ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کیم جونگ اون: کره شمالی مواضع خود را با روسیه هماهنگ می‌کند

رهبر کره شمالی گفت که می‌خواهد «پیوندهای سنتی» با مسکو را بازسازی کند. به باور پوتین هم «دورنمای مطلوبی برای بهبود موقعیت در شبه‌جزیره کره وجود دارد». نشانه‌ای از کاهش نفوذ آمریکا؟

رهبر کره شمالی در سفر به روسیه اعلام کرد که از این پس در مورد بحران شبه‌جزیره کره با همتای روس‌اش هماهنگی خواهد کرد. کرملین نیز گفته که سفر کیم جون اونگ در راستای یافتن راه‌حلی برای مسأله هسته‌ای این کشور انجام شده است. نشانه‌ دیگری از کاهش نفوذ آمریکا؟

نشست ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه (راست تصویر) با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی،‌ پنجم اردیبهشت / ۲۵ آوریل ــ عکس: AFP

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه پنج‌شنبه پنجم اردیبهشت / ۲۵ آوریل در دیدار با کیم از تلاش‌های او برای عادی‌سازی روابط با ایالات متحده استقبال کرد.

او گفت که انتظار دارد بازدید رهبر کره شمالی از روسیه، در یافتن راه‌حلی برای بحران شبه‌جزیره و نیز تقویت روابط دوجانبه به دو کشور یاری برساند.

کیم جونگ اون نیز در نشستی که رسانه‌ها «بی‌سابقه» توصیف کرده‌اند، هدف از سفرش به روسیه را «دیدار شخصی با پوتین»، ارزیابی مشترک موقعیت شبه‌جزیره کره همراه با او، و هماهنگ‌کردن مواضع‌شان در قبال مسائل مربوط به آن دانست.

کیم گفته است که می‌خواهد «پیوندهای سنتی» پیونگ‌یانگ و مسکو را بازسازی کند.

پوتین نیز پس از دیدار با کیم گفت: «دورنمای مطلوبی برای بهبود موقعیت [در شبه‌جزیره کره] وجود دارد».

کاهش نفوذ واشنگتن؟

رهبر کره شمالی چهارشنبه چهارم اردیبهشت / ۲۴ آوریل وارد روسیه شد. او پنج‌شنبه در جزیره‌ای نزدیک شهر ساحلی ولادی‌وستوک با ولادیمیر پوتین دیدار کرد.

پوتین و کیم، پنجم اردیبهشت / ۲۵ آوریل ــ عکس: AFP

دیدار نخست آنها خصوصی‌تر و با حضور چند دستیار برگزار شد اما نشست بعدی بزرگ‌تر بود. دیدارها در دانشگاه فدرال خاور دور (دالنی‌وستوک) برگزار می‌شد.

دیدار کیم و پوتین پس از تعلیق مذاکرات بین پیونگ‌یانگ و واشنگتن رخ می‌دهد. خبرگزاری رویترز می‌نویسد که هدف از نشست دو طرف نشان‌دادن این نکته بود که «واشنگتن تنها قدرت بانفوذی نیست که می‌تواند با پیونگ‌یانگ در مورد برنامه اتمی‌اش رایزنی کند.»

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا و کیم جونگ اون ۹ اسفند / ۲۸ فوریه گذشته در هانوی ویتنام دومین دیدار خود را برگزار کردند. این اجلاس بدون هیچ توافقی درباره خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی در ازای لغو تحریم‌های اقتصادی آمریکا به شکلی ناگهانی و بر خلاف برنامه‌ریزی‌ها به پایان رسید.

نخستین دیدار آن‌ها در ماه ژوئن سال گذشته در سنگاپور نیز به نتیجه ملموسی نرسید.

آخرین نشست پوتین با رهبری از کره شمالی به ۲۰۰۲، دوران زمامداری کیم جونگ ایل باز می‌گردد.

دمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ ریاست‌جمهوری روسیه چهارشنبه ۴ اردیبهشت / ۲۴ آوریل اعلام کرد که مذاکرات شش‌جانبه «تنها راه‌حل کارآمد» برای پرداختن به خلع سلاح هسته‌ای شبه‌جزیره کره است، هرچند به گفته او باید از دیگر راه‌حل‌ها نیز حمایت کرد.

مذاکرات شش جانبه با حضور کره شمالی به رهبری کیم جونگ ایل، ژاپن، چین، کره جنوبی، روسیه و آمریکا بر سر یک میز در ۲۰۰۳ آغاز شد اما پیونگ‌یانگ «مرگ مذاکرات» را شش سال بعد در ۲۰۰۹ اعلام کرد.

ترامپ تا کنون مذاکرات کره شمالی را یکی از موفق‌ترین بخش‌های سیاست خارجه دولت‌اش معرفی کرده است. اما این مذاکرات فعلاً متوقف شده‌اند. کره شمالی خواهان کنار گذاشته شدن مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا از تیم مذاکره‌کننده بود.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.