ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کوشنر: دولت اسرائیل فعلاً دست نگه دارد

مشاور ارشد کاخ سفید از دولت نتانیاهو خواست قبل از آنکه شهرک‌های اشغالی در کرانه باختری را ضمیمه خاک اسرائیل کند، طرح صلح کاخ سفید را با دقت بررسی کند.

جرد کوشنر، مشاور ارشد کاخ سفید از دولت نتانیاهو خواست قبل از آنکه شهرک‌های اشغالی در کرانه باختری را ضمیمه خاک اسرائیل کند، طرح صلح کاخ سفید را با دقت بررسی کند.

جرد کوشنر، مشاور ارشد کاخ سفید و بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل (عکس: آرشیو)

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، سه روز قبل از آغاز انتخابات پارلمانی این کشور وعده داده بود که با تشکیل دولت جدید، شهرک‌های یهودی‌نشین در کرانه باختری را ضمیمه خاک اسرائیل می‌کند. نتانیاهو همچنین اعلام کرده بود که دورافتادگی و یا وسعت این شهرک‌ها معیار الحاق آنها به اسرائیل نیست. نخست وزیر اسرائیل با صراحت اعلام کرده بود برای دستیابی به صلح با فلسطینیان نه تنها حاضر نخواهد شد از هیچیک از شهرک‌های یهودی‌نشین در سرزمین‌های اشغالی چشم‌پوشی کند بلکه حتی یک اسرائیلی را هم از این مناطق خارج نخواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، جرد کوشنر داماد ترامپ و مشاور ارشد کاخ سفید در نشستی که شامگاه پنجشنبه ۲ مه/ ۱۲ اردیبهشت در انستیتو واشنگتن برای سیاست خاور نزدیک برگزار شد، اعلام کرد که طرح کاخ سفید (موسوم به معامله قرن) به زودی آماده می‌شود.

کوشنر از دولت اسرائیل و از فلسطینیان خواست که پیش از آنکه اقدامات یک‌جانبه‌ای انجام دهند، منتظر رونمایی از از طرح «معامله قرن» بمانند.

کوشنر گفت بعد از آنکه نتانیاهو کابینه ائتلافی را تشکیل داد، این طرح با دولت اسرائیل در میان گذاشته می‌شود:

«امیدوارم هر دو طرف، هم اسرائیلی‌ها و هم فلسطینی‌ها این طرح را با دقت بررسی کنند، قبل از آنکه اقدامات یک‌جانبه‌ای انجام دهند.»

کوشنر گفت هنوز درباره موضوع الحاق شهرک‌های یهودی‌نشین به خاک اسرائیل با نتانیاهو گفت‌وگو نکرده است.

داماد ترامپ پیش از این خبر داده بود که با به پایان رسیدن ماه رمضان از طرح کاخ سفید برای صلح در خاورمیانه رونمایی می‌کند. به گفته او این طرح دو وجه دارد: در وجه سیاسی وضعیت حقوقی بیت‌المقدس (اورشلیم) و حاکمیت اسرائیل بر این شهر مشخص شده و در وجه اقتصادی، تسهیلاتی برای فلسطینی‌ها در نظر گرفته شده است که بتوانند با تکیه بر آن به اوضاع اقتصادی خود سامان دهند.

پس از آنکه دولت ترامپ بیت‌المقدس (اورشلیم) را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت شناخت، تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد با دولت آمریکا درباره صلح مذاکره نمی‌کند. فلسطینی‌ها در پی تشکیل یک دولت مستقل در کرانه باختری، در شرق بیت‌المقدس و در نوار غزه‌اند.

کوشنر که معمار اصلی سیاست‌های دولت آمریکا در امور خاورمیانه است، یک بار دیگر در سخنانش در انستیتو واشنگتن وعده داد که «طرح قرن» سبب بهبود وضع اقتصادی فلسطینیان می‌شود.  دولت ترامپ کمک ۲۰۰ میلیون دلاری به کرانه باختری و نوار غزه را قطع کرده است.

بیش از چهارصد هزار اسرائیلی در حال حاضر در سرزمین های اشغالی کرانه باختری رود اردن زندگی می کنند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.