ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«چهار فعال کارگری از بازداشت‌شدگان پارک جهان‌نما هنوز آزاد نشده‌اند»

نیروهای امنیتی ۱۲ تن را با یورش به یک تجمع فعالان کارگری دستگیر کردند. هشت تن آزاد شده‌اند اما پروین محمدی، واله زمانی، علیرضا ثقفی و هاله صفرزاده هنوز در بازداشت به سر می‌برند.

کمتر از یک هفته به ۱۱ اردیبهشت روز جهانی کارگر باقی مانده است. نیروهای امنیتی و انتظامی با تهدید، احضار و دستگیری فعالان کارگری تلاش دارند مانع برگزاری مراسم اول ماه مه شوند. چهارتن از جمله نایب‌رئیس اتحادیه آزاد کارگران ایران جمعه ششم اردیبهشت در تهران دستگیر شده‌اند.

عکس زینتی است

نیروهای امنیتی و انتظامی جمعه ششم اردیبهشت تجمع فعالان کارگری در پارک جهان‌نما را برهم زدند و  ۱۲ تن از فعالان کارگری را در این پارک واقع در اتوبان تهران کرج دستگیر کردند.

به گزارش کانال خبری «اتحادیه آزاد کارگران ایران»، تا ساعت هفت و ۳۰ دقیقه شب اکثر این بازداشت‌شدگان آزاد شدند و تنها چهار تن هنوز در بازداشت به سر می‌برند.

۱۰ تن از بازداشت‌شدگان اولیه را علیرضا ثقفی، هاله صفرزاده، پروین محمدی، واله زمانی، سعید ترابیان، فواد فتحی،‌ مصطفی شوکت، امیر عباسی، صفیار قربانی و بلال قربانی تشکیل می‌دادند.

از این میان پروین محمدی نائب رئیس اتحادیه آزاد کارگران ایران، واله زمانی عضو سندیکای نقاشان استان البرز، علیرضا ثقفی و هاله صفرزاده از اعضای کانون مدافعان حقوق کارگر هنوز در بازداشت به سر می‌برند. از وضعیت آنها اطلاعی در دست نیست.

در شهرستان‌ها نیز چندین فعال کارگری احضار شده‌اند.

تازه‌ترین مورد احضار اعضای انجمن صنفی کارگران ساختمانی کامیاران توسط اداره اطلاعات این شهر است. ماموران اطلاعاتی احضار شدگان را تهدید کرده‌اند که از برگزاری مراسم اول ماه و یا شرکت در چنین مراسمی خودداری کنند.

در روزهای اخیر همچنین سه فعال کارگری در ارومیه و سنندج و یک فعال صنفی معلمان در فیروزآباد به نهادهای امنیتی احضار شده‌اند.

سندیکای شرکت واحد دو روز پیش اعلام کرد قصد دارد در روز جهانی کارگر  تجمعی مقابل مجلس در میدان بهارستان با خواست تحقق مطالبات کارگری برگزار کند. این فراخوان مورد حمایت تشکل‌های بازنشستگان و دانشجویان قرار گرفته است. کمیته پیگیری ایجاد تشکل‌های کارگری نیز از این فراخوان حمایت کرده است.

تشکل‌های صنفی معلمان نیز اعلام کرده‌اند روز ۱۲ اردیبهشت همزمان با روز معلم در تهران و سایر شهرها تجمع اعتراضی برپا خواهند کرد.

روز پنجشنبه پنجم اردیبهشت نیز شورای بازنشستگان تامین اجتماعی دومین «گلگشت» خود را در پارک دانشجو برگزار کردند.

