ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

درآمد سال گذشته ایران از گردشگری ۱۱.۸ میلیارد دلار بوده است

علی اصغر مونسان گفته است تحریم‌ها کمترین آسیب را به صنعت گردشگری می‌زند و به همین دلیل توسعه این حوزه ضروری است. 

تصویری از یک کتابچه گردشگری در آلمان با این توضیح: «ایران، یکی از آخرین سرزمین‌های بکر در جهان»

علی‌اصغر مونسان، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صبح شنبه ۱۴ اردیبهشت، هنگام بازدید از بیست و یکمین جشنواره باغ لاله‌های گچسر با اشاره به اینکه گردشگری به ‌عنوان یک صنعت در دنیا شناخته می‌شود و در حال تبدیل‌شدن به سومین صنعت اقتصادی دنیاست، گفته گرشگری می‌تواند به اقتصاد ایران کمک کند.

او گفته تحریم‌ها کمترین آسیب را به صنعت گردشگری می‌زند و به همین دلیل توسعه این حوزه ضروری است.

این در حالی است که حرمت‌الله رفیعی، رئیس انجمن صنفی دفاتر مسافرتی ایران اخیرا گفته بود گردشگری در نوروز ۹۸ تحت تأثیر بارندگی‌ها و جاری شدن سیل قرار گرفته و تعداد گردشگران نوروزی به صورت قابل‌ توجهی ریزش کرده است.

به گفته او مسافرت‌های داخلی و خارجی ثبت‌شده در ایام نوروز بین ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش داشته، اما این کاهش ریشه در مشکلات اقتصادی دارد که وقوع سیل آن را تشدید کرده است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور در ادامه با اشاره به وضعیت آثار تاریخی استان البرز به‌ ویژه کاخ مروارید گفته است مالکیت این کاخ در اختیار میراث فرهنگی نیست و آسیب جدی به این بنا وارد آمده که نیازمند مرمت و بازسازی است.

به گفته مونسان، مجوزهای لازم برای مرمت خانه مصدق نیز گرفته شده است.

سیل نوروز ۹۸ افزون بر تشدید کاهش گردشگری در ایران، به بناهای میراث فرهنگی آسیب فراوانی وارد کرد که در درازمدت گردشگری در مناطق باستانی و تاریخی ایران را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

مونسان درباره میزان آسیب‌های وارده به آثار تاریخی استان‌های درگیر سیل اخیر گفته است ۷۰ میلیارد تومان برای ترمیم آثار تاریخی استان لرستان اعتبار درخواست شده است.

او در خصوص قلعه فلک‌ الافلاک خرم‌آباد نیز گفته است این اثر بر روی تپه‌ای قرار گرفته که بر اثر سیل بخشی از آن ریزش کرده، اما میراث فرهنگی لرستان برای حفظ این اثر اقدامات لازم را انجام داده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.