ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دادگاهی در لندن جولیان آسانژ را به ۵۰ هفته زندان محکوم کرد

این حکم در بریتانیا معتبر است اما احتمال دارد لندن بعداً آسانژ را به آمریکا تحویل دهد.

دادگاه ساوثوارک کراون در لندن، چهارشنبه ۱ مه/ ۱۱ اردیبهشت جولیان آسانژ مؤسس سایت افشاگر ویکی‌لیکس را به جرم نقض شرایط وثیقه به ۵۰ هفته زندان محکوم کرد. این حکم در بریتانیا معتبر است اما احتمال دارد لندن بعداً آسانژ را به آمریکا تحویل دهد.

جولیان آسانژ، مؤسس سایت افشاگر ویکی‌لیکس

به گزارش  خبرگزاری آسوشیتدپرس قاضی دادگاه ساوثوارک کراون در لندن آسانژ را متهم کرد که با بهره‌گیری از اعتبار اجتماعی‌اش قوانین بریتانیا را تحقیر کرده است. قرار است پنجشنبه ۲ مه/ ۱۲ اردیبهشت دادگاه درباره استرداد آسانژ به ایالات متحده آمریکا تصمیم بگیرد.

آسانژ با ریش سفید از پشت یک حصار شیشه‌ای با صدایی که از خستگی نشان داشت به پرسش‌های قاضی پاسخ می‌داد.

وکیل مدافع آسانژ در دفاع از او گفت که موکلش به دلیل وحشت از استرداد به سوئد و سپس به آمریکا شرایط وثیقه را نقض کرده. به گفته وکیل آسانژ، موکل او گمان می‌کرد که ممکن است هدف یک آدم‌ربایی قرار گیرد. وکیل دستخط آسانژ را هم قرائت کرد:

«من صمیمانه پورش می‌خواهم که به سفارت اکوادور پناه بردم. در آن زمان کاری را انجام دادم که گمان می‌کردم بهترین و تنها گزینه است.»

قاضی هم در پاسخ استدلال آورد که آسانژ می‌توانست هر لحظه که اراده کند سفارت اکوادور را ترک کند. اما این کار را نکرد، بلکه صبر کرد تا او را از سفارت اخراج کنند.

جولیان آسانژ  ژوئن ۲۰۱۲ به سفارت اکوادور در لندن پناه برد. او به حکم دادستان سوئد و به دلیل اتهام تجاوز جنسی در سراسر اروپا تحت پیگرد قانونی قرار دارد. آسانژ اتهامات خود را بارها رد کرده و آن را صرفاً یک واکنش سیاسی به افشاگری‌های سایت ویکی‌لیکس می‌داند، چرا که طبق مصوبه سازمان ملل متحد به سبب افشاگری‌ نمی‌تواند تحت تعقیب قرار گیرد.

آسانژ بیش از هر چیز نگران استردادش به آمریکا است.

دولت اکوادور بعد از هفت سال با درخواست پناهندگی جولیان آسانژ مخالفت کرد و  ۱۱ آوریل/ ۲۲ فروردین او را از سفارت اکوادور در لندن اخراج کرد. پلس بریتانیا هم بلافاصله او را بازداشت کرد. آسانژ هنگام بازداشت کتاب «تاریخچه کشور امنیت ملی»، مجموعه‌ای از گفت‌وگوهای گور ویدال با پل جی، سردبیر شبکه ریل نیوز را به دست داشت.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.