ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

فرمانده کل ارتش: تهدیدها جدی است

یک روز پیش از به اجرا درآمدن توقف صدور نفت ایران، فرمانده ارتش و رهبر جمهوری اسلامی در سخنان جداگانه‌ای نسبت به احتمال حمله نظامی هشدار دادند.

یک روز پیش از به اجرا درآمدن تصمیم آمریکا مبنی بر توقف معافیت‌ مشتریان نفت ایران از تحریم‌ها، فرمانده کل ارتش هشدار داد که احتمال حمله نظامی به ایران جدی است. علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی هم در بخشی از سخنانش در دیدار با معلمان گفته بود «آرایش دشمن، آرایش جنگی» است.

امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش ایران

امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش ایران چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت در سخنانی در گردهمایی فرماندهان یگان‌های عمده و مستقل نیروی زمینی ارتش هشدار داد که احتمال حمله نظامی به ایران را باید جدی تلقی کرد:

« تهدیدات امروز جدی است البته این تهدیدات در ابتدای کار زمینی نخواهد بود اما نیروی زمینی به عنوان محور همه عملیات‌ها باید با این وجود آمادگی خود را حفظ کند. همه نیروها باید یگان‌های خودشان را با تفکر شب‌حمله‌ای آماده کنند و بازی جنگ را دائماً تمرین کنند.»

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران بیش و کم همزمان با سخنان فرمانده کل ارتش، در خلال سخنانی مطول که در دیدار با معلمان ایراد کرد، نیز اعلام کرد که آرایش «دشمن» جنگی است:

«مقابل آرایش جنگی دشمن علیه ملت ایران، ملت هم باید آرایش جنگی بگیرد و همه مسئولان، آحاد ملت و افراد توانا و نخبه در هر زمینه‌ای که مشغول کارند با احساس مسئولیت و آمادگی وارد میدان شوند. دشمن علی‌الظاهر در زمینه نظامی آرایش جنگی ندارد که البته نظامیان ما حواسشان جمع است. »

خامنه‌ای شهریور سال گذشته هم در دیدار با با فرماندهان و مسئولان قرارگاه پدافند هوایی ارتش ایران از آن‌ها خواسته بود که «آمادگی‌ها و توانمندی‌های پدافند هوایی و کارکنان آن» را افزایش دهند. رهبر جمهوری اسلامی گفته بود که پدافند هوایی ارتش بخش بسیار حساسی از نیروهای مسلح و «در خط مقدم مقابله با دشمنان ایران» است. این‌بار اما نگرانی از معیشت نیروهای مسلح و اختلاف بین نظامیان ایران هم به سایر نگرانی‌ها افزوده شده است. امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش ایران در سخنانی که چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت در جمع فرماندهان یگان‌های عمده و مستقل نیروی زمینی ارتش ایراد کرد گفت:

«ما تلاش می‌کنیم به وظایف خودمان در زمینه بهبود وضعیت معیشتی کارکنان ارتش عمل کنیم و انتظار ما از فرماندهان این است که همه کارکنان را عائله خود بدانند و از حال و روزشان آگاه باشند. ما باید به آن نقطه برسیم که از نظر عاطفی همه رده‌ها با یکدیگر احساس برادری و پیش‌مرگی کنند در عین حال که کوچک‌ترین خدشه‌ای به سلسله مراتب وارد نشود.»

خامنه‌ای هم در سخنانش در جمع معلمان بر همین معنا تأکید کرده بود:

«همه مراقب باشند به خاطر اختلاف سلیقه های کوچک مقابل هم قرار نگیرند.»

عباس عراقچی، معاون وزیر خارجه ایران که برای رایزنی‌های سیاسی به ترکیه سفر کرده در آنکارا با اشاره به تروریستی خواندن سپاه پاسداران از سوی آمریکا، نسبت به رو در رو شدن نیروهای سپاه و آمریکا در خلیج فارس هشدار داده و گفته بود مسئولیت درگیری نظامی در خلیج فارس متوجه آمریکاست.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • حسین عرب

    متاسفانه تحلیل سران جمهوری اسلامی از شرایط دنیا اشتباه بوده و بهمین دلیل تصمیمات آنها هم نادرست گرفته شده است. در این ارتباط مثالها متعدد و در تمامی حوزه ها وجود دارد. برنامه آمریکا، اسرائیل و عربستان نه حمله به ایران که روشن کردن آتش جنگ فرقه ای بین اقوام مختلف با حکومت مرکزی است. نقش کشورهای بشرح زیر است: 1. تامین هزینه های جنگ فرقه ای با عربستان 2. تهیه نقشه های عملیاتی و در صورت لزوم بمباران موردی با اسرائیل 3. تامین اسلحه برای جنگ فرقه ای با آمریکا همانطور که مشاهده می شود قرار نیست کسی به ایران حمله کند بلکه ایران را از داخل تخریب می کنند.

  • روزبه

    با مزه است خامنه ای امر کرده ملت آرایش جنگی بگیرن. حالا البته دیگه از امت اسلام خبری نیست بلکه از امت فقط ملت باقی مونده!!! بنده همین الان بعنوان یکی از احاد ملت رفتم بدم شمشیر ذلفقار رو تیز کنند به خدمه هم گفتم شترم را زین کنند آماده حرکت برای حمله به لشکر کفار برای شبیخون زدن و گرفتن اسیر و برده و غنیمت. آ ملا سید علی ما یکی نیستم دور ما رو قلم بگیر میخوای مایه بذاری از جون پسر های گردن کلفت خودت بزار. فکر کنم اصلاح علی موندو و حوضش برای همین روزها خلق شده.