ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

خلیل‌زاد: زمین‌گذاشتن سلاح برآیند هرگونه روند صلح است

نماینده ویژه آمریکا برای صلح افغانستان گفته همه طرف‌ها پس از توافق صلح باید سلاح‌شان را زمین بگذارند؛ واکنشی به گفته‌های اخیر طالبان که گفته بودند خلیل‌زاد باید فراموش کند که ما سلاح‌مان را به زمین بگذاریم.

زلمی خلیل‌زاد، نماینده ویژه آمریکا برای صلح افغانستان، در چهارمین روز گفت‌وگوهایش با طالبان گفته همه طرف‌ها پس از توافق صلح باید سلاح‌شان را زمین بگذارند. واکنشی به گفته‌های اخیر طالبان که گفته بودند خلیل‌زاد باید فراموش کند که ما سلاح‌مان را به زمین بگذاریم.

زلمای خلیل‌زاد

او تأکید کرده‌ است که ایالات متحده برای کاهش خشونت‌ها در افغانستان آماده است: «به‌زمین گذاشتن سلاح‌ها از سوی تمامی طرف‌ها، برآیند هرگونه روند صلح است. توافق تمام طرف‌ها برای کاهش خشونت‌ها یک گام ضروری برای دست‌یابی به این برآیند است.»

خلیل‌زاد همچنین نوشته: «این که تمام طرف‌ها برای کاهش خشونت به توافق برسند، گامی ضروری برای رسیدن به این نتیجه است و انتخاب چنین گزینه‌ای یک مسئولیت اخلاقی است. ما همچنان آماده هستیم.»

خلیل‌زاد، این اظهاراتش را در تویترش نوشته است. این توییت واکنشی به گفته‌های اخیر طالبان است که گفته بودند زلمی خلیل‌زاد باید این فراموش کند که ما سلاح‌مان را به زمین بگذاریم.

جرگه مشورتی صلح که روز گذشته جمعه، ۱۳ اردیبهشت در کابل به کار خود پایان داد، در قطعنامه نهایی‌اش از طالبان خواست تا از اول ماه رمضان آتش‌بس اعلام کنند. گروه طالبان اما درخواست لویه جرگه مشورتی صلح برای برقراری آتش‌بس در ماه رمضان را رد کرد.

طالبان دقایقی بعد از انتشار قطعنامه جرگه مشورتی صلح با انتشار خبرنامه‌ای افغانستان را کشور اشغال‌شده توسط آمریکا خواند و گفت جنگ آنان جهاد است و «جهاد ثوابش در ماه رمضان بیشتر است.»

ششمین دور گفت‌وگوهای زلمی خلیل‌زاد و طالبان روز چهارشنبه، ۱۱ اردیبهشت در دوحه آغاز شده و ادامه دارد. زلمی خلیل‌زاد  با ملا عبدالغنی برادر، معاون سیاسی گروه طالبان در حال مذاکره است.

چگونگی خروج نیروهای خارجی از افغانستان، اجازه فعالیت ندادن به هراس‌افکنان در افغانستان برای تهدید کشورهای دیگر، برقراری آتش‌بس و آغاز گفت‌وگوهای طالبان با حکومت افغانستان موضوعاتی هستند که به گفته منابع آگاه قرار است درباره آنها گفت‌وگو شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.