ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزیر نفت: آرایش جنگی گرفته‌ایم

بیژن نامدار زنگنه یادآوری کرد که عده‌ای قصد دارند از شرایط تحریم برای غارت مردم استفاده ببرند. وزیر نفت خواهان پایان یافتن مخالفت‌ها شد.

گروهی از نمایندگان اصولگرای مجلس شورای اسلامی که شمار آن‌ها هم چندان زیاد نیست، از مخالفان سرسخت وزیر نفت‌اند. آن‌ها مدت‌هاست که بیژن نامدار زنگنه را به انفعال در برابر تحریم نفت ایران متهم کرده‌اند. وزیر نفت پاسخ داد: وزارت نفت یک سال است که آرایش جنگی گرفته اما شیوه جنگ به گونه‌ای است که نمی‌توان دستاوردهایش را لو داد. زنگنه یادآوری کرد که عده‌ای قصد دارند از شرایط تحریم برای غارت مردم استفاده ببرند. وزیر نفت خواهان پایان یافتن مخالفت‌ها شد. زنگنه نوشت: «نه تنها از تک تیراندازها ، بلکه از آتش توپخانه‌های مستقر در درون کشور نیز رنج و آسیبی بسیار دیده و می‌بینیم.»

نه تنها از تک تیراندازها ، بلکه از آتش توپخانه‌های مستقر در درون کشور نیز رنج و آسیبی بسیار دیده و می‌بینم.

۷۲ تن

بهمن  سال گذشته «۷۲ تن» از نمایندگان اصولگرای مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به سران سه قوه بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت را متهم به فرصت‌سوزی و عدم توانایی مدیریت وزارت نفت در جهت تأمین منافع ملت ایران کرده بودند و خواهان اقدام عاجل شده بودند. عزت‌الله ضرغامی، از سیاستمداران نزدیک به جبهه پایداری که در همان حال روابط خوبی هم با «احمدی‌نژادی»‌ها دارد، با انتشار پیامی در توییتر فرصتی برای پاسخگویی وزیر نفت فراهم آورد. ضرغامی پرسیده بود: چرا وزارت نفت آرایش جنگی نمی‌گیرد؟

به گزارش خبرگزاری شانا، بیژن نامدار زنگنه پنجشنبه ۱۹ اردیبهشت در پاسخ نوشت:

 «باید به‌صراحت اعلام کنم که وزارت نفت حدود یک سال است که نه تنها آرایش جنگی گرفته، بلکه درگیر جنگی خشن با یک تجاوزگر بی‌رحم و بی‌منطق شده است. جنگی که در هنگامه آن البته با کمین‌های متعدد روبه‌رو شده و نه تنها از تک تیراندازها، بلکه از آتش توپخانه‌های مستقر در درون کشور نیز رنج و آسیبی بسیار دیده است و می‌بیند.»

«آرایش جنگی» تعبیری است که با سخنرانی ۱۱ اردیبهشت خامنه‌ای بر سر زبان دولتمردان جمهوری اسلامی افتاد. خامنه‌ای از مسئولان خواسته بود آن‌ها هم «آرایش جنگی» بگیرند و وارد میدان شوند.

خبرگزاری بلومبرگ پنجشنبه ۹ مه/ ۱۹ اردیبهشت به نقل از منابعی که نامشان را افشا نکرده، از آمادگی عربستان سعودی برای افزایش تولید نفت خام از ژوئیه سال جاری به بعد خبر داد. بر اساس سهمیه‌بندی اوپک عربستان می‌تواند در روز ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه نفت خام تولید کند. عربستان اما برای جلوگیری از کاهش قیمت نفت، تولید خود را به ۹ میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه نفت در روز محدود کرده. پس از اعلام تصمیم آمریکا مبنی بر عدم تمدید معافیت چند کشور از جمله چین و هند از تحریم‌های نفتی ایران، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه نیز اعلام کرده بود که بر اساس توافق با اوپک تا ماه ژوئیه میزان تولید نفت خام در این کشور افزایش نمی‌یابد. قیمت نفت خام در بازارهای جهانی در اثر تحریم نفتی ایران در یک سال گذشته به تدریج ۳۰ درصد افزایش یافته است.

مقاومت در برابر دلالان

به گزارش رویترز در اثر تحریم نفت ایران، میزان تولید نفت خام در این کشور به یک میلیون بشکه کاهش یافت و سپس با لغو معافیت کشورها از جمله چین، هند، کره جنوبی و ترکیه از تحریم نفت ایران، تولید نفت در ایران فقط به ۵۰۰ هزار بشکه در روز رسید. بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت در نامه مورخ پنجشنبه ۱۹ اردیبهشت خود یادآوری کرد که عده‌ای قصد دارند از شرایط تحریم برای غارت مردم استفاده ببرند. دوشنبه ۱۶ اردیبهشت امیرحسین زمانی‌نیا، معاون بین‌الملل و بازرگانی وزارت نفت گفته بود:

«در شرایط کنونی که دلال‌های بسیاری برای خرید نفت ایران اعلام آمادگی کردند ریسک بالا می‌رود و ما باید سعی کنیم در این شرایط غیر شفاف میزان ریسک را کاهش دهیم و تعداد بابک زنجانی‌ها را کاهش دهیم.»

آیا وزیر نفت در برابر ایجاد فساد در بازار نفت مقابله می‌کند و به همین سبب تحت فشار اصول‌گرایان نزدیک به جبهه پایداری قرار گرفته؟ بیژن نامدار زنگنه در نامه خود صرفاً، سربسته خواهان پایان یافتن این مخالفت‌ها شد:

«این جنگی است که هنوز به زمان اعلام پیروزی در آن نرسیده‌ایم و تازه دور جدید آن آغاز و جبهه‌ای نو در آن گشوده شده و بسیار ضروری است که همه، به فرماندهان و دیگر رزمندگان مستقر در خط مقدم این جبهه، یاری برسانند.»

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • جز حمله نظامی

    هیچ راهی جز حمله نظامی – حدالامکان امسال- نمانده، شانسی برای رسیدن به آزادی و دموکراسی و عدالت نیست با وجود ننگین این نظام. این نظام با مذاکره و مصالحه و روش مسالمت آمیز درست بشو نیست. بیش از این فرصت سوزی نکیند. از دولت ترامپ و بقیه قدرتهای سکولار جهان (حتی چین وروسیه) توجیه کنید -برای خیر بشریت – باید زودتر این نظام ضد بشری حاکم بر ایران با حمله نظامی از روی زمین محو شود و مردمان ایران و جهان خلاص شوند از شرش.