ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دولت لبنان بار دیگر خواستار آزادی نزار زکا، شهروند لبنانی زندانی در اوین شد

درخواست بیروت از تهران این است که «به مناسبت فرا رسیدن ماه رمضان»، نزار زکا را «مشمول عفو» قرار داده و هر چه زودتر آزاد کند.

دولت لبنان رسما از تهران خواست یک شهروند این کشور را که در تهران زندانی است، آزاد کند. درخواست آزادی نزار زکا پیش از این نیز از سوی بیروت مطرح شده است.

نزار زکا، شهروند لبنانی زندانی در ایران

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، دولت لبنان در نامه‌ای رسمی درخواست آزادی نزار زکا را مطرح کرده است. این نامه که محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی‌ را خطاب قرار داده، به سفیر ایران در بیروت تسلیم شده است.

درخواست بیروت از تهران این است که «به مناسبت فرا رسیدن ماه رمضان، نزار زکا را مشمول عفو قرار داده و هر چه زودتر آزاد کند.»

بهمن ‌ماه سال ۹۷ نیز سعد حریری، نخست وزیر لبنان، در دیدار با محمدجواد ظریف از او خواسته بود شرایط آزادی نزار زکا، کارشناس فن‌آوری اطلاعات را فراهم کند.

نزار زکا، شهروند لبنانی دارای اقامت آمریکا، اسفند ماه سال گذشته از زندان اوین خود را نامزد انتخابات پارلمانی لبنان کرد.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) روز چهارشنبه ۲۲ اسفند با انتشار این خبر به نقل از روزنامه الحیات لبنان نوشت که نزار زکا در نامه‌ای کاندیداتوری خود را برای انتخابات پارلمانی کشورش اعلام کرد:

«با نزدیک شدن موعد انتخابات پارلمانی لبنان، نزار زکا، شهروند لبنانی بازداشت شده در تهران در نامه‌ای از داخل زندان اوین کاندیداتوری خود در این انتخابات را اعلام کرد.»

گفته می‌شود شعار او در کارزار انتخاباتی‌اش «آزادی لبنان» است و نامزد نمایندگی اهل سنت منطقه طرابلس خواهد بود.

نزار زکا روز ۲۴ شهریور ۱۳۹۴ به دعوت مسئولان «همایش بین‌المللی نقش‌آفرینی زنان در توسعه پایدار» به ایران سفر کرد اما سه روز بعد در فرودگاه بازداشت شد. او در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی به اتهام «جاسوسی برای دولت متخاصم آمریکا» به ۱۰ سال حبس و پرداخت جریمه نقدی ۴. ۵ میلیون دلاری محکوم شد که دادگاه تجدید نظر اوایل مرداد ماه ۹۶ این حکم را تأیید کرد.

زکا بارها این اتهامات را رد کرده است و مقامات لبنانی نیز تاکنون چندین بار خواهان آزادی او شده‌اند.

خانواده نزار زکا حتی برای آزادی او از حسن نصرالله، ‌دبیرکل حزب‌الله لبنان کمک خواسته‌اند.

همچنین جیسون پابلت، وکیل آمریکایی نزار زکا بهمن ماه سال گذشته از اعتصاب غذای تر او خبر داده و دلیل این اعتصاب غذا را اعتراض به «بازداشت ناعادلانه‌ و اجبار به اعتراف اجباری برای جرمی که مرتکب نشده» اعلام کرده بود.

وکیل این شهروند لبنانی در بهمن ماه سال ۹۶ نیز از ابتلای موکلش به سرطان روده خبر داده و گفته بود با وجود این بیماری، مسئولان به او اجازه خروج از زندان و انجام آزمایش‌های لازم را نمی‌دهند.

زکا در واکنش به عدم دسترسی به امکانات درمانی نیز دست به اعتصاب غذا زده بود.

  • در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.