ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سازمان ملل: افغانستان همچنان به مبارزه با فساد نیاز اساسی دارد

دفتر نمایندگی سازمان ملل در افغانستان (یوناما) در گزارشی از پیشرفت‌های مبارزه با فساد در افغانستان استقبال کرده اما گفته است مبارزه با فساد باید در این کشور ادامه یابد.

دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) در گزارش تازه‌ای که دوشنبه ۳۰ اردیبهشت / ۲۰ مه با امضای دامیچی یاماموتو، رئیس یوناما در افغانستان منتشر کرده، مبارزه با فساد در این کشور را همچنان نیاز اساسی این کشور دانسته است.

عکس از آرشیو

دامیچی یاماموتو در این گزارش با عنوان «مبارزه‌ افغانستان با فساد: کار اساسی برای صلح و رفاه» از پیشرفت‌های افغانستان در مبارزه با فساد استقبال کرده اما گفته است: «تمام نهادهای افغان در کنار همه اقشار جامعه باید به تلاش‌های خود در راستای افزایش اصول تعهد، حساب‌دهی و شفافیت ادامه دهند.»

او افزوده است: «افغانستان باید استراتژی درازمدتی مبتنی بر دستاوردهای به‌دست آمده از روند اصلاحات تهیه و از اراده‌ ملی به‌عنوان اهرمی برای مبارزه با فساد استفاده کند.»

به‌گفته یاماموتو فساد حاکمیت قانون را تضعیف و زمینه را برای جنایت‌های بیشتر فراهم می‌سازد، فرهنگ معافیت از مجازات را تقویت می‌کند و چشم‌انداز صلح را در معرض خطر قرار می‌دهد.

یوناما در این گزارش، با بیان این‌که مبارزه با فساد تأثیری بر زند‌گی مردم افغانستان نداشته است پیشنهادهایی برای مبارزه بهتر و جدی‌تر با فساد و بهبود زندگی مردم افغانستان ارائه کرده‌ است.

اداره ایالات متحده آمریکا برای نظارت بر بازسازی افغانستان (سیگار) نیز پیش از این بارها از فساد در افغانستان، به‌ویژه در ارتش این کشور انتقاده کرده بود.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.