ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اعتصاب کارگران کارخانه آذرآب در اراک

کارگران کارخانه آذرآب اراک در اعتراض به تعویق مزدها و عملی نشدن وعده‌ها در محیط کارخانه تجمع کرده و خواستار رسیدگی به مطالبات خود شده‌اند. بحث این اعتصاب به هیات دولت کشیده است.

کارگران کارخانه آذرآب اراک روز سه‌شنبه ۳۱ اردیبهشت در اعتراض به تعویق مزدها و عملی نشدن وعده‌های کارفرما در محیط کارخانه تجمع کرده و خواستار رسیدگی به مطالبات خود شده‌