ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

روحانی خواهان اختیارات ویژه شد

رئیس جمهوری اسلامی پیشنهاد داد که شورای عالی پشتیبانی جنگ تشکیل شود. روحانی هرگونه مذاکره با آمریکا را رد کرد.

رئیس جمهوری اسلامی در سخنانی که شامگاه دوشنبه ۳۰ اردیبهشت در جمع عده‌ای از روحانیون حوزه‌های علمیه ایراد کرد، خواهان اختیارات ویژه برای ریاست جمهوری در شرایط «جنگ اقتصادی» شد. روحانی هرگونه مذاکره با آمریکا را در شرایط کنونی رد کرد.

دوشنبه ۳۰ اردیبهشت: دیدار روحانی با گروهی از روحانیون (عکس: پایگاه اطلاع‌رسانی دولت – پاد)

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایران) حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی در جمع گروهی از روحانیون خواهان تمرکز قدرت و تصمیم‌گیری در نهاد ریاست جمهوری شد:

«در دوران جنگ تحمیلی نیز در مقطعی که با مشکل مواجه شدیم، شورای عالی پشتیبانی جنگ ایجاد شد و همه اختیارات در دست این شورا بود و حتی مجلس شورای اسلامی و قوه قضائیه نیز در تصمیم‌گیری آن شورا دخالتی نداشتند و امروز هم در شرایط جنگ اقتصادی قرار داریم. همانگونه که در جنگ اختیارات ویژه‌ای را از امام راحل گرفته و توانستیم جنگ را اداره کنیم و حتی موفقیت‌های بسیاری را به دست آوریم امروز هم به چنین اختیاراتی نیاز داریم.»

روحانی یادآوری کرد که مبادلات بانکی و فروش نفت در اثر اعمال تحریم‌های آمریکا مختل شده است. رئیس جمهوری اسلامی با این‌حال هرگونه مذاکره با آمریکا را رد کرد:

«خوشبختانه امروز اتفاق نظر داریم که باید در برابر آمریکا و تحریم بایستیم و در این زمینه هیچ اختلاف نظری بین مردم و مقامات کشور وجود ندارد. بنده طرفدار مذاکره و دیپلماسی هستم، اما انجام آن را در شرایط کنونی به هیچ عنوان قبول ندارم.»

در روزهای گذشته در رسانه‌های آمریکایی گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر زمینه‌چینی دولت ترامپ برای مذاکره با ایران منتشر شده بود. رئیس‌جمهوری آمریکا با انتشار پیامی در توییتر این گزارش‌ها را تکذیب کرد:

«ایران اگر و هر زمان که آماده باشد با ما تماس خواهد گرفت. در این فاصله، فروپاشی اقتصاد آنها ادامه پیدا می‌کند- بسیار غم‌انگیز برای مردم ایران.»

 رئیس‌جمهوری آمریکا پنجشنبه ۱۶ مه/ ۲۶ اردیبهشت از اولی ماورر، رئیس‌جمهوری سوئیس در کاخ سفید استقبال کرد. هدف از این دیدار ایجاد کانالی برای گفت‌وگو با ایران بود. یوسف بن علوی، وزیر خارجه عمان هم صبح امروز وارد تهران شد و با محمد جواد ظریف، همتای ایرانی خود دیدار و گفت‌وگو کرد. سفیر عمان در آمریکا دو هفته قبل برای میانجیگری در بحران ایران و آمریکا اعلام آمادگی کرده بود.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • طاهر

    آقاي روحاني :«خوشبختانه امروز اتفاق نظر داریم که باید در برابر آمریکا و تحریم بایستیم و در این زمینه هیچ اختلاف نظری بین مردم و مقامات کشور وجود ندارد" اين اتفاق نظر بين كاسبان تحريم هست كه شامل عده قليلي از جمعيت مردم ايران ميشه، اونهايي كه از بدبختي و ناتواني مردم خوشحالند و برخودار از امتيازات غارت. براساس چه شواهدي كدام نظرخواهي از موافقت مردم در مقاومت حرف ميزني آقاي روحاني؟ نظر مردم را چطوري جويا شدي؟ يعني مردم بعد از اينهمه تيره روزي باز هم خواهان عسرت و تنگدستي و ناامني هستند، چطور كسي چنين وضعي را بمدت 40 سال تحمل كرده باشد و باز هم بگه بقيه عمرم را هم ميخوام همينطوري باشه؟ كه به كجا برسه ؟ مقاومت كنيم كه چه بدست بياريم؟ 8 سال جنگ بود و كمبود و خسارت و وحشت ،بعد از تحمل اون وضعيت و باخت سرمايه هاي ملي وانساني و حقارت پذيرفتن صلح با متجاوز تازه يك عده اومدند وبه اسم شهدا طلبكار مردم شدند وخط و خطوط قرمز تعيين ميكنند بايد ونبايد تعيين ميكنند هر كه هم سوال كنه چرا وضع اينطوري هست بايد به وكلاي خودخوانده شهدا و خانواده شهدا و مردم مومن ومتدين حساب پس بده ، يعني نه تنها پاسخ نميگيره بايد مكافات سوال را هم پس بده،با اين شرايط چطور كسي با مقامات اختلاف نظري در مورد ادامه شرايط فعلي نداره و در عوض خواستار شرايط زجرآور وحقارتبار قبلش هست؟