ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

واکنش آشنا به مصاحبه ظریف با فاکس‌نیوز: اتمام حجت ایرانیان با آمریکا و دولت‌های منطقه

محمدجواد ظریف در مصاحبه‌ با شبکه تلویزیونی فاکس‌نیوز گفته اعضای دولت ترامپ و برخی کشورهای خاورمیانه می‌خواهند ایالات متحده را به جنگ با ایران بکشانند.

وزیر امور خارجه ایران در مصاحبه‌ با شبکه تلویزیونی فاکس‌نیوز گفت که اعضای دولت دونالد ترامپ و همچنین برخی کشورهای خاورمیانه می‌خواهند ایالات متحده را به جنگ با ایران بکشانند. حسام‌الدین آشنا این سخنان را «اتمام حجت ایرانیان با هیئت حاکمه ایالات متحده آمریکا و سران برخی کشورها و رژیم‌های منطقه» خوانده است.

محمدجواد ظریف در مصاحبه با کریس والاس که قرار است مشروح آن روز یک‌شنبه ۲۸ آوریل/ ۸ اردیبهشت پخش شود، این اظهارات را مطرح کرده است. فاکس‌نیوز روز جمعه بخش‌ کوتاهی از این مصاحبه را پخش کرد.

در بخش منتخب پخش شده ظریف می‌گوید جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، اسرائیل، عربستان سعودی و امارات متحده می‌خواهند به تنش‌ها میان تهران و واشینگتن دامن بزنند و آمریکا را به سمت جنگ ببرند.

ظریف گفته البته به باور او دونالد ترامپ خواهان چنین چیزی نیست بلکه می‌خواهد به وعده انتخاباتی خود برای دور کردن آمریکا از یک جنگ دیگر عمل کند.

او گفته «گروه ب» شامل بی‌بی (نتانیاهو)، (جان) بولتون، (محمد) بن سلمان و (محمد) بن زاید به دنبال کشاندن آمریکا به جنگ با ایران هستند.

ظریف همچنین گفته ترامپ می‌خواهد به ایران «فشار حداکثری» وارد کند و آن را «به زانو دربیاورد» اما این کار «محکوم به شکست» است.

حسام الدین آشنا، مشاور رییس جمهوری ایران اما در همین زمینه در یک توییت نوشته:

«سخنان ظریف در فاکس‌نیوز اتمام حجت ایرانیان با هیئت حاکمه ایالات متحده آمریکا و سران برخی کشورها و رژیم‌های منطقه است. زبانش گویاست؛ به نرمی زبان موسی و هارون با فرعون و به سختی زبان ابوذر و سلمان با بزرگان قوم. ظریف و سلیمانی دو روی سکه اقتدار ایران و اسلامند. قدرشان را بدانیم.»

در روزهای اخیر اظهارنظرهای محمدجواد ظریف درباره آمریکا خبرساز شده است.

او که در نیویورک به سر می‌برد، روز چهارشنبه ۴ اردیبهشت ۹۸ از «داشتن اختیار» برای تبادل زندانیان آمریکایی و دو تابعیتی در ایران با آمریکا خبر داد.

پس از آن ظریف در دفتر نمایندگی ایران در سازمان ملل هشدار داد که ممکن است جان بولتون، مشاور امنیت ملی ترامپ نگذارد وعده او برای پیشگیری از دخالت بزرگ دیگری در خاورمیانه محقق شود.

  • در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Nasim

    اکبر خوشکوش قاتلی که فریدون فرخزاد تیکه تیکه کرد ***

  • sattar beheshti

    مورگان اورتگاس سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده روز یکشنبه هشتم اردیبهشت در پیامی در توئیتر به اظهارات ظریف واکنش نشان داد و گفت این ادعاهای او جای تعجب ندارد، اما اینکه او خود را «استاد حقوق بشر» خوانده!! و سخنگوی رژیم خشن ایران است، به ایالات متحده بیاید و بعضی‌ها همچنان به این فرد متظاهر امکان مصاحبه و سخنرانیو صحبت با مردم آمریکا را می‌دهند تعجب‌آور است.

  • امکان

    فرمانده سنتکام: تمامی امکانات برای مقابله با اقدامات خطرناک ایران را در اختیار داریم /// امکان مقابله و نابودی این اهریمن داشتید و دارید، اما اجازه دادید 40 سال این اهریمن در ایران و جهان ظلم و شرارات و نقض حقوق بشر و تروریسم و صدور افراطی گرایی مذهبی و نسل سوزی کند!!!

  • لطایف حیل

    تا زمانی ماشین سرکوب نظام متجاهل جهل پراکن و جنایتکار ترویست پرور و صادر کننده عقاید خردسوز ضد بشری آخرالزمانی، توسط حمله خارجی منهدم نشود، امکان سرنگونگی این نظام نیست. حالا هی با ترفندها و لطایف حیل زمان بخرید برای ادامه ننگین این نظام ضد بشری.

  • nader

    - حشد الشعبی و حزب الله و فاطمیون جایی در بین مردم کشورشان ندارد برای سرکوب مردم سیلزده به ایران آورده اند و ماهی ۵۰۰ تا ۸۰۰ دلار حقوق میدهند. - 10هزار شهروند این کشور که از سوی حکومت ایران در قالب «لشکر فاطمیون» برای جنگ به سوریه کار می‌کردند، به افغانستان بازگشته‌اند. مهدی یکی از جوانان افغان که چهار سال در لشکر فاطمیون جنگیده در مصاحبه با آسوشتیدپرس گفت، زمانی که 17 سال داشت و در ایران پناهجو بود، از سوی دولت این کشور آموزش نظامی دید و برای جنگ به سوریه فرستاده شد. این جوان تایید کرد که به‌خاطر پول به این گروه پیوسته‌ بود اما اکنون پس از سال‌ها جنگ، به کشورش برگشته است. «این‌جا در افغانستان در هراس به‌سر می‌بریم؛ زیرا هموطنان خود ما می‌گویند که ما تروریست هستیم. - کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز جمعه ۶ اردیبهشت گزارش داد احمد بدوی شاعر و شهروند اهل ملاشیه اهواز روز یکشنبه ۲۵ فروردین به همراه ده‌ها تن از امدادرسانان دیگر توسط نیروهای امنیتی در مناطق سیل‌زده ملاشیه بازداشت و به زندان مرکزى اهواز (زندان شیبان) منتقل شده است. به گفته فعالان حقوق بشر از اهواز، امدادرسانان بازداشت شده بعد از شکنجه شدید فیزیکى در بازداشتگاه به قرنطینه زندان مرکزى اهواز (زندان شیبان) منتقل شده‌اند.

  • sina

    این جنگ به نفع هیچ کی نیست،نه اعراب نه امریکا نه ایران،بهتر است جنگی صورت نگیرد ایران هرجایی را که فکر بکنید بمب نقطه زن کار گذاشته ، کشتی های امریکایی عین سیبل هستند ،امریکا خیللی در ضعف هست تو جنگ هزاران کیلومتر دور از خانه و ایرانی که تا دندان مجهز به تصلیحات هوشمند ساخت خود است و قطعأ در وقوع جنگ سوریه هم تجهیزاتی خواهد داد،،نیروهای خارج از ایران در بیرون از مرزها ضربات شدید به امریکا وارد میکنن و ایران هم با تجهیزات هوشمند از زمین و آسمان اقدام میکند، این جنگ اگر اتفاق بیافتد پایان حضور نظامی امریکا در منطقه می باشد و اعراب تنها خواهند ماند،اعراب با تشویق ترامپ به جنگ تیر خلاص بر خود میزندد، این ایران ،ایران چهل سال پیش نیست دوستان، فرق سربازان ایرانی با امریکایی را خود بهتر میدانید،و تجهیزات که ایرانم دست پیدا کرده،امیدوارم این جنگ صورت نگیرد که بگیرد کشورهای منیاتوری خلیج فارس بد ضرر میکنن،این متنی که تایپ کردم نه از احساسات است نه طرفداری از کسی، ولی کمی استراتژیک را بدانی میفهمی چه خواهد شد،

  • sattar beheshti

    وزیر کشور دولت وفاق لیبی فتحی باشاآغا از لنگر انداختن یک کشتی حکومت اسلامی ایران حامل اسلحه در بندر مصراته لیبی خبر داد!! این اظهارات در پی فشار بین‌المللی بر دولت وفاق مطرح می‌شود که هدف از آن کشف دلیل رسیدن این کشتی ایرانی است که به گفته وزارت خارجه آمریکا در لیست تحریم‌ها قرار دارد.

  • بردیا

    به چه قیمتی آقای ظریف کشور را با توانمندترین قدرت دنیا سرشاخ می‌کند؟! آیا کناره گیری از قدرت برای کسی که شاید تا دو سال دیگر زنده نماند اینهمه مشکل است!؟ چرا باید خامنه‌ای برای دو سال بیشتر در قدرت ماندن کشور را با قدرتهای بزرگ دنیا سرشاخ کند؟ این جماعت از دنیای فانی چه می‌خواهند؟ خامنه‌ای می‌تواند شخصاً اعلام انتخابات کند. انتخاباتی آزاد بدون حضور نظارت استصوابی و با حضور نمایندگانی از کشورهای دوست برای اثبات حسن نیت. سپس سپاه را منحل و نیروهای سپاه را به زیر مجموعه ارتش ببرد. نیروهای شبه نظامی را هم مرخص کند. سپس دستور دهد تا قانون اساسی تحت نظر متخصصین اصلاح شود و دوباره بازنویسی شود. سپس کنار بکشد و سرش را با آرامش بر روی زمین بگذارد. قطعاً در چنین شرایطی، هیچ کشوری جرأت چپ نگاه کردن به کشورمان را نخواهد داشت. و مردم ایران از تمام دنیا دوباره کم کم به مام وطن برخواهند گشت. مطابق قوانین بشری به جرات می‌توان گفت 97 درصد خارج نشینان خواهند توانست به ایران بازگردند. چه خواب زیبایی بود! برای یک لحظه فراموش کردم خامنه‌ای مهره اجانب است و تا خرخره نقطه ضعف در دست اجانب دارد. آنها به او هرگز اجازه چنین کاری نخواهند داد، چون از روز اول، خامنه‌ای خود را به آنها فروخته است.

  • farid

    - علم‌الهدی نماینده ولی‌فقیه در استان : چرا از عطسه آمریکا لرزه بر اندامتان می‌افتد؟ چرا جریان اقتصادی کشور یک مرتبه زیر و رو می‌شود و یک عده نیز شروع به تبلیغات سوء می‌کنند. آمریکا کجا توانست همه چیز را تمام کند؟ کجا به ما لطمه زد؟ در همه عرصه‌ها، قدرتمندتر، عزیزتر و پولدارتر شده ! و زندگانی بهتر داریم !!! - در بیانیه‌ای که در صفحه فیس‌بوک سفارت آمریکا در عراق روز جمعه 26 آوریل 2019 منتشر شد آمده که فساد در همه اجزای رژیم ایران، از راس هرم گرفته تا قاعده آن، فراگیر شده است. این سفارت همچنین اعلام کرد چهل سال پس از «حکومت آخوندها» و در زمانی که بسیاری از افراد ملت ایران به دلیل اوضاع اقتصادی ناگوار در زیر خط فقر زندگی می‌کنند، دارایی‌های رهبر !? به تنهایی 200 میلیارد دلار برآورد می‌شود!.

  • Faryad

    در نشست خبری، یک خبرنگار از آقای پمپئو پرسید که گفته می شود فرمانده جدید سپاه پاسداران فردی تندرو است، و آقای پمپئو در پاسخ گفت: «شما از فرمانده جدید سپاه پاسداران با توصیف تندرو یاد کردید. چنین توصیف‌هایی اغلب معنایی ندارند. باید بگویم واقعیت این است برای هر مسئول ایرانی- اعم از ظریف و روحانی- که ماهیت بنیادین این رژیم را پذیرفته‌اند، این نوع تمایز قائل‌شدن‌ها اهمیتی ندارند. وی افزود: «اگر شما کسی هستید که از اقدامات قاسم سلیمانی در عراق حمایت می‌کنید، یا فعالیت‌های نیروی قدس، حزب‌الله و حماس مورد حمایت شما است و حامی حماس هستید، یعنی علیه اهداف ایالات متحده حرکت می‌کنید.»

  • Neda

    سازمان عفو بین‌الملل روز جمعه ۶ اردیبهشت گزارش داد که، بر اساس ویدیوهای منتشر شده در فضای مجازی، مژگان کشاورز در روز جهانی زن (۸ مارس) به همراه دو فعال مدنی دیگر به نام‌های «منیره عربشاهی و یاسمن آریانی» در مترو تهران به صورت مسالمت‌آمیز به قوانین تبعيض آميز و تحقیرآمیز حجاب اجباری در ایران با برداشتن روسرى از سر و پخش گل اعتراض می‌کند و از روياى خود در رابطه با لغو حجاب اجبارى و همبستگى زنان مى‌گويد. مژگان کشاورز، فعال مدنی و از معترضان به حجاب اجباری، روز پنجشنبه ۵ اردیبهشت در مقابل چشمان دختر ۹ ساله‌اش بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

  • مومن

    اتمام حجت ایرانیان با هیئت حاکمه ایالات متحده آمریکا !!!!!!!!!!!!!!!!!! کی بره این همه راه را ؟