ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پمپئو از پیام بولتون به تهران رمزگشایی کرد: نه فقط خاورمیانه که ونزوئلا

وزیر خارجه آمریکا در راه فنلاند، قبل از دیدار با لاوروف گفت «ایرانی‌ها دقیقاً می‌دانند که منظور ما چیست از تهدیداتی که آن‌ها در سراسر جهان متوجه منافع آمریکا کرده‌اند.»

کاخ سفید با انتشار بیانیه‌ای کوتاه به امضای جان بولتون اعلام کرد یک ناو هواپیمابر با تعدادی بمب‌افکن به خاورمیانه اعزام می‌کند که پیامی روشن و عاری از سوءتفاهم به ایران بدهد. مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا پیش از دیدار با سرگئی لاوروف، همتای روسی خود در فنلاند گفت: «ایرانی‌ها دقیقاً می‌دانند که منظور ما چیست از تهدیداتی که آن‌ها در سراسر جهان متوجه منافع آمریکا کرده‌اند.» به دستور خامنه‌ای یک ناوگروه ایرانی فروردین سال جاری به ونزوئلا اعزام شده. پمپئو با لاوروف در فنلاند درباره ونزوئلا گفت‌وگو می‌کند.

ناوگروه یواس‌اس آبراهام لینکلن: پاسخ آمریکا به اعزام ناوگروه نیروی دریایی جمهوری اسلامی به اقیانوس اطلس؟ (عکس: آرشیو)

جان بولتون، مشاور امنیت ملی ترامپ دوشنبه ۶ مه/ ۱۶ اردیبهشت بیانیه‌ای خطاب به تهران منتشر کرد:

«در واکنش به مجموعه‌ای از تهدیدها و هشدارها ایالات متحده آمریکا ناوگروه "یواس‌اس آبراهام لینکلن" و شماری بمب‌افکن در منطقه تحت نظارت "سنتکام" (فرماندهی مرکزی آمریکا) را [به خاورمیانه اعزام می‌کند] که به ایران پیامی روشن و عاری از سوءتفاهم بدهد که هرگونه حمله به منافع ایالات متحده و متحدانش با خشونت بی‌امان پاسخ داده می‌شود.»

بولتون در ادامه این بیانیه اعلام کرد که آمریکا در پی جنگ با ایران نیست اما به هر حمله‌ای چه از سوی سپاه پاسداران، چه از طرف سایر نیروهای مسلح واکنش نشان می‌دهد.

پس از انتشار این بیانیه، یک مقام وزارت دفاع آمریکا که نام او افشا نشده به واشنگتن‌پست گفت نشانه‌هایی در دست است که نیروهای ایرانی و متحدانشان در تدارک حمله به نیروهای آمریکایی در خاورمیانه‌اند. نه بولتون و نه وزارت دفاع آمریکا، هیچیک به طور مشخص نگفته‌اند که این نشانه‌ها چیستند که نیازمند به اعزام ناوگروهی تازه به خلیج فارس است.  آمریکا در کشورهای حاشیه خلیج فارس نیروهایی را با قدرت آتش بالا مستقر کرده است.

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا که برای گفت‌وگو با سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه عازم فنلاند است، در جمع خبرنگاران گفت:

«ما از قبل مدت زیادی روی این طرح [اعزام ناوگروه به خاورمیانه] کار کرده بودیم. ما ایران را برای حمله به منافع آمریکا پاسخگو می‌کنیم.»

پمپئو در ادامه سخنانش افزود:

«اگر چنین اقداماتی اتفاق بیفتد [حمله به منافع آمریکا] یا گروه سومی برای مثال شبه‌نظامیان حزب‌الله این حملات را انجام دهند، رهبری ایران را مستقیماً پاسخگو می‌کنیم.»

وزیر خارجه آمریکا در پاسخ به این پرسش که آیا این پیام مستقیماً برای تهران ارسال شده گفت:

«ایرانی‌ها دقیقاً می‌دانند که منظور ما چیست از تهدیداتی که آن‌ها در سراسر جهان متوجه منافع آمریکا کرده‌اند.»

قرار است که در فنلاند وزیران خارجه آمریکا و روسیه درباره ونزوئلا با یکدیگر گفت‌وگو کنند.

مایک پمپئو روز گذشته (یکشنبه ۵ مه/ ۱۵ اردیبهشت)  در گفت‌وگو با فاکس‌نیوز گفت مستشاران نظامی ایران و کوبا به شبه‌نظامیان ونزوئلایی که مخالفان را سرکوب می‌کنند، کمک می‌رسانند:

«پرزیدنت ترامپ به روشنی تاکید کرده که روسیه باید از ونزوئلا بیرون برود. این امر شامل ایران، چین و به ویژه کوبا نیز می‌شود.»

نیروی دریایی ارتش فروردین ۹۸ بعد از سفر امیر حاتمی، وزیر دفاع جمهوری اسلامی یک ناوگروه را به اقیانوس اطلس و به ونزوئلا اعزام کرد. این ناوگروه به فرمان رهبر جمهوری اسلامی برای گسترش دامنه عملیات نیروی دریایی ارتش به ونزوئلا اعزام شده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • پیر مرد

    دوران بچگی همبازی ای داشتم به نام غلام. تو کوچه از همه می ترسید و کتک می خورد. اما تو خانه ...دائم برادر و خواهرانش را کتک میزد.بی رحم هم بود. یک روز وقتی برادر کوچولواش را کتک میزد من اعتراض کردم و بقیه شروع به تهدیدش کردند. گریه کنان رفت تو خانه اش و ازپشت دیوار فحش ناموسی می داد...رهبران ایران هر کدام بدتر از دیگری ..شیر تو خانه اما روباه بیرون هستند...ایران به شدت شبیه دوره قاجاریه شده.اما من خوش بین هستم. نسل جوان باهوش و تحصیل کرده ایران دوباره وطن را می سازند. ....در ضمن به عنوان جوان ان روزهای انقلاب در ایجاد این فاجعه نقش داشتم.صمیمانه از نسل جوان امروز پوزش می خواهم.بااحترام....

  • ایرانی مظلوم

    قابل توجه رهبر و همچنین فرماندهان سپاه!!!! بفرمایید این گوی و این میدان!!!!! جرات دارید دست از پا خطا کنید و یا مثلا طبق رجز خوانی تان یک دقیقه تنگه هرمز را ببندید، آن وقت مشاهده خواهید کرد که همه مسایل مثل سرکوب مردم بی دفاع در خیابان آن چنان که فکر میکنید آسان نیست.

  • کاکتوس

    ایران نباید بترسد.ترس و عقب نشینی یعنی نابودی.امریکا اگه یه ناوگروه فرستاده منطقه،ایران نامشروعی به وسعت ایران درمنطقه ناوگروهی به وسعت ایران دارد.امریکاهم به خوبی اینو میدونه همش بلوف تبلیغاتیه که ما روبترسونه

  • به کوری سانسورچیان

    به کوری سانسورچیان داخلی خارجی، که هر فرصتی سوءاستفاده میکنند برای حمایت نظام ضدی یعنی جاعش ایران، مانند سانسور کامنتهای مخالفان جاعش، بزودی و آینده نزدیک ارتشهای دنیای متمدن سکولاری، جاعش این جرثومه جهل و جنایت و ضد سکولارترین حکومت جهان را از روی زمین محو میکنند.