ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کره شمالی چند موشک‌ کوتاه‌برد آزمایش کرد

کره جنوبی خبر داده موشک‌های کره شمالی از شبه‌جزیره هودو در شرق کشور کره شمالی شلیک شده، ۷۰ تا ۲۰۰ کیلومتر برد داشته و در دریای ژاپن فرود آمده است.

اخبار تایید نشده حاکی از آن است که کره شمالی چندین موشک کوتاه‌برد آزمایش کرده است. این اولین آزمایش موشکی پیونگ‌یانگ بعد از آزمایش موشک بالستیک در نوامبر ۲۰۱۷ محسوب می‌شود. ایالات متحده در واکنش به این اقدامات گفته که اوضاع را زیر نظر دارد.

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، عکس از آرشیو

به گزارش شبکه خبری بی‌بی‌سی و به نقل از برخی مقامات نظامی کره جنوبی، کره شمالی شب گذشته (صبح شنبه به وقت محلی) چند موشک کوتاه‌برد را آزمایش کرده است.

کره جنوبی خبر داد که موشک‌ها از شبه‌جزیره هودو در شرق کشور کره شمالی شلیک شده، ۷۰ تا ۲۰۰ کیلومتر برد داشته و در دریای ژاپن فرود آمده است.

اگر این خبر تایید شود، آنگاه این اولین آزمایش موشکی پیونگ‌یانگ بعد از آزمایش موشک بالستیک بین‌قاره‌ای در نوامبر ۲۰۱۷ خواهد بود.

البته ماه گذشته نیز پیونگ‌یانگ اعلام کرد که «سلاح هدایت‌شده تاکتیکی» جدیدی را آزمایش کرده است. اما این سلاح‌ها برد کمتری داشته‌اند و کارکرد آنها تاکتیکی است.

آزمایش سلاح هدایت‌شده در ماه گذشته اولین آزمایش تسلیحاتی این کشور بعد از نشست ویتنام بین کیم‌ جونگ‌اون رهبر کره شمالی و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری ایالات متحده بود. این نشست بدون نتیجه پایان یافت.

دونالد ترامپ در فوریه امسال، توافق پیشنهادی از سوی کیم جونگ‌اون را بد توصیف کرد و از انجام آن خودداری کرد.

شلیک موشک کوتاه‌برد وعده کره شمالی مبنی بر شلیک نکردن موشک دوربرد، یا موشک‌های هسته‌ای را نقض نمی‌کند. اما این موشک‌ها توانایی حمله به مراکز نظامی کره جنوبی و پایگاه‌های آمریکا در منطقه را دارند.

به گزارش «بی‌بی‌سی»، پیونگ‌یانگ ظاهراً از اصرار ایالات متحده بر ادامه تحریم‌ها تا برچیده‌شدن کامل برنامه هسته‌ای این کشور کلافه شده است.

سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید در واکنش به خبر شلیک موشک‌ کوتاه‌برد کره شمالی گفته: «ما نسبت به اقدامات امشب کره شمالی واقف هستیم. اگر لازم باشد نظارت را ادامه می‌دهیم.»

کره شمالی سال گذشته قول داد که آزمایش هسته‌ای خود را متوقف کند و دیگر موشک‌های بالستیک بین‌قاره‌ای را پرتاب نکند.

با این حال به نظر می‌رسد که فعالیت‌های هسته‌ای ادامه دارند و تصاویر ماهواره‌ای از سایت هسته‌ای اصلی کره شمالی حرکت‌هایی را نشان می‌دهد که می‌تواند حاکی از فراوری مواد رادیواکتیو و تبدیل آن به سوخت بمب اتمی باشد.

کره شمالی ادعا کرده بمبی هسته‌ای ساخته که برای سوار شدن بر موشک دوربرد و موشک بالستیک بین‌قاره‌ای به اندازه کافی کوچک است.

اقدام اخیر کره شمالی در آزمایش موشک‌ کوتاه‌برد می‌تواند نشانه دیگری از شکست احتمالی مذاکرات میان کره شمالی و ایالات متحده باشد.

پس از تعلیق مذاکرات بین پیونگ‌یانگ و واشنگتن، کیم جونگ اون هفته پیش در سفر به روسیه اعلام کرد که از این پس در مورد بحران شبه‌جزیره کره با همتای روسش هماهنگی خواهد کرد.

خبرگزاری رویترز نوشته که هدف از نشست دو طرف نشان‌دادن این نکته بود که «واشنگتن تنها قدرت بانفوذی نیست که می‌تواند با پیونگ‌یانگ در مورد برنامه اتمی‌اش رایزنی کند.»

ترامپ تاکنون مذاکرات کره شمالی را یکی از موفق‌ترین بخش‌های سیاست خارجه دولتش معرفی کرده است. اما این مذاکرات فعلاً متوقف شده‌اند. کره شمالی خواهان کنار گذاشته شدن مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا از تیم مذاکره‌کننده بود.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.