ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رنج زنان شالیکار گیلانی

زنان شالیکار از شرایط کاری عادلانه برخوردار نیستند و در هنگام بارندگی و بیماری نیز مجبور به کارند.

زنان شالیکار از سال‌های دور تاکنون نقشی اساسی در اقتصاد خانواده داشته‌اند. برخی از آن‌ها با بیش از ۶۰ سال سن در مزارع کار می‌کنند، اما حقوق مکفی و بیمه‌ ندارند. تنها کاری که دولت در این سال‌ها برایشان انجام داده، بیمه روستایی است که طی آن باز هم تحت تکفل همسر هستند و بیمه جداگانه‌ای برای کارشان ندارند.
به گفته یکی از پزشکان معالج زنان شالیکار: «شایع‌ترین بیماری‌ در میان زنان شالیکار٬ آرتروز یا همان ساییدگی مفاصل است که مهم‌ترین دلیل بروز آن زایمان‌های متعدد زنان کشاورز و همچنین کار سنگین کشاورزی است؛ که نهایتا ساییدگی مفاصل را در پی خواهد داشت. شایع‌ترین مفصلی که به این عارضه دچار می‌شود زانو است. از گروه بیماری‌های زنان نیز، به انواع عفونت‌های واژینال و از بیماری‌های عمده نیز همان‌طور که قبلا اشاره شد بیماری‌های قلبی ناشی از فشار و سنگینی کار را می‌توان برشمرد.»

[sliderpro id="753"]

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • ali

    مادر من هم به خاطر زایمان و کار زیاد زانوهاش خیلی اذیتش میکنه . خودش میگه به خاطر سر پا ایستادن در صفهای طولانی کوپنی و همچنین پیاده روی های طولانی به خاطر نبودن اتوبوس و نداشتن پول تاکسی پاهاش به این روز افتاده . لعنت به آخوندها و رژیم پلید و کفتار صفت جمهوری اسلامی که نسلی رو نابود کرد و حالا هم به دنبال نابود کردن نسلی دیگه از مردم همیشه بدبخت ایرانه . خاک ایران و مردم ایران با بدبختی عجین شده و روزگار این خاک سیاه فقط وقتی بهتر میشه که مردم همدیگر و دوباره بخوان و مثل گرگ فقط به فکر منافع خودشون نباشن که اگه غیر از این باشه هزاران جمهوری اسلامی هم سقوط کنه باز هم اوضاع چندان تغییر نخواهد کرد .