ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

خامنه‌ای: تمرکز «دشمن» بر موضوع کارگران

خامنه‌ای ضمن هشدار نسبت به توجه «دشمنان» به مسائل کارگری خواهان «کار جهادی» و حمایت از کالای ایرانی برای رونق‌گرفتن تولید و حل مشکلات کارگران شد.

رهبر جمهوری اسلامی در آنچه «دیدار با کارگران» خوانده شده است، بار دیگر به تمرکز «دشمنان ملت ایران» بر موضوع کارگران اشاره کرد. خامنه‌ای همزمان تحریم‌ها را عامل بروز شماری از مشکلات دانست. او در واکنش به تحریم‌های نفتی ایالات متحده علیه ایران از یک سو گفت که جمهوری اسلامی به میزان نیاز نفت صادر می‌کند و از سوی دیگر، تحریم‌های نفتی را «فرصتی» برای کاهش وابستگی به نفت دانست.

سخنرانی خامنه‌ای به مناسبت آغاز هفته کارگر، چهارم اردیبهشت

به گزارش وب‌سایت دفتر حفظ و نشر آثار رهبر جمهوری اسلامی، علی خامنه‌ای چهارشنبه چهارم اردیبهشت، در دیدار با شماری از مهمانان دست‌چین‌شده به مناسبت آغاز هفته کار و کارگر گفت: «دشمن برای به زانو در آوردن ملت ایران بر فشار اقتصادی متمرکز شده است».

به گفته خامنه‌ای، «دشمنان ملت ایران» در چهل سال اخیر بر «موضوع کار و کارگران» تمرکز کرده‌اند اما به گفته او، همواره شکست خورده‌اند. رهبر جمهوری اسلامی جامعه کارگری را «از وفادارترین قشرها به جمهوری اسلامی» خواند و از مسئولان خواست به مسائل اساسی کارگران از جمله امنیت شغلی و دستمزدها «توجه صحیح و دقیقی» داشته باشند.

او خواهان «کار جهادی» و حمایت از کالای ایرانی برای رونق‌گرفتن تولید و حل مشکل کارگران شد.

این دومین بار پس از اعتراضات دی ۹۶ است که علی خامنه‌ای از کارگران تمجید می‌کند و همزمان مدعی است که «دشمن» به اعتراض‌های کارگری دامن می‌زند.

او ۱۶ بهمن ۹۶ نیز در «کنگره شهدای جامعه کارگری» گفته بود: « یکی از کارهای اساسی دشمنان، تحریک و وادار کردن کارگران به ایجاد رکود در کارخانه‌ها بود. دشمنان همیشه تلاش می‌کردند تا کارگران کشور را لنگ بگذارند اما کارگران در طول این سال‌ها همواره با بصیرت و همت و تدین ایستادند و دست دشمن را رد کردند.»

تنها یک هفته تا روز یکم مه، روز جهانی کارگر باقی مانده است. در سال‌های گذشته کارگران ایران جنبشی اعتراضی و مطالباتی به راه انداخته‌اند. بسیاری از کارگران به دلیل خصوصی‌سازی، تحریم‌ها و نبود مواد اولیه برای تولید، سیاست‌های تعدیلی و موارد دیگر با مشکلات اقتصادی فراوانی دست به گریبان‌اند.

اما اعتراض‌های کارگران به این وضعیت با سرکوب امنیتی مواجه شد؛‌ از جمله کارگران معترض نیشکر هفت‌تپه، پتروشیمی رازی، شرکت واحد اتوبوسرانی، گروه ملی فولاد اهواز، هپکو اراک و…

اسماعیل بخشی، کارگر نیشکر هفت‌تپه و یکی از چهره‌های محبوب جنبش کارگری در جریان این اعتراض‌ها به زندان افتاد و شکنجه شد. اعتراض او و سپیده قلیان، فعال مدنی حقوق کارگران به شکنجه در زندان‌ها به بازداشت دوباره آنها انجامید.

    تحریم‌ها

    رهبر جمهوری اسلامی دو روز پس از آن سخن می‌گفت که ایالات متحده از عدم تمدید معافیت نفتی هشت مشتری ایران خبر داد. او در این سخنرانی گفت که دشمنان با فشار اقتصادی به دنبال به زانو درآوردن ملت ایران هستند و «دشمنی با جمهوری اسلامی،‌ دشمنی با ملت ایران است».

    علی خامنه‌ای که تحریم‌ها را «زمینه‌ساز بروز مشکلات در برخی زمینه‌ها» خواند، واکنشی دوپهلو به آنها نشان داد.

    او از یک سو گفت: «قطعاً این تلاش آمریکایی‌ها هم به جایی نمی‌رسد و جمهوری اسلامی هر مقدار لازم داشته باشد و اراده کند، نفت صادر خواهد کرد.» همین بخش از سخنان او تیتر تمام رسانه‌های رسمی ایران بود.

    خامنه‌ای اما در ادامه موضع دیگری گرفت و گفت اگر ایران موفق به دورزدن تحریم‌ها نشود، باز هم نفع کرده است: «کاهش وابستگی به فروش نفت را قدر و نوعی فرصت می‌دانیم و از آن برای تکیه بیشتر بر توانایی‌های داخلی استفاده می‌کنیم.»

    کاخ سفید دوشنبه ۲۲ آوریل / دوم اردیبهشت با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا معافیت هشت کشور از تحریم نفتی ایران را تمدید نکرد. وزارت خارجه ایران در واکنش به این اتفاق گفته بود که برای معافیت‌های اعطایی آمریکا از تحریم نفتی ایران ارزشی قائل نیستیم، اما در عمل تحریم‌ها اثرگذار است.

    خبرهای کارگری:

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    • آیت... شنگولیان

      بسم الله تعالی در صدر اسلام هم حضرت محمد صل الی علیه وآله وصلم هم از این قُپی ها زیاد میآمد. اِصلا" برکات اسلام و مسلین همه ازه مین قُپی هاست. حضرت امام (ره) هم خیلی از ان قپی ها آمدند. اصلا" برکت جمهوری اسلامی هم از همین قپی هاست. همین قپی های حضرت آقا ولی عصر مسلمین و جانشین امام زمان (عج الله و فرجه) باعث میشه که برادر ترامپ نرمش قهرمانانه دیگه ئی بکنه و پای میز مذاکره بیاد و آخرش هم بیرق اسلام در کاخ سفید (یاقوتی)برافراشته بشه و جمهوری اسلامی بخودکفائی برسه. السلامم و علیکم برحمت الله و برکاته

    • بهرام

      تمرکز شما بر چیست ؟ کارنامه چهل ساله شما چیست ؟ اگر دشمن تا این اندازه در قلمرو ولی امر مطلق مسلمین جهان اثرگذار است آیا دلیل بی کفایتی یا بی مسئولیتی شما نیست ؟