ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حکم قضایی ۱۲ سال و ۹ ماه زندان هنگامه شهیدی تائید شد

هفت سال و نیم از حکم زندان این روزنامه‌نگار که تابستان یکسال قبل دستگیر شد، قابل اجرا خواهد بود. او به دو سال محرومیت از حقوق اجتماعی نیز محکوم شده است.

دادگاه درخواست تجدیدنظر خواهی هنگامه شهیدی را رد کرد. او به ۱۲ سال و ۹ ماه زندان محکوم شد. از این حکم هفت سال و نیم قابل اجرا خواهد بود.

هنگامه شهیدی

مصطفی ترک همدانی وکیل مدافع هنگامه شهیدی، روزنامه‌نگار، که تابستان سال گذشته دستگیر شد، از تائید حکم محکومیت موکل خود در شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران خبر داد.

او به خبرگزاری رسمی دولت جمهوری اسلامی (ایرنا)، گفت که موکلش به ۱۲ سال و ۹ ماه حبس محکوم شده که ۷ سال و نیم آن قابل اجراء خواهد بود

ترک همدانی اتهامات موکلش را « افترا، نشر اکاذیب، توهین، فعالیت تبلیغی علیه نظام و اقدام علیه امنیت ملی» اعلام کرد.

شهیدی همچنین براساس رای دادگاه بدوی به دو سال محرومیت از فعالیت اجتماعی محکوم شده است.

او تیر سال گذشته دستگیر و به زندان منتقل شد. دادستانی تهران هنگام انتشار خبر بازداشت این روزنامه نگار مدعی شد که شهیدی  «در جزیره کیش در حالی که برای مخفی ماندن از دید ماموران از ماسک استفاده می‌کرد، شناسایی و دستگیر شده است».

شهیدی در دوره بازداشت چندین مرتبه در اعتراض به عدم رسیدگی عادلانه به پرونده‌اش اعتصاب غذا کرد. او پیشتر نیز در سال ۱۳۹۵ دستگیر و پس از شش ماه بازداشت به قید وثیقه و به صورت موقت آزاد شد.

شهیدی پیش از این نیز در جریان اعتراضات به انتخابات خرداد ۱۳۸۸ بازداشت و پس از چهارماه بازداشت موقت آزاد شد. دادگاه انقلاب تهران این روزنامه‌نگار را به ۶ سال حبس محکوم کرد.

هنگامه شهیدی سابقه عضویت در حزب اعتماد ملی و مشاور مهدی کروبی، دبیرکل سابق این حزب که از بهمن ۱۳۸۹ در حصر خانگی است را نیز دارد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • شهروند درجه سه

    باز هم بگویند مقام معظم ولی امر مسلمین جهان و رئیس قوه مقدسه قضائیه مهربان و عادل نیستد ! می بینید که اعدامشان نکردند !