ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مکرون بسته اصلاحات جدید خود را معرفی کرد

امانوئل مکرون برای راضی کردن جلیقه زردها می‌خواهد مالیات‌ها را کاهش دهد، حقوق‌ بازنشسته‌ها را افزایش دهد و تغییراتی در خدمات رفاهی ایجاد کند.

امانوئل مکرون در یک سخنرانی از بسته اصلاحات جدید خود سخن گفت. او برای کاستن اعتراضات در کشورش قصد دارد مالیات‌ها را کاهش دهد، حقوق‌ بازنشستگان را افزایش دهد، تغییراتی در خدمات رفاهی ایجاد کند، اصلاحاتی در دستگاه دولتی ایجاد کند و نگذارد که بیمارستان‌ها و مدارس به‌دلایل مالی تعطیل شوند.

امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه

امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه شامگاه پنج‌شنبه ۵ اردیبهشت / ۲۵ آوریل در یک سخنرانی دو ساعت و نیمه در کاخ الیزه اصلاحات اقتصادی خود را معرفی کرد و در یک نشست خبری حضور یافت. این سخنرانی قرار بود ۲۶ فروردین / ۱۵ آوریل انجام شود اما آتش‌سوزی کلیسای نوتردام آن را به تعویق انداخت.

مکرون در سخنان خود به اعتراضات جلیقه زردها که از ماه نوامبر همچنان در فرانسه ادامه دارد اشاره کرد و این اعتراضات را نماد «بی‌عدالتی مالی، اجتماعی و محلی» دانست و گفت این احساسات را درک می‌کند.

او در همین حال افزود ماهیت این «جنبش نوظهور» تغییر کرده و در حال حاضر «نظم عمومی» باید بازگردانده شود.

اعتراضات جلیقه زردها در اعتراض به گران شدن بنزین آغاز شد و سپس گسترش یافت و بی‌عدالتی در عرصه‌های مختلف زندگی اجتماعی و اقتصادی را هدف قرار داد. این اعتراض‌ها در مقاطعی به خشونت‌های وسیعی انجامید.

امانوئل مکرون برای تسکین اعتراضات «گفت‌و‌گوی ملی» ترتیب داد و تحت فشارها ناچار شد مسیر اصلاحات اقتصادی خود را تغییر دهد. مکرون در سخنان پنج‌شنبه خود گفت از «گفت‌و‌گوی ملی» مسائل بسیاری آموخته است.

رئیس جمهوری فرانسه در توضیح اصلاحات مدنظرش گفت قصد دارد مالیات بر درآمدها را به میزان پنج میلیارد یورو کاهش دهد. این اقدام با حذف امتیاز‌های مالیاتی شرکت‌ها، افزایش ساعات کاری و کاهش مخارج عمومی تأمین خواهد شد.

مکرون افزود مالیات بر ثروت حذف نشده بلکه تغییر کرده و تنها بخشی که در سرمایه‌گذاری به‌کار گرفته می‌شد حذف شده است.

او همچنین از اجرای دوباره قانونی که حقوق مستمری بگیران را براساس میزان تورم بالا می‌برد خبر داد و گفت نظامی مبتنی بر امتیازدهی به‌راه خواهد انداخت تا وضعیت بازنشسته‌ها بهبود یابد.

همچنین براساس اصلاحات جدید دسترسی مناطق روستایی به بیمارستان‌ها و مدارس و دیگر خدمات عمومی امکان‌پذیر خواهد شد و هیچ بیمارستان و مدرسه‌ای به دلیل مشکلات مالی تعطیل نخواهد شد.

رئیس جمهوری فرانسه از اصلاحات عمیق در سازمان‌های دولتی، شیوه استخدام کارمندان و تمرکززدایی بیشتر از دولت هم سخن گفت.

امانوئل مکرون در بخش دیگری از سخنان خود به تغییرات اقلیمی اشاره کرد و آن را از موضوعات مهم تحولات جدید برشمرد. تشکیل «شورای دفاع زیست محیطی» با حضور شهروندان برای پیشبرد بحث بر سر موضوعات اقلیمی از جمله این برنامه‌هاست.

روز شنبه ۷ اردیبهشت / ۲۷ آوریل قرار است جلیقه زردها بیست‌و‌چهارمین شنبه اعتراضی خود را برگزار کنند. باید دید که واکنش آن‌ها به اصلاحات جدید مکرون چگونه خواهد بود.

شنبه گذشته نیز تظاهرات جلیقه زردها برگزار شد و درگیری‌های پراکنده‌ای میان ده‌ها معترض  و پلیس در پاریس رخ داد.

با وجود کوتاه آمدن دولت مکرون در برابر جلیقه ‌زردها، آن‌ها تا کنون وعده‌های رئیس ‌جمهوری را کافی ندانسته‌اند و خواستار تغییر مسیر اصلاحات اقتصادی او در فرانسه هستند. آن‌ها همواره از مالیات بالا و سیاست‌های مکرون در حمایت افراطی از صاحبان سرمایه شکایت داشته‌اند. جلیقه‌زردها همچنین طرح «گفت‌و‌گوی ملی» مکرون را کلماتی توخالی و کارزار تبلیغاتی او برای شرکت در انتخابات ماه مه پارلمان اروپا می‌دانند.

امانوئل مکرون با وعده اصلاحات برای کسب‌وکارها و کاهش مالیات برای شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران به قدرت رسید. استدلال او این بود که این اصلاحات موجب ایجاد شغل و کاهش بیکاری می‌شود. سیاست‌های موافق با کسب‌وکار او موجب شد که لقب «رئیس‌جمهوری ثروتمندان» را از آن خود کند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.