ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

صدر اعظم آلمان: «ملی‌گرایی» دشمن اروپا است

مرکل در کرواسی از سیاستمداران خواست تا در مقابل جریان راست افراطی بایستند.

در آستانه انتخابات اتحادیه اروپا، آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان، ناسیونالیسم را دشمن این اتحادیه خواند. در چند شهر آلمان نیز یکشنبه ۱۹ مه/ ۲۹ اردیبهشت چندین گروه و حزب سیاسی مردم را به تظاهرات علیه «ناسیونالیسم» فراخواندند.

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان

یک هفته به انتخابات پارلمان اتحادیه اروپا، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در زاگرب، پایتخت کرواسی، ناسیونالیسم را «دشمن اروپا» خواند.

او که در یک برنامه تبلیغاتی حزب حاکم کرواسی شرکت کرده بود، پروژه اتحادیه اروپا را «صلح، آزادی و رفاه» خواند و گفت که «ملی‌گرایی دشمن پروژه اروپا است».

مرکل یک روز قبل نیز از سیاستمداران اروپایی خواست تا در برابر «راست افراطی» بایستند.

در همین رابطه گروه‌های سیاسی در چندین شهر آلمان مردم را به تظاهرات علیه «ملی‌گرایی» و «جریان راست افراطی» فراخوانده‌اند.

تنها در برلین پلیس اعلام کرده که پیش‌بینی می‌شود در تظاهراتی که با عنوان «اروپا برای همه» برگزار می‌شود، شرکت کنند.

انتخابات پارلمان اروپا یکشنبه آینده ۲۶ مه برگزار شود. نتایج نظرسنجی‌ها صورت گرفته بیانگر افزایش سهم احزاب راست افراطی در پارلمان اروپا است.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • آرمان

    می گویند اش آنقدر شور شد که خان هم فهمید.اروپا سالها با دمیدن به آتش ناسیونالیسم در اروپای شرقی و ایجاد تفرقه های قومی باعث کشت وکشتار در یوگوسلاوی و شکل گیری سازمانهای فاشیستی از جمله در اوکرائین شده است حالا آشی که پخته است دامن خودش را گرفته. سیاست مداران شرم نمیشناسند.