ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مرگ بیش از ۲۷۰ کارمند ستاد برگزاری انتخابات اندونزی بر اثر خستگی ناشی از کار

برگزاری انتخابات اندونزی در یک روز با هدف کاهش مخارج دولت صورت گرفت. با مرگ ۲۷۲ نفر و بیماری نزدیک به دو هزار تن از کارمندان ستاد برگزاری انتخابات، این ستاد به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است.

در ده روز پس از برگزاری بزرگترین انتخابات یک روزه جهان در اندونزی، بیش از ۲۷۰ نفر از کارکنان ستاد برگزاری انتخابات فوت کرده اند. مرگ بیشتر آنها بر اثر بیماری‌های مربوط به خستگی مفرط بوده که از ساعات طولانی شمارش دستی میلیون‌ها رای کاغذی ناشی شده است.

بزرگترین انتخابات یک روزه جهان ده روز پیش در اندونزی برگزار شد. عکس از AFP

انتخابات ۱۷ آوریل اولین انتخابات اندونزی بود که در آن ۲۶۰ میلیون جمعیت کشور به یکباره برای انتخابات ریاست‌جمهوری و همینطور انتخاب اعضای پارلمان محلی و ملی به پای صندوق‌های رای می‌رفتند. اقدام به کاهش زمان انتخابات با هدف کاهش مخارج دولت صورت گرفت.

رای‌گیری با آرامش انجام شد و تخمین زده شد که ۸۰ درصد از جمعیت ۱۹۳ میلیون نفری واجدان شرایط، رای داده و هر کدام از آنها تا پنج برگه رای را در ۸۰۰ هزار شعبه اخذ رأی به صندوق‌ها ریختند.

اما هشت ساعت رای‌گیری در کشوری که شرق تا غرب آن ۵۰۰۰ کیلومتر فاصله دارد، به لحاظ لجیستیکی کاری بسیار دشوار بود و تبعاتی مرگبار برای مقاماتی که باید رای‌ها را به صورت دستی می‌شمردند، به همراه داشت.

۲۷۲ تن از مقامات ستادهای انتخاباتی تا شامگاه شنبه ۲۷ آوریل / ۷ اردیبهشت جان خود را به خاطر بیماری‌های ناشی از کار مفرط از دست دادند و یک‌هزار و ۸۷۸ تن دیگر بیمار شده‌اند.

وزارت بهداشت روز ۲۳ آوریل / ۳ اردیبهشت با صدور نامه‌ای از بیمارستان‌ها و مراکز پزشکی خواست تا بیشترین مراقبت را از کارمندان ستاد برگزاری انتخابات انجام دهند. وزارت اقتصاد نیز به خانواده جان‌باختگان وعده جبران خسارت داده است.

ستاد برگزاری انتخابات اندونزی به خاطر افزایش آمار مرگ و میر کارمندان تحت فشار قرار دارد.

در انتخابات ریاست جمهوری اندونزی، جوکو ویدودو، رهبر میانه‌رو با سوبیانتو پرابوو، ناسیونالیست افراطی بر سر تصدی ریاست جمهوری اندونزی، با ۲۶۰ میلیون نفر جمعیت و سومین دموکراسی بزرگ جهان رقابت می‌کرد. بر اساس شمارش سریع آرا، ویدودو با ۹-۱۰ درصد پیشتاز این انتخابات است.

پرابوو اما ستادهای اخذ رای را متهم به تقلب در این انتخابات کرده است.

ستاد انتخابات شمارش نهایی آرا و نتایج نهایی انتخابات ریاست‌جمهوری و پارلمانی را تا ۲۲ ماه مه اعلام خواهد کرد.

در همین زمینه:

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    نظری وجود ندارد.