداشت دوستان و اعضای خانواده خود نیز تهدید شده است. همچنین منیره عربشاهی، مادر یاسمن آریانی هم که در بازداشت است، پس از تفهیم اتهام به زندان قرچک ورامین منتقل شده است.

اتهامات وارد شده به یاسمن آریانی شامل «تشویق و فراهم نمودن موجبات فساد از طریق تبلیغ و کشف حجاب» و «فعالیت تبلیغی علیه نظام» از طریق فعالیت‌های مدنی و فعالیت‌های او در زمینه مخالفت با حجاب اجباری و حضور بدون حجاب در روز جهانی زن در مترو و اهدای گل به مسافران بوده است.

یکی از نزدیکان این فعال مدنی به خبرگزاری هرانا گفته: «یاسمن آریانی و مادرش منیره عربشاهی پس از بازداشت ابتدا به بازداشتگاه وزرا منتقل شدند و طی همان روز یاسمن آریانی به زندان قرچک ورامین منتقل شده و پس از انجام مراحل اداری توسط پلیس امنیت اخلاقی برای بازجویی به سلول انفرادی بازداشتگاه وزرا بازگردانده شد.»

منیره عربشاهی نیز پس از بازداشت و انتقال به بازداشتگاه وزرا ابتدا به قرنطینه زندان قرچک و پس از ۴ روز به بند ۷ این زندان منتقل شده بود.

به گفته منبع نزدیک به خانواده این شهروندان، این دو تن پس از آخرین انتقال یاسمن آریانی به زندان قرچک به بند ۵ این زندان منتقل شده‌اند و هم اکنون در این محل که عمده ساکنین آن را اتباع خارجی تشکیل می دهند نگهداری می شوند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.