ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آزادی سه فعال کارگری دستگیرشده در پارک جهان‌نما به پس از روز کارگر موکول شد

دادسرای عمومی کرج برای آزادی سه فعال کارگری دستگیرشده در پارک جهان‌نما قرار کفالت ۱۰ میلیون تومانی صادر کرده بود، اما نهایتاً از آزادی آنها خودداری کرد.

دادسرای عمومی کرج برای آزادی سه فعال کارگری دستگیرشده در پارک جهان‌نما قرار کفالت ۱۰ میلیون تومانی صادر کرده بود، اما نهایتاً از آزادی آنها خودداری کرد. از بستگان آنان خواسته شده است که تا پایان ۱۱ اردیبهشت (روز کارگر) به دادسرا مراجعه نکنند.

به ترتیب، از راست تصویر: هاله صفرزاده، علیرضا ثقفی و پروین محمدی

پروین محمدی نائب رئیس اتحادیه آزاد کارگران ایران و علیرضا ثقفی و هاله صفرزاده از اعضای کانون مدافعان حقوق کارگر سه تن از ۱۲ فعال کارگری هستند که ششم اردیبهشت به دست نیروهای امنیتی و انتظامی در پارک جهان‌نما در اتوبان تهران ــ‌ کرج دستگیر شدند.

۹ تن از دستگیرشدگان با سپردن وثیقه آزاد شدند اما دادسرا از آزادی این سه فعال کارگری خودداری کرد.

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران و کانون مدافعان حقوق کارگر، شعبه دو بازپرسی دادسرای ناحیه یک کرج اواخر وقت اداری شنبه هفتم اردیبهشت به خانواده‌ها اعلام کرده بودند سه فعال کارگری بازداشت‌شده را به قید وثیقه آزاد می‌کنند. یکشنبه هشتم اردیبهشت خانواده‌های کارگران بازداشتی به قصد کفالت به شعبه دو بازپرسی دادسرای ناحیه یک کرج مراجعه کردند اما مقام‌های قضائی از آن‌ها خواستند تا بعد از ۱۱ اردیبهشت به دادسرا مراجعه نکنند.

چندین تشکل مستقل کارگری با صدور بیانیه‌هایی اعلام کرده‌اند که چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت همزمان با روز جهانی کارگر برای بیان مطالبات کارگران مقابل مجلس تجمع خواهند کرد. این فراخوان مورد حمایت اقشار دیگر از جمله گروه‌های مستقل بازنشستگان و دانشجویان قرار گرفته است.

علاوه بر دستگیری فعالان کارگری در تهران در چندین شهرستان نیز فعالان کارگری احضار و تهدید شده‌اند که در صورت برگزاری مراسم روز جهانی کارگر و یا شرکت در چنین مراسمی مورد پیگرد قرار خواهند گرفت.

اتحادیه آزاد کارگران ایران و کانون مدافعان حقوق کارگر نحوه رفتار بازپزس و دادسرا را گروگان‌گیری خوانده‌ و افزوده‌اند هدف دستگاه امنیتی جلوگیری از برگزاری تجمعات روز جهانی کارگر است.

اتحادیه آزاد کارگران ایران نوشته است: «چنانچه این کارگران بازداشتی به فوریت آزاد نگردند، خواست آزادی ایشان و اعتراض به پرونده‌سازی‌های امنیتی و به اتهامات واهی برای کارگران و سایر فعالین اجتماعی به اصلی‌ترین خواسته کارگران در مراسم روز جهانی کارگر تبدیل خواهد شد.»

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کارو

    این رفتار دقیقاً مصداق گروگانگیری و ادم ربایی است. رژیم ایران آنقدر از برگزاری یک تجمع مسالمت آمیز نیم ساعته می ترسد که حاضر ات به خاطرش دست به گروگانگیری بزند و سه فعال کارگری را در روز روشن برخلاف قانون دزدیده و در بازداشت نگاه دارد. آن وقت لاف هم میزنند که تجمع در برخی نقاط مانند مقابل مجلس آزاد است!!! دیروز چند جوانک تینیجر در مقابل مجل با آرامش کامل تجمع برگزار کرده و خواهان بازگشت «امیر تتلو» دوست دیرینه و نزدیک جناب رئیسی به ایران می شوند!! و هیچ برخوردی هم با آنها صورت نمیگیرد (که البته ما هم خواهان برخورد با کسی و آنهم نوجوانانی در آن سن نیستیم) ولی یگان ویژه و نیروهای لباس شخصی از تمامنهادهای امنیتی دست به دست هم میدهند تا جلوی حداکثر 100 کارگر را بگیرند که میخواهند خواهان افزایش حقوق و حق تشکلیابی را فریاد بزنند. چه کسی مسئول این وضع است؟ دولت های جمهوری اسلامی و رهبرشان چگونه تصور میکنند میتوانند با چنین اقداماتی نارضایتی های مردم را کنترل کنند؟