ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نتایج نهایی انتخابات پارلمانی کابل اعلام شد

۲۴ مرد و ۹ زن به نمایندگی از مردم کابل به مجلس نمایندگان راه یافته‌اند. چهار نامزد برنده در فهرست ابتدایی انتخابات پارلمانی کابل حذف شده و به جای آن‌ها چهار چهره جدید به فهرست راه یافته‌اند.

پس از نزدیک به هفت ماه از برگزاری انتخابات پارلمانی در افغانستان، کمیسیون مستقل انتخابات سرانجام نتایج نهایی انتخابات پارلمانی ولایت کابل را اعلام کرد. بر این اساس ۲۴ مرد و ۹ زن به نمایندگی از مردم کابل به مجلس نمایندگان راه یافته‌اند. چهار نامزد برنده در فهرست ابتدایی انتخابات پارلمانی کابل حذف شده و به جای آن‌ها چهار چهره جدید به فهرست وارد شدند.

انتخابات در افغانستان ـ عکس از آرشیو

کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان سه‌شنبه شب ۲۴ اردیبهشت / ۱۴ مه نتایج نهایی انتخابات پارلمانی ولایت کابل را ۱۸ روز پس از افتتاح مجلس نمایندگان اعلام کرد.

براساس فهرست کمیسیون انتخابات، نام چند نفر از نتیجه‌ ابتدایی انتخابات کابل حذف شده و به‌ جای آن‌ها چهره‌های جدید برنده اعلام شدند. اجمل گلاب، احمدضیا عظیمی شینوارزاده، محمدفرهاد صدیقی و سلیمه نیکبین چهار نامزدی بودند که در فهرست ابتدایی برنده اعلام شده بودند، اما در نتایج نهایی راه نیافته‌اند. به جای آن‌ها، عبدالرازق استالفی، عرفان‌الله عرفان، محمدنعیم وردک و پروین درانی که در فهرست ابتدایی برنده اعلام نشده بودند، در فهرست نهایی برندگان قرار گرفتند.

کمیسیون مستقل انتخابات همچنین در فهرست نهایی در ترتیب نام‌های برندگان بر اساس تغییر آرای به‌دست آمده جابه‌جایی‌هایی انجام داده‌اند.

در فهرست نهایی نام ۹ زن دیده می‌شود: فاطمه نظری، نظیفه ذکی، شینکی کروخیل، مرسل نبی‌زاده، فوزیه ناصریار گلدریی، روبینا جلالی، مریم سما، زهره نوروزی و بی‌بی حاجی پروین درانی.

نتایج نهایی انتخابات پارلمانی ولایت کابل پس از نزدیک به هفت ماه از برگزاری این انتخابات، در حالی اعلام شده است که ۶ اردیبهشت / ۲۶ آوریل محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان دور هفدهم پارلمان این کشور را پس از نزدیک به چهار سال تأخیر بدون حضور نمایندگان کابل و پکتیا افتتاح کرد. یک روز پس ازآن نتایج نهایی پکتیا اعلام شد.

اعضای جدید پارلمان شنبه ۲۱ اردیبهشت / ۱۱ مه قصد داشتند انتخابات هیئت رئیسه پارلمان را بدون حضور نمایندگان کابل برگزار کنند اما شماری از نامزدهای انتخابات پارلمانی ولایت کابل که در نتایج ابتدایی برنده اعلام شده بودند، در اعتراض مانع از برگزاری انتخابات هیئت رئیسه شدند. آن‌ها از کمیسیون‌های انتخاباتی خواسته بودند که هر چه زودتر نتایج نهایی انتخابات پارلمانی کابل را اعلام کنند.

کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان چهار ماه پیش در ۲۴ دی‌ماه سال گذشته (۱۴ ژانویه ۲۰۱۹) نتایج ابتدایی انتخابات پارلمانی ولایت کابل را اعلام کرده بود.

آن‌چه به عنوان نتایج نهایی منتشر شده است، بر اساس ۸۸ تا ۹۰ درصد کل آرای حوزه انتخاباتی کابل است. کمیسیون شکایت‌های انتخاباتی در جریان روند رسیدگی به شکایت‌ها و بررسی اعتراضات در پیوند با نتایج ابتدایی کابل اعلام کرده بود که حدود ۱۲ درصد آراء این حوزه انتخاباتی ناپدیده شده و این کمیسیون نتواسته است به آن دسترسی پیدا کند.

انتخابات پارلمانی افغانستان ۲۸ و ۲۹ مهر / ۲۰ و ۲۱ اکتبر سال گذشته پس از سه سال تأخیر در ۳۲ ولایت افغانستان برگزار شد و به‌رغم تهدیدها و حملات تروریستی متعدد، بیش از ۴ میلیون نفر در آن شرکت کردند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.