ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اسامی نامزدهای ریاست اقلیم کردستان منتشر شد

پارلمان عراق از میان نیچروان بارزانی و چهار نامزد دیگر ، رئیس حکومت اقلیم را انتخاب می‌کند. منتقدان می‌گویند؛ نتیجه از پیش مشخص است.

پارلمان اقلیم کردستان عراق سرانجام اسامی نامزدهای ریاست حکومت اقلیم کردستان را منتشر کرد. نیچروان بارزانی، برادرزاده و داماد مسعود بارزانی نیز یکی از نامزدهای ریاست اقلیم است.

نیچروان بارزانی، یکی از نامزدهای ریاست اقلیم کردستان

به گزارش شبکه خبری «روداوو»، پارلمان اقلیم کردستان عراق به زودی رئیس این حکومت را با رای‌گیری از میان پنج نامزد مشخص خواهد کرد.

نیچروان بارزانی، نخست وزیر که از نوامبر ۲۰۱۷ پس از کناره‌گیری مسعود بارزانی، اداره حکومت اقلیم را به دست گرفت، یکی از نامزدهای ریاست اقلیم است.

علاوه بر او، ریبوار عزیز مصطفی، اميد عبدالسلام قادر، محمد حمه صالح عمر و هيوا عبدالله خدر چهار تن دیگر هستند که برای ریاست اقلیم کردستان عراق نامزد شده‌اند.

با این شرایط به نظر می‌رسد که نیچروان بارزانی نسبت به سایر نامزدها از شانس بیشتری برای کسب رای نمایندگان پارلمان برخوردار باشد.

حزب دموکرات کردستان عراق توانست در انتخاباتی که سال گذشته برگزار شد، بار دیگر اکثریت مجلس را به دست بگیرد.

شبکه خبری کردستان ۲۴، وابسته به حزب دموکرات کردستان عراق، نیچروان بارزانی را نامزد توافقی سه حزب دموکرات، اتحادیه میهنی و جنبش گوران معرفی کرد.

منتقدان حکومت اقلیم هم پس از انتشار اسامی نامزدهای ریاست، نتیجه انتخاب را «از پیش تعیین شده» دانستند.

نیچروان بارزانی از اکتبر ۲۰۱۷، پس از کناره‌گیری مسعود بارزانی، ریاست حکومت اقلیم را عهده‌دار شد. او و خانواده بارزانی طی سال‌های گذشته از سوی احزاب سیاسی مختلف و گروه‌های اجتماعی به «فساد مالی» و «زد و بند» متهم شده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کارو

    رقبای نچیروان بارزانی چهار نفر هستند که هیچکدام سرشناس نیست و نمیتوانند برای او رقیب مهمی به شمار بیایند. این شکل از برگزاری انتخابات انسان را به یاد دیکتاتورهایی همچون صدام و اسد می اندازد. در حقیقت این نه انتخابات، بلکه یک رفراندوم به صورت نچیروان بارزانی (بله، خیر) است که طبیعتاً نتیجۀ ان هم نمیتواند خیر باشد!!! جالب است که گوران و اتحادیه میهنی هم نچیروان را نامزد خودشان معرفی میکنند، در حالی که می توانند به راحتی اختلافات را کنار گذاشته و با معرفی نامزدی دیگر به حاکمیت خاندان بارزانی خاتمه دهند، اما چون نمیتوانند توافق کنند که حاکم جدید از کدامشان باشد، لاجرم همین جناب نچیروان را باید بپذیرند. نکتۀ دیگر اینکه جنبش آزادی جامعۀ کردستان (جریان غیرمسلح و مدنی نزدیک به جناح آپوئیست در جنوب کردستان، تحت فشار ترکیه و دیکتاتوری خاندان بارزانی و خیانت اتحادیۀ میهنی اصلاً حق فعالیت آزادانه و معرفی نامزد د راین انتخابات را ندارد و تنها مجاز است به فعالیت روشنفکری بپردازد. تمام فعالیت های جنبش آزادی در سلیمانیه ممنوع شده و در کرکوک و خانقین هم محدودیت هایی برای فعالیتش وجود دارد.