ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اعتصاب غذای برزان محمدی دو ماهه شد

برزان محمدی که در زندان تهران بزرگ در حبس است، از روز ۲۳ اسفند در اعتراض به وضعیت نامناسب نگهداری در این زندان دست به اعتصاب غذا زده است. از جمله خواسته‌های محمدی انتقال به زندان اوین است.

اعتصاب غذای برزان محمدی، زندانی سیاسی، از ۵۹ روز گذشت.

برزان محمدی، زندانی سیاسی

محمدی که در زندان تهران بزرگ در حبس است، از روز ۲۳ اسفند در اعتراض به وضعیت نامناسب نگهداری در این زندان دست به اعتصاب غذا زده است. از جمله خواسته‌های او انتقال به زندان اوین است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، محمدی در اثر اعتصاب با کاهش فشار خون و وزن مواجه شده است.

یک منبع مطلع از وضعیت این زندانی به هرانا گفته است:

«از اعتصاب غذای برزان محمدی دو ماه می‌گذرد. او در این مدت ۲۲ کیلوگرم کاهش وزن داشته و وزنش الان به ۵۱ کیلوگرم رسیده است. همچنین فشار خون این زندانی هفت روی پنج است.»

روز شنبه ۲۱ اردیبهشت اما جمعی از فعالان سیاسی و مدنی در یادداشتی از برزان محمدی خواستند اعتصاب غذای خود را پایان دهد.
آنان خطاب به محمدی نوشتند:

«برزان عزیز! ما صدای تو و هزاران نفر از زندانیان سیاسی دیگر هستیم که صدای اعتراض جامعه هستید. خبر اعتصاب غذایت را دنبال می‌کنیم و نگران جان و سلامتت هستیم. لذا صمیمانه در کمال مسئولیت در دفاع از جان و آزادی، از تو می‌خواهیم هر چه زودتر به اعتصاب غذایت پایان دهی و با پایان اعتصاب غذایت، حکومت را در فرایند حذف خاموش مخالفان ناکام بگذاری.»

در ادامه این یادداشت آمده است:

«حکومت باید بداند مسئول جان تو و تمام زندانیان سیاسی است. آزادی بیان و تشکل حق تمام شهروندان جامعه است. حکومت اجازه ندارد شهروندان را به دلیل فعالیت‌هایشان در عرصه‌های مختلف اجتماعی دستگیر و به زندان محکوم کند.»

برزان محمدی که هم اکنون در اندرزگاه ۱۱ زندان تهران بزرگ در حال تحمل حبس است، از تاریخ ۲۳ اسفندماه ۹۷ در اعتراض به شرایط نامناسب نگهداری در این زندان و مخالفت با طرح درخواست انتقال به زندان اوین، به همراه علیرضا شیرمحمدعلی، دیگر زندانی محبوس در این اندرزگاه دست به اعتصاب غذا زده بودند.

علیرضا شیرمحمدعلی روز سه‌شنبه ۲۷ فروردین پس از ۳۴ روز، با وعده مساعد مسئولان به اعتصاب غذای خود پایان داد.

برزان محمدی اما با وجود اصرار نماینده دادستان و وعده او مبنی بر رسیدگی به خواسته‌های این زندانی سیاسی، حاضر به شکستن اعتصاب غذای خود نشد.

برزان محمدی در جریان اعتراضات سراسری مرداد ماه ۹۷ به دلیل فعالیت در فضای مجازی بازداشت شد. او که ۴۱ ساله و اهل سروآباد کردستان است در دادگاه بدوی به اتهام «اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت ملی» و «تبلیغ علیه نظام» به شش سال حبس تعزیری محکوم شد.

دادگاه تجدیدنظر برزان محمدی در تاریخ شش اسفند ماه ۹۷ برگزار و در نتیجه آن او به سه سال و شش ماه حبس تعزیری محکوم شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • صدیق

    برزان جان اعتصاب خود را بشکن، ما مردم ایران به تو و امثال تو نیاز داریم. مقاومت کن! استبداد درحال شکسته شدن است. و پرنده سفید آزادی بار دیگر بر فراز ایران به پرواز درخواهد آمد و دیو پلید بیرون آمده از چاه 1400 ساله را به فاضلاب ابدیت برخواهیم گرداند.