ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کره شمالی دو موشک با برد کوتاه پرتاب کرد

کره شمالی دو موشک با برد کوتاه پرتاب کرد، این آزمایش موشکی هشداری برای به خطر افتادن مذاکرات خلع سلاح هسته ای است.

ارتش کره جنوبی روز پنج شنبه از شلیک دو پرتابه که به نظر می‌رسد موشک هایی با برد کوتاه باشند توسط کره شمالی خبر داد.

تصویری از آزمایش موشکی کره شمالی-آرشیو

این دومین پرتاب موشکی کره شمالی ظرف پنج روز گذشته است. پرتاب این موشک ها به منزله هشداری احتمالی برای به خطر افتادن مذاکرات خلع سلاح هسته ای با واشنگتن است.

رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی گفت، این موشک‌ها به ترتیب مسافتی معادل ۴۲۰  و ۲۷۰ کیلومتر را در فضا پیمودند.

ارتش کره جنوبی برای تعیین جزئیات بیشتر از جمله نوع سلاح شلیک شده در حال همکاری با ایالات متحده است.

پرتاب این موشک ها درحالی صورت می‌گیرد که استفن بیگان نماینده ویژه آمریکا در امور کره شمالی در کره جنوبی به سر می‌برد.

برخی از تحلیلگران می‌گویند، چنانچه کره شمالی آزمایش موشک‌هایی با برد بیشتر (میان برد) و مجهز به کلاهک هسته ای را از سر بگیرد، بسیاری این اقدام را نشانه عدم تمایل کره شمالی به دیپلماسی تعبیر کرده و احتمال آن می‌رود که تقابل آمریکا-کره شمالی به جنگ منجر شود.

نشستی که اوایل امسال بین دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی برگزار شد، بی نتیجه بود و آمریکا اعلام کرد که کره شمالی حاضر نشده در ازای لغو تحریم‌های گسترده، گام‌های کافی برای خلع سلاح اتمی را بردارد.

در حالیکه ترامپ گفته بود کیم خواهان لغو کامل تحریم‌ها علیه کره شمالی شده بود و این قابل پذیرش نیست، ری یو هونگ، وزیر خارجه کره شمالی  گفته بود اگرواشنگتن بخشی از تحریم‌ها را که روی کسب و کار مردم اثر گذاشته لغو کند، کره شمالی آماده است با نظارت بازرسان آمریکایی تولید پولوتونیوم و اورانیوم را متوقف کند.

برخی از ناظران این احتمال را که کره شمالی آزمایش‌های موشکی بیشتری را انجام دهد، دور از انتظار نمی‌دانند. به گفته آنها، هدف کره شمالی از چنین اقداماتی افزایش فشار بر آمریکا است.

کیم در سخنرانی سال نو ابراز امیدواری کرده بود تا مذاکرات هسته ای او با ترامپ ادامه یابد، اما در عین حال گفته بود که اگر آمریکا بر تحریم و فشار بر کره شمالی پافشاری کند او هم روش جدیدی را پی خواهد گرفت.

پس از بی نتیجه ماندن نشست دوم کیم و ترامپ در ماه فوریه، کیم گفته بود که با برگزاری نشست سومی موافق است، اما پایان امسال را به عنوان مهلتی برای واشنگتن تعیین کرده بود تا توافقی با مفاد قابل قبول دو طرف پیشنهاد کند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.