ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دومین روز حملات راکتی حماس به اسرائیل: یک فلسطینی کشته شد

در واکنش به بیش از ۹۰ مورد حمله موشکی حماس، اسرائیل هم به فلسطین حمله کرده. یک مرد ۲۲ ساله فلسطینی کشته شده. مشخص نیست او یک شهروند عادی بوده یا از نیروهای حماس.

در دومین روز درگیری‌ها، حماس روز شنبه ۴ مه ده‌ها راکت به سمت اسرائیل پرتاب کرد و یک فلسطینی در حملات هوایی اسرائیل کشته شد. در واکنش، ارتش اسرائیل دو پرتاب‌کننده راکت در غزه را منهدم کرده است.

مردم شهر اشکلون اسرائیل به عملکرد پرتابه ضد راکت‌هایی که از سوی حماس پرتاب شده نگاه می‌کنند/۴ مه

اسرائیل می‌گوید در واکنش به بیش از ۹۰ مورد حمله موشکی حماس به شهرها و روستاهایش، این کشور هم به فلسطین حمله کرده است. وزیر بهداشت غزه هم می‌گوید یک مرد ۲۲ ساله فلسطینی به دنبال این حملات کشته شده است. مشخص نیست که او یک شهروند عادی بوده یا از نیروهای حماس.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، فرماندهان نیروهای امنیتی را برای بررسی موضوع فراخوانده است.

روز جمعه ۳ مه، دو نفر از اعضای گروه حماس که کنترل غزه را در دست دارد، در حملات هوایی اسرائیل کشته شدند. ارتش اسرائیل اعلام کرد حملات روز جمعه، واکنشی به حملات غزه است که به زخمی شدن دو سرباز در مرزهای این کشور انجامیده است.

مقامات بهداری غزه اعلام کرده‌اند دو فلسطینی هم روز جمعه از سوی سربازان اسرائیلی مورد حمله قرار گرفتند. این حمله در جریان برگزاری تظاهرات هفتگی فلسطینی‌ها در مرزها روی داده و به دنبال آن، یک فلسطینی کشته و دیگری مجروح شده است.

ارتش اسرائیل می‌گوید حدود ۵ هزار و ۲۰۰ فلسطینی در مرزها تجمع کرده بودند اما اظهارنظر دیگری در این زمینه نکرده است.

عبدالطیف القانوع، سخنگوی حماس در بیانیه‌ای که روز شنبه منتشر شده، گفته است:‌

«ساکنان منطقه به جنایاتی که از سوی اشغالگران صورت می‌گیرد واکنش نشان خواهند داد و اجازه نمی‌دهند خون مردم را بریزند.»

او اما درباره حملات راکتی‌ حماس توضیحی نداده است.

مسئولیت یکی از این حملات را جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین به عهده گرفته است.

ارتش اسرائیل گفته که نیروی هوایی و تانک‌های این کشور، راکت‌ها و پایگاه‌های حماس را هدف گرفته‌اند.

بهداری غزه هم گفته که چهار فلسطینی در یکی از حملات اسرائیل زخمی شده‌اند اما آماری از تلفات و زخمی‌شدگان اسرائیلی اعلام نشده چرا که به دنبال اعلام وضعیت خطر، اهالی منطقه به پناهنگاه‌ها رفته‌اند.

وزارت آموزش فلسطین نیز گفته مدارس نزدیک به مناطق تحت حمله را تخلیه کرده است.

درگیری‌های اسرائیل و حماس در آستانه ماه رمضان و روز استقلال اسرائیل بالا گرفته است.

میانجی‌های مصری پس از حمله موشکی حماس به شمال تل آویو در ماه مارس تلاش کرده‌اند تا از افزایش هرج و مرج بیشتر جلوگیری کنند.

حماس نیز اعلام کرده که یحیی السنوار، رهبر این جنبش در نوار غزه برای گفت‌وگو به منظور بازگرداندن آرامش و رفع مشکلات مناطق تحت محاصره به مصر سفر کرده است.

دو میلیون فلسطینی در نوار غزه زندگی می‌کنند. اقتصاد این منطقه به دنبال قطع ارسال کمک‌های خارجی سال‌هاست تضعیف شده. بنابر اعلام بانک جهانی نرخ بیکاری در این منطقه ۵۲ درصد و فقر، گسترده است.

اسرائیل می‌گوید محاصره منطقه برای جلوگیری از دسترسی حماس به سلاح، ضروری است.

حماس در یک دهه گذشته سه جنگ با اسرائیل داشته است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • عبرت

    این نتیجه آوانس دادن 40 ساله به موجودیت ضد بشری جاعش ایران است. این نقشه ساخت و مواد اولیه این موشک توسط جاعش ایران صدار شده به غزه در اسارت دیکتاتوری حماس. حالا هی معطل دول سکولار کنند در نابودی جاعش ایران. هی بروند مذاکره و مصالحه کنند. با تدوام حیات ننگین جاعش ایران، روزی را خواهیم دید جاعش در سراسر جهان هزاران غزه درست کند برای دول سکولار جهان. خیال راحت کنم آخر سر زهر جاعش به بدن خائین به سکولاریسم یعنی چین و روسیه هم خواهد نشست. حالا چین و روسیه از جاعش حمایت کنند.