ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تلاش جلیقه‌زرد‌ها برای احیای جنبش در هفته بیست‌وششم

بر اساس یک نظرسنجی، فهرست جلیقه‌زردها برای انتخابات پارلمان اروپا نخواهد توانست بیش از ۲ درصد رأی بیاورد.

جلیقه‌زردهای فرانسه روز شنبه اعتراضات گسترده‌ای را در شهرهای نانت و لیون فرانسه ترتیب داده‌ اند. جنبش بعد از کاهش شمار معترضان در هفته گذشته در تلاش است خود را احیا کند.

جلیقه‌زردها امیدوارند که با برگزاری راهپیمایی‌های پرتعداد در سایر شهرهای بزرگ فرانسه، حمایت کسانی را جذب کنند که هر هفته وقت کافی برای سفر به پاریس را ندارند/ عکس از آرشیو

بیست‌وششمین هفته متوالی اعتراضات جلیقه‌زردها در فرانسه تنها دو هفته قبل از انتخابات پارلمان اروپا رخ می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری «فرانس‌۲۴»، جنبش جلیقه‌زردها شش ماه بعد از شروع آن در ماه نوامبر، کم‌رمق‌ شده است. بر اساس آمار وزارت داخلی فرانسه، در اعتراضات هفته گذشته کمتر از ۱۹ هزار نفر در سرتاسر این کشور به خیابان‌ها آمدند. البته معترضان این آمار را به چالش کشیده اند و ادعا می‌کنند که اعتراضات آنها پرشمارتر بوده است.

جلیقه‌زردها امیدوارند که این شنبه ۱۱ مه/ ۲۱ اردیبهشت با برگزاری راهپیمایی‌های پرتعداد در سایر شهرهای بزرگ فرانسه، حمایت کسانی را جذب کنند که هر هفته وقت کافی برای سفر به پاریس را ندارند.

مردی ۴۴ ساله و حسابدار که خود را جلیقه‌زرد می‌داند، در لیون به خبرگزاری فرانسه (AFP) گفت: «نوعی خستگی و ترس وجود دارد و این به خاطر خشونت پلیس است. جنبه مالی هم وجود دارد: اعتراض کردن در پاریس گران است... اما (جنبش) می‌تواند بار دیگر سر برآورد...»

این مرد همچنین گفته است که سیاست‌های التیام‌بخش امانوئل مکرون؛ رئیس‌جمهوری فرانسه که در پی یک ماه گفتگوی ملی اعلام شدند، نتوانسته خواسته‌های جنبش را برآورده کند. این دیدگاه را یک معترض دیگر در نانت تایید کرد.

دیوید ل. ۴۱ ساله به خبرگزاری فرانسه گفته است که «مردم خسته شده اند و جانشان به لب رسیده. ته دلمان می‌خواهیم که بس کنیم، اما در عین حال می‌خواهیم اقدامی قوی و انضمامی پیش از این تابستان رخ دهد.»

اوایل این ماه، برخی اعضای جنبش جلیقه‌زرد فهرستی را برای شرکت در انتخابات پارلمان اروپا در ۲۶ مه ارائه دادند. بر اساس یک نظرسنجی، فهرست جلیقه‌زردها برای انتخابات پارلمان اروپا نخواهد توانست بیش از ۲ درصد رأی بیاورد.

پلیس در لیون پیش از آغاز اعتراضات روز شنبه، چهار مرکز خرید را محاصره کرد. مقامات در نانت نیز دسترسی به مرکز شهر و مراکز خرید را محدود کرده اند.

اعتراضات همچنان در پاریس انجام می‌شود. در آنجا نیز پلیس خیابان شانزه‌لیزه و منطقه اطراف نوتردام را از دسترس خارج کرده است.

اعتراضاتی نیز در شهرهای لیل، تولوز، استراسبورگ و دیژون برنامه‌ریزی شده است.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.