ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

احتمال گفت‌وگوی نمایندگان دولت و اپوزیسیون ونزوئلا در نروژ

نمایندگان دولت و اپوزیسیون ونزوئلا ظاهراً به نروژ سفر کرده‌اند تا با یکدیگر وارد مذاکره شوند. در کاراکاس پارلمان پس از یک روز محاصره به کار خود ادامه داد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس و خبرگزاری رویترز گزارش داده‌اند که نمایندگان دولت و اپوزیسیون ونزوئلا به نروژ سفر کرده‌اند تا در آن‌جا با یکدیگر درباره راه پیش رو برای حل بحران  کشور مذاکره کنند. پس از یک روز محاصره پارلمان ونزوئلا کار خود را از سر گرفت.

عکس از آرشیو

براساس گزارش‌های منتشرشده، نمایندگان دولت و اپوزیسیون ونزوئلا در نروژ به‌طور جداگانه با دیپلمات‌های نروژی دیدار خواهند کرد. خورخه رودریگز، وزیر اطلاعات ونزوئلا در میان هیئت نمایندگی دولت است.

نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا در یک سخنرانی تلویزیونی اعلام کرد که رودریگز برای مأموریت مهمی در خارج از کشور است.

نروژ در ماه مارس پیشنهاد میانجی‌گری میان دولت و اپوزیسیون ونزوئلا را مطرح کرده بود. وزارت خارجه نروژ در این‌باره اظهارنظری نکرده است.

روز چهارشنبه شورای امنیت سازمان ملل به درخواست کشورهای اروپایی به‌شکل غیرعلنی جلسه‌ای درباره بحران ونزوئلا برگزار کرد. در این نشست از جمله درباره یک روند دیپلماتیک با حمایت اتحادیه اروپا برای پایان دادن به بحران ونزوئلا گفت‌وگو شد.

آنه گوگون، معاون سفیر فرانسه در سازمان ملل از برنامه‌ گروه تماس بین‌الملل تحت حمایت اتحادیه اروپا برای پایان دادن به بحران ونزوئلا خبر داد و گفت: «این گروه قابلیت این را دارد که طرف‌های درگیر را برای شرکت در یک روند سیاسی که به برگزاری انتخاباتی آزاد، عادلانه و شفاف در ونزوئلا منجر شود، سوق دهد.»

از سرگیری فعالیت پارلمان ونزوئلا

در کاراکاس، پایتخت ونزوئلا پس از یک روز محاصره‌ی پارلمان این کشور، نمایندگان توانستند نشست پارلمان را برگزار کنند. اکثریت پارلمان ونزوئلا در دست اپوزیسیون است.

خوان گوایدو، رئیس پارلمان و رهبر اپوزیسیون که خود را رئیس‌جمهوری موقت نامیده است، گفت: «ما کار خود را از سر می‌گیریم». گوایدو افزود برای خروج از بحران، مردم ونزوئلا باید «به مبارزه ادامه دهند» او گفت: «این‌جا پارلمان آن‌هاست، برای همراهی با آن‌ها و بیرون کشیدن کشور از بحران.»

در ونزوئلا ماه‌هاست که میان نیکولاس مادورو و خوان گوایدو جنگ قدرت در گرفته است. بیش از ۵۰ کشور گوایدو را به‌عنوان رئیس‌جمهوری موقت به‌رسمیت شناخته‌اند و مادورو از پشتیبانی ارتش و کشورهای همچون روسیه، ایران و کوبا برخوردار است.

روز سه‌شنبه ۲۴ اردیبهشت / ۱۴ مه نیروهای امنیتی ونزوئلا ساختمان پارلمان این کشور در کاراکاس را محاصره کردند. به‌گفته مخالفان گارد ملی و افراد سازمان «سابین»، سازمان اطلاعات و امنیت داخلی، مانع ورود نمایندگان اپوزیسیون به پارلمان شدند.

گوایدو دولت را متهم کرد که می‌خواهد «با خشونت» فعالیت پارلمان را محدود کند.

روز چهارشنبه سازمان عفو بین‌الملل از دادگاه کیفری بین‌الملل خواست تا جرایم دولت ونزوئلا علیه بشریت را مورد تحقیق قرار دهد.

عفو بین‌الملل اعلام کرد که شواهدی از اعدام‌های بدون محاکمه، بازداشت‌های خودسرانه و قتل و جرح در نتیجه استفاده بیش از حد از زور توسط دولت مادورو در اختیار دارد.

بر اساس گزارش عفو بین‌الملل، در نتیجه درگیری‌های خشونت‌آمیز ژانویه سال جاری میلادی در ونزوئلا، دست‌کم ۴۷ نفر کشته شدند. همچنین در این تظاهرات پنج روزه بیش از ۹۰۰ نفر به‌شکل خودسرانه بازداشت شدند.

گروهی از سازمان عفو بین‌الملل در بازه زمانی ۳۱ ژانویه تا ۱۷ فوریه سال جاری میلادی به ونزوئلا سفر کرد و در آن‌جا شش مورد اعدام بدون محاکمه، سه مورد استفاده بیش از حد از زور و شش مورد بازداشت خودسرانه را ثبت کرد.

روز پنج‌شنبه وزارت حمل و نقل آمریکا در پی ناآرمی‌ها و افزایش خشونت‌ها در اطراف فرودگاه‌های ونزوئلا، تمامی پروازهای باری و مسافربری میان آمریکا و این کشور را به حالت تعلیق درآورد.

وزارت امنیت ملی آمریکا در این‌باره اعلام کرد که شرایط در ونزوئلا امنیت و ایمنی مسافران، هواپیماها و خدمه را که به این کشور سفر می‌کنند یا از این کشور می‌آیند را تهدید می‌کند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.