در این گلگشت فعالان بازنشستگان ضمن تبریک اول ماه مه خواستار رسیدگی به مطالبات بازنشستگان و به‌رسمیت شناختن تشکل مستقل بازنشستگان شدند. از جمله پروین محمدی و شاپور احسانی راد دو تن از فعالان بازنشستگان طی سخنانی مطالبات بازنشستگان را طرح کردند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • برگزاری مراسم روز جهانی کارگر در اطراف بانه

    برگزاری مراسم روز جهانی کارگر در اطراف بانه مطابق خبر دریافتی، روز شنبه 7 اردیبهشت ماه، جمعی از زنان و مردان آزادیخواه و برابری طلب در بانه، به مناسبت فرارسیدن روز جهانی کارگر مراسمی برگزار کردند. مراسم با اجرای سرود انترناسیونال، سرود همبستگی جهانی طبقه کارگر آغاز و با رعایت یک دقیقه سکوت در گرامیداشت یاد جانباختگان راه آزادی و سوسیالیسم ادامه یافت. به دنبال، یکی از حضار تاریخچه ائی از اول ماه مه را قرائت کرد. سپس، یکی از شرکت کنندگان در مراسم در باره جایگاه و موقعیت طبقه کارگر در تولید و مبارزه سخنانی ایراد کرد که مورد استقبال حاضرین قرار گرفت. در ادامه این سخنان، حاضرین به بحث تبادل نظر در باره موقعیت کنونی و نقش طبقه کارگر و نیروهای چپ و سوسیالیست پرداختند. در بخش دیگری از این مراسم قطعنامه ائی 11 ماده ائی قرائت شد که هر بند آن با کف زدن مورد تائید حضار قرار گرفت. این مراسم با صرف چای و شیرینی و در میان شادی شرکت کنندگان به پایان رسید.

  • استقبال از اول ماه مه در کوچکه سور (صخره سرخ) سنندج

    استقبال از اول ماه مه در کوچکه سور (صخره سرخ) سنندج جمعه ششم فروردین ماه مراسمی در استقبال از اول ماه مه روز جهانی کارگر در کوچکه سور برگزارشد.این مراسم با حضورشماری از فعالین کارگری، جنبش زنان و شماری از اهالی روستاهای کلاترزان و ژاوه رود برگزار شد، با اجرای سرود انترناسیونال، سرود همبستگی بین‌المللی کارگران آغاز و با رعایت یک دقیقه سکوت در گرامیداشت یاد جانباختگان راه آزادی و سوسیالیسم ادامه یافت. سکوت با دکلمه قطعه شعری از جانب یکی از حاضرین شکسته شد سپس یکی از حضار قطعنامه روز جهانی کارگر را قرائت کرد و در پایان نیز این مراسم با شادی به پایان رسید. #اول_مه @SocialistL

  • Faryad

    پلیس تهران: تایید ارسال پیامک به برخی رانندگان به دلیل کشف حجاب!/ برخوردها ادامه دارد! در صورتیکه برای بارهای بعدی این اقدام در خودروی آنان مشاهده شود نسبت به تشکیل پرونده ?!! و ارسال آن به مراجع قضایی اقدام می شود!. وی بر تداوم سیاست پلیس برای برخورد با کشف حجاب در خودروها تاکید کرد و ادامه داد: این اقدام پلیس قانونی است!!? و پلیس تردیدی در تداوم اجرای آن ندارد!.

  • آخرین وضعیت بازداشت شده گان پارک جهان نما

    آخرین وضعیت بازداشت شده گان پارک جهان نما ▪️اردوی کار: اطلاعات تکمیلی حاکی است: نیروهای امنیتی دریورش ظهر روز جمعه 6 اردیبهشت 12 نفر از فعالان کارگری بازداشت کرده و به زندان گوهر دشت کرج انتقال دادند. اسامی 9 نفر از بازداشت شده گان «پروین محمدی، علیرضا ثقفی، هاله صفرزاده، واله زمانی، سعید ترابیان، فواد فتحی، مصطفی شوکت، امیر عباسی، صفیار قربانی» است. ▪️تا عصر امروز غیر از پروین محمدی، واله زمانی، علیرضا ثقفی و هاله صفرزاده سایرین آزاد شدند.

  • فریبرز رییس دانا

    فریبرز رییس دانا درد دلی پیش آنان که نیک می دانند چه می گویم. تا برتری گزینی و نا داد گری وجود دارد آزادی و مردم سالاری معنائی ندارد . و تا جهان این گونه کژی بنیادین را بر می تابد من نیز با آن سر سازگاری نخواهم داشت. درد روحی من، اما، آنجا سر بر می آورد که این برتری گزینی، و به زبان متداول تبعیض، از سوی شماری از رزمند گان فرهنگی ضد نا دادگری به کار رفته است؛ خواسته یا ناخواسته. من نمی دانم چرا می شود از نسرین ستوده دفاع کرد - و باید کرد- اما از روزنامه نگاران جوان دربند، یاران نشریه‌ی گام، که به یاری معترضان هفت تپه برخاسته بودند، نه . چرا آرمان نرگس محمدی ، وقتی به دفاع از او برمی خیزیم- که کار درست و انسانی‌ای هم می کنیم- دلیل راه برای بی تفاوت ماندن نمی شود اما برای کارگران هفت تپه و روزنامه نگاران جوان پشتیبان آنها- که اکنون در اهواز و تهران در بندند- می شود. از منبعی موثق شنیده ام که کسانی دلیل مهر سکوت بر لب زدن را گرایش سیاسی آنها دانسته اند- که تازه من می دانم این باور این کسان نادرست است و آن گرامی ها مستقل تر از این حرف ها بوده اند. تازه گرایشی درکار باشد ، تازه زندگی خصوصی کسی چیزی باشد که من و تو نمی پسندیم- که یقین دارم داوری های بیمارگونه ی جاری پایه ای هم نداشته اند- تازه آنها جائی از حیث کنش سیاسی یا صنفی تند یا کند رفته باشند، آیا به همین دلایل باید با مجازات نا همراهی ها و بی توجهی ها رو به رو شوند؟ در شگفتم از عزیزانی که این همه بدیشان علاقه دارم و این همه از پیشینه ی آزادی خواهیشان آگاهم ، اما گاه این چنین نا امیدم می کنند. بله گاه گاه است ، اما به زخم تیر می ماند که بر زانویم می نشیند. راستی چرا می شود از آسانژ دفاع کرد- که دفاع انسانی و موجهی هم به شمار می آید- اما ازجمال خاشقچی نه. آیا به این دلیل است که او زمانی گویا با مجاهدان افغان بوده است؟ خب بوده باشد، آیا مجازاتش مثله شدن به دست یکی از جلاد ترین حاکمان مرتجع جهان، محمد بن سلمان، است و رو به رو شدن با بی اعتنائی یکی از امید بخش ترین جریان های فرهنگی پیشینه دار جهان؟ دلم برای باغچه می سوزد.

  • افزایش فشار بر بازداشت شدگان نشریه گام

    افزایش فشار بر بازداشت شدگان نشریه گام بیش از ۱۰۰ روز از بازداشت #ساناز_الهیاری، #امیرحسین_محمدی‌فرد و #امیر_امیرقلی می‌گذرد و ۹۰ روز بلاتکلیفی که به دلیل ناهماهنگی‌ میان اداره اطلاعات تهران و شوش روی داد. در حالی‌ که قریب به ۹۰ روز است که بدون بازجویی رها شده اند. پس از پیگیری های مداوم، هیچ پاسخ مشخصی به خانواده و آشنایان آنان داده نشده است. همچنین مطلع شده‌ایم که اخیرا در ملاقات بین امیرحسین و ساناز اخلال ایجاد کرده‌اند و مانع از آن میشوند. شنیده‌های دیگر حاکی از آن است که وزارت اطلاعات با وجود تنها ۱۵ روز بازجویی از این دو برای آنها درخواست سنگین ترین احکام را کرده است که تاکنون پاسخی روشن در خصوص اتهامات آنها نیز داده نشده است. همچنین افزایش فشارهای روانی و روحی برای درهم شکستن مقاومت آنان اعمال میشود و آنان تحت فشار شدید روحی و روانی هستند از سویی دیگر امیرقلی که بیش از دو ماه در قرنطینه زندان شیبان اهواز به سر میبرد، به دلیل شرایط غیر بهداشتی زندان و زخم های ناشی از گزش ساس که با توجه به ابتلای وی به دیابت و عدم رسیدگی پزشکی و فقدان امکانات درمانی، نگرانی ها از سلامتی او را به شدت بالا برده است. در همین راستا، از همه انسانهای آزادیخواه و برابری‌طلب، به ویژه نیروهای چپ و فعالین کارگری درخواست حمایت گسترده داریم و از آنان میخواهیم صدای اعتراض نشریه گام را منعکس کنند. نشریه‌گام

  • آزادی تعدادی از دستگیرشدگان پارک جهان نمای کرج و بیخبری از وضعیت سایر بازداشت شدگان

    آزادی تعدادی از دستگیرشدگان پارک جهان نمای کرج و بیخبری از وضعیت سایر بازداشت شدگان ظهر روز جمعه ۶ اردیبهشت ماه نیروهای امنیتی به تعدادی از کارگران و اعضای تشکل های کارگری یورش برده و نزدیک به ۱۲ نفر از ایشان را بازداشت کرده و به زندان رجایی شهر کرج انتقال دادند. اسامی برخی از بازداشت شدگان به قرار زیر است: پروین محمدی، علیرضا ثقفی، هاله صفرزاده، واله زمانی، سعید ترابیان، فواد فتحی، مصطفی شوکت، امیر عباسی، صفیار قربانی. تا ساعت ۷/۳۰ دقیقه عصر اکثر دستگیر شدگان آزاد شده اند و چهار نفر از ایشان به اسامی پروین محمدی نائب رئیس اتحادیه آزاد کارگران ایران، واله زمانی عضو سندیکای نقاشان استان البرز، علیرضا ثقفی و هاله صفرزاده از اعضای کانون مدافعان حقوق کارگر هنوز در بازداشت بسر میبرند و خبری از وضعیت ایشان در دسترس نیست. لازم به ذکر است که گوشی تلفن آزاد شدگان هنوز در اختیار نهادهای امنیتی است. بازداشت کارگران و اعضای تشکل های کارگری در پارک جهان نمای کرج در ادامه احضار و تهدید تعداد زیادی از کارگران و فعالین کارگری در سراسر کشور و برای جلوگیری از برگزاری مراسم های روز جهانی کارگر صورت میگرد. برگزاری مراسم و تجمع کارگران به مناسبت روز جهانی کارگر حق مسلم و خدشه ناپذیر کارگران است. اتحادیه آزاد کارگران ایران ضمن محکوم کردن دستگیری کارگران و فعالین کارگری خواهان آزادی فوری و بدون قید و شرط سایر بازداشت شدگان است.

  • احضار کارگران و فعالین این طبقە در کوردستان

    احضار کارگران و فعالین این طبقە در کوردستان در حال گسترش است میکائیل صدیقی عضو و رییس #انجمن_کارگران_ساختمانی_مریوان_وسرواباد به اطلاعات این شهر احضار شده است . احضار ایشان در خصوص برگزاری روز جهانی کارگر بوده است.

  • کارگرم

    وقتی حتی رسانه های خارج مدعی آزادی بیان، کامنتها حذف می کنند چه توقعی و امید بهب هبود باید داشته باشیم؟ سالها خبر تکراری فاصله شدید دستمزد نسب سبد معیشت انتشار میابد. خبر اینکه یک سوم کاررگان حتی همان پایه حققو را دریافت نمیکنند! تکرار این خبر تبلغاتی چه فایده ای دارد، وقتی کامنت دگراندیشان و مخالفان جدی نظام ساسنور می کنند؟1 در حالی بن بست مبارزات مشهود است. دسایس اهریمنی نظام کار میکند، و دزدخانه ایران شده بهشت سرمایه داران حکومتی.