ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آمریکا اخوان‌المسلمین را هم در فهرست گروه‌های تروریستی قرار می‌د‌هد

نیویورک تایمز گزارش داد که سیسی این درخواست را با ترامپ در میان گذاشته است. پمپئو و بولتون استقبال کرده‌اند.

نیویورک تایمز گزارش داد که دولت ترامپ قصد دارد به درخواست عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر اخوان‌المسلمین را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار دهد. مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا و جان بولتون، مشاور امنیت ملی ترامپ از این اقدام استقبال کرده‌اند.

۹ آوریل/ ۲۰ فروردین، واشنگتن: دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و عبدالفتاخ سیسی، رئیس جمهوری مصر

نیویورک تایمز با استناد به گفته‌های چند مقام دولت ترامپ که نام آن‌ها افشا نشده، گزارش داد که عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر در سفر ۹ آوریل/ ۲۰ فروردین خود به واشنگتن و در جریان دیدار و گفت‌وگو با رئیس جمهوری آمریکا پشت درهای بسته و بدون حضور خبرنگاران و عکاسان از ترامپ درخواست کرده که اخوان‌المسلمین در فهرست گروه‌های تروریستی خارجی ایالات متحده قرار گیرد.

به گزارش نیویورک تایمز رئیس جمهوری آمریکا از این پیشنهاد استقبال کرده. اما ظاهراً این اقدام به بحث‌هایی در کاخ سفید دامن زده است. مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا و جان بولتون، مشاور امنیت ملی ترامپ از این اقدام استقبال کرده‌اند. اما وزارت دفاع آمریکا، همچنین برخی از اعضای شورای امنیت و برخی از دیپلمات‌های آمریکایی از قرار دادن اخوان‌المسلمین در فهرست گروه‌های تروریستی خارجی اظهار نگرانی کرده‌اند و نسبت به پیامدهای آن هشدار داده‌اند.

اخوان‌المسلمین که در سال ۱۹۲۸ (۱۳۰۷) در شهر اسماعیلیه مصر به رهبری حسن البنا بر اساس آموزه‌های سید قطب، محمد غزالی، سید جمال‌الدین اسدآبادی و محمد عبده و با هدف تأسیس حکومت اسلامی آغاز به فعالیت کرد، در این مدت به یکی از بزرگ‌ترین گروه‌های سیاسی سنی در جهان تبدیل شده است. برخی از احزاب سیاسی ترکیه، تونس و اردن یا با اخوان‌المسلمین در ارتباط تنگاتنگ قرار دارند و یا آنکه شعبه‌ای از اخوان‌المسلمین در این کشورها به شمار می‌‌آیند.

سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید چندی پیش با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده بود که رئیس جمهوری آمریکا با مشاوران امنیتی خود و گروهی از رهبران سیاسی خاورمیانه در حال رایزنی و گفت‌وگو درباره جوانب قرار دادن اخوان المسلمین در فهرست گروه‌های تروریستی است.

نیویورک تایمز گزارش داده که مهم‌ترین نگرانی از پیامدها و اثرات این اقدام بر فعالیت شهروندان آمریکایی در خاورمیانه و شمال آفریقاست. همچنین این نگرانی وجود دارد که فعالیت گروه‌های حقوق بشری نیز تحت تأثیر این اقدام قرار گیرد. مسلمانان مقیم آمریکا را هم نباید از نظر دور داشت: واشنگتن‌پست در سال ۲۰۰۴ گزارش داده بود که اخوان‌المسلمین قوی‌ترین سازمان اسلامی در ایالات متحده است.

جنبش مقاومت اسلامی، حماس جنبش جهاد اسلامی فلسطین، حزب الله لبنان، گردان شهدای الاقصی، کتائب حزب الله، حرکت النجباء، گروه‌های فاطمیون و زینبیون در فهرست گروه‌های تروریستی آمریکا قرار دارند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا دوشنبه ۸ آوریل/ ۱۹ فروردین با انتشار بیانیه‌ای سپاه پاسداران را هم جزو گروه‌های تروریستی قرار داد. شورای عالی امنیت ملی نیز در واکنش به این اقدام اعلام کرد دولت آمریکا را «دولت حامی تروریسم» و «فرماندهی مرکزی آمریکا موسوم به سنتکام» و تمامی نیروهای وابسته به آن را «گروه تروریستی» می‌داند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کارو

    در این صورت آمریکا خودش هم باید توضیح بدهد که چرا و برای چه اهدافی با رژیم اخوانی اردوغان ارتباط داشته و دارد. منطقاً نمیتوان از اردوغان حمایت کرد و با آکپارتی ارتباط داشت، و همزمان اخوان المسلمین را تروریستی دانست. در صورت قرار گرفتن اخوان المسلمین در لیست گروه های تروریستی حزب عدالت و توسعه نیز باید در این فهرست قرار گیرد. ضمن اینکه تروریست بزرگ خاورمیانه یعنی ارتش تورکیه و تروریسم دولتی این ؤژیم همچنان بی کیفر باقی می ماند.