ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مقام‌های دولتی یمن: شورشیان حوثی را از قطابا بیرون راندیم

به گزارش اسوشیتدپرس از صنعا، مقام‌های یمنی گفته‌اند در جریان درگیری برای به کنترل درآوردن این منطقه، دست‌کم ۱۲۰ نفر از هر دو طرف کشته شده‌اند.

مقام‌های امنیتی یمن می‌گویند نیروهای وفادار به حکومت این کشور که از سوی جامعه جهانی به رسمیت شناخته می‌شود، نقاطی کلیدی را در استان جنوبی دهاله تصرف کرده‌اند. به گزارش اسوشیتدپرس از صنعا، مقام‌های یمنی گفته‌اند در جریان درگیری برای به کنترل درآوردن این منطقه، دست‌کم ۱۲۰ نفر از هر دو طرف کشته شده‌اند.

نیروهای شورشی حوثی در یمن

بر اساس این گزارش، نیروهای دولتی از روز جمعه ۱۷ می/ ۲۷ اردیبهشت در تلاش بوده‌اند تا شورشیان حوثی را از قطابا، ناحیه‌ای کلیدی برای کنترل جاده‌های اصلی این منطقه، بیرون برانند.

مقام‌های رسمی روز شنبه این خبر را بدون ذکر نامشان فاش کردند چون اجازه گفت‌و‌گو با رسانه‌ها را نداشتند.

این منطقه در ماه آوریل امسال نیز صحنه نبرد سنگین نیروهای طرفدار دولت و شورشیان شیعه حوثی بود. درگیری‌هایی که به کشته شدن ۸۵ نفر انجامید. نتیجه این درگیری به گفته مقام‌های یمنی، تسلط نیروهای حوثی بر این مناطق بود.

در روزهای گذشته وزیر مشاور دولت سعودی در امور خارجه و معاون وزیر دفاع این کشور ادعا کردند حوثی‌های یمن به دستور ایران با پهپادهایشان تأسیسات نفتی سعودی را هدف قرار داده‌اند.

عادل الجبیر، وزیر مشاور دولت سعودی در امور خارجه با انتشار پیامی در توییتر خود نوشت حوثی‌ها بخش لاینفک نیروهای سپاه پاسداران ایران هستند و دستورات آن را اجرا می‌کنند.

بنا بر ادعای وزیر مشاور دولت سعودی در امور خارجه هدف قرار دادن تأسیسات در عربستان بر این موضوع دلالت دارد.

خالد بن سلمان، معاون وزیر دفاع سعودی و سفیر سابق این کشور در آمریکا نیز با انتشار پیامی در توییتر نوشت:

«حمله تروریستی شبه‌نظامیان حوثی مورد حمایت ایران به دو ایستگاه پمپاژ نفت شرکت آرامکو سعودی تأکید می‌کند که آنها جز ابزاری برای اجرایی کردن دستورکارهای ایران و خدمت به پروژه توسعه‌‌طلبانه این کشور در منطقه نیستند.»

محمد علی حوثی، رئیس شورای عالی یمن اما در گفت‌وگو با شبکه جهانی بی بی سی اعلام کرد که حوثی‌های یمن عامل ایران نیستند.

در جنگ خونین چهار ساله یمن، شورشیان حوثی مورد حمایت ایران در برابر نیروهای دولتی قرار گرفته‌اند که مورد حمایت ائتلافی تحت رهبری عربستان سعودی و امارات متحده عربی هستند. این جنگ یمن را ویران کرده و این کشور فقیر عربی را در آستانه یک بحران انسانی قرار داده است.

  • در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.