ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ناوگروه آبراهام لینکلن تمریناتی در دریای عربی آغاز کرد

ظاهراً یک گلوله کاتیوشا یا یک راکت به نزدیکی سفارت آمریکا در بغداد اصابت کرد. پلیس تحقیقات درباره این حادثه را آغاز کرد.

در پی اصابت یک گلوله کاتیوشا یا یک راکت به محله سبز بغداد، آژیرهای خطر در سفارتخانه آمریکا به صدا درآمد. یک گروه تحقیق به محل اعزام شده است. چند ساعت بعد فرماندهی مرکزی آمریکا وقوع صدای انفجار را تأیید کرد. ناوگروه آبراهام لینکلن در دریای عربی تمریناتی نظامی را برای «خنثی کردن تهدید ایران» آغاز کرد.

ناوگروه آبراهام لینکلن - عکس: آرشیو

خبرگزاری رویترز به نقل از منابعی که در عراق در اختیار دارد گزارش داد که شامگاه یکشنبه ۱۹ مه/ ۲۹ اردیبهشت یک راکت یا گلوله کاتیوشا به محله سبز بغداد در نزدیکی سفارتخانه آمریکا اصابت کرده است. مقامات نظامی عراق اعلام کرده‌اند که در این حمله کسی مجروح یا کشته نشده. دو «منبع دیپلماتیک» به رویترز گفته‌اند که صدای انفجار را شنیده‌اند.  ارتش عراق با انتشار بیانیه‌ای با تأیید این خبر اعلام کرده که یک گلوله کاتیوشا به محله سبز بغداد اصابت کرده است. ارتش عراق در این بیانیه کوتاه گفته که بعداً جزئیات این حادثه را اعلام می‌کند.  به گزارش رویترز، مأموران پلیس یک راکت‌انداز را در محله السینای بغداد یافته‌اند. یک منبع آگاه به رویترز خبر داده که تیمی از متخصصان به محل حادثه اعزام شده است.

راکت با «محتوای موشکی اندک»

همزمان با این حمله، رئیس جمهوری آمریکا پیام تازه‌ای برای ایران ارسال کرد:

 «اگر ایران می‌خواهد بجنگد این پایانش خواهد بود. هرگز آمریکا را تهدید نکنید.»

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که یک راکت با «محتوای موشکی اندک» به محله بین‌المللی بغداد در حوالی سفارتخانه آمریکا اصابت کرده و به هیچیک از تأسیسات دیپلملتیک ایالات متحده صدمه‌ای وارد نیاورده است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت ایالات متحده چنین حملاتی را تحمل نمی‌کند و با عزم راسخ به این حملات پاسخ می‌دهد و همچنین به گفته این سخنگو، مسئولیت این حمله با ایران است، اگر «شبه‌نظامیان نیابتی یا عناصر وابسته به آن‌ها این حملات را انجام داده باشند.»

سفارت آمریکا در بغداد چهارشنبه ۱۵ مه/ ۲۵ اردیبهشت با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد کارمندان غیر ضروری خود را از سفارتخانه آمریکا در بغداد و از کنسولگری این کشور در اربیل خارج می‌کند. بر اساس این اطلاعیه خدمات صدور ویزا در هر دو مرکز به حالت تعلیق در آمد. یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفته بود تهدید جدی است اما نوع تهدید را مشخص نکرد.

تغییر آرایش ناو آبراهام لینکلن در دریای عربی

دولت ترامپ برای خنثی کردن «تهدید ایران» ناو هواپیمابر یو اس اس آبراهام لیننکلن را به خلیج فارس اعزام و چند بمب‌افکن راهبردی در قطر مستقر کرده است. هر دو طرف می‌گویند علاقه‌ای به جنگ ندارند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس نیروی دریایی آمریکا بلافاصله بعد از حمله به محله سبز بغداد اعدام کرد که ناوگروه یو اس اس آبراهام لینکلن در دریای عربی تمریناتی را برای «خنثی کردن تهدید ایران» انجام داد. اهداف هوا به هوا و تغییر آرایش جنگی بخشی از این تمرینات نظامی است. همزمان با این تحولات، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا شامگاه گذشته در گفت‌وگو با فاکس نیوز گفت:

«من درگیری نمی‌خواهم. اما وضعیتی مانند ایران وجود دارد، و نمی‌شود به آن‌ها اجازه داد به سلاح هسته‌ای دست پیدا کنند. اصلا نمی‌شود اجازه داد چنین اتفاقی بیفتد. با در نظر گرفتن همه چیزها، و من کسی نیستم که عقیده داشته باشد… کسی نیستم که می‌خواهد وارد جنگ شود، چون جنگ به اقتصاد ضربه می‌زند، اما خیلی مهم‌تر این‌که جنگ به کشته‌شدن انسان‌ها می‌انجامد.»

آخرین اظهار نظر یک مقام ایرانی در مورد تنش میان آمریکا و ایران گفته فرمانده سپاه پاسداران است. سرلشکر حسین سلامی در روز یکشنبه در یک مراسم نظامی گفت:

«ما به‌دنبال جنگ نیستیم اما از جنگ هم نمی‌ترسیم اما در مقابل ما دشمنان اراده جنگ ندارند و از جنگیدن می‌ترسند.»

پانویس:

این خبر صبح دوشنبه ۲۰ مه/ ۳۰ اردیبهشت با اطلاعات تازه به روز شد و تیتر آن هم تغییر کرد

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • وقت

    جناب علی علیمحمدی/ الان وقت انتقام مظلومان ایران از نظام جنایت و فساد و رانت ج.ا. است و نابودی اهریمن ج.ا.

  • علی علیمحمدی

    الان موقع تلافی جویی از آمریکای جنایت کار است که در این چهل سال نه اینکه ما را تهدید بلکه هواپیمای زوار ما را در آسمان مورد اثابت قرار داده است