ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حکم جلب مهناز افشار صادر شد

سید غفار دریاباری، یک آخوند مازندرانی از مهناز افشار شکایت کرده که سبب تشویش اذهان عمومی شده. می‌خواهند با پرونده‌سازی او را سبب‌ساز قتل روحانی همدانی جلوه دهند.

حکم جلب مهناز افشار، بازیگر ایرانی و همسر یاسین رامین (فرزند محمدعلی رامین معاون مطبوعاتی دوران احمدی‌نژاد و مشاور رییس جمهوری وقت) صادر شد. می‌خواهند با پرونده‌سازی مهناز افشار را سبب‌ساز قتل روحانی همدانی جلوه دهند. نخستین چالش قضایی برای ابراهیم رئیسی؟

مهناز افشار، بازیگر ایرانی

مهناز افشار پیامی در توییتر را بازنشر کرده بود که ادعا می‌‌کرد آخوندی به نام سید غفار دریاباری از زنان ایرانی خواسته است که به صیغه نیروهای حشد شعبی که در استان خوزستان مستقر شده‌اند درآیند. به زودی معلوم شد که نام آخوند مازندرانی را در توییتر جعل کرده‌اند و او این سخن را نگفته است. سید غفار دریاباری اعلام کرد که از مهناز افشار به دلیل انتساب اظهارات خلاف واقع شکایت برده است. اکنون رسانه‌های داخلی گزارش داده‌اند که در پی این شکایت، حکم جلب این بازیگر خبرساز صادر شده است.

خبرگزاری فارس دوشنبه ۹ اردیبهشت گزارش داد که کمپینی برای محاکمه مهناز افشار به ۴۰۰ هزار امضا رسیده است. رسانه‌های امنیتی ادعا می‌کنند که قتل روحانی همدانی با پیام مهناز افشار در توییتر ربط غیرمستقیمی دارد.

توضیحات سید غفار دریاباری:

ظهر شنبه ۷ اردیبهشت یک روحانی ۴۶ ساله به نام مصطفی قاسمی در محله حاجی همدان با اسلحه کلاشنیکف به‌دست فردی کشته شد. خبرگزاری میزان یک روز بعد به نقل از فرمانده انتظامی استان همدان خبر داد که قاتل پس از تعقیب و گریز با پلیس کشته شده است. علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی هم در دیدار با فرماندهان و مدیران نیروی انتظامی، بر جلوگیری از خرید و فروش سلاح در فضای مجازی تأکید کرد. خامنه‌ای گفت:

 «قاتل روحانیِ همدانی در صفحه اینستاگرام با چهار نوع اسلحه تصاویری از خود منتشر کرده‌ که مقابله با این‌گونه موارد وظیفه نیروی انتظامی است.»

ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضائیه در جلسه دوشنبه ۹ اردیبهشت خود با مسئولان قضایی گفت:

«همان گونه که فضای فیزیکی و واقعی نیاز به صیانت و تامین امنیت دارد، باید از فضای سایبری هم صیانت کرد و اجازه نداد که برای مجرمان و قانون گریزان، تبدیل به حیاط خلوت و حاشیه امن شود.»

بازداشت مهناز افشار اولین گام در این مسیر است. پیش از این جواد جاویدنیا، معاون دادستان از بررسی توییت مهناز افشار و ارتباطش با قتل روحانی همدانی خبر داده بود. غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه سه‌شنبه ۱۰ اردیبهشت در ارتباط با پست‌های اخیر مهناز افشار در توئیتر گفته بود:

«آنچه که از طریق مرجع قضایی اتخاذ شود ما اعلام می‌کنیم و تا امروز در رابطه با این فرد تصمیم خاصی گرفته نشده است.»

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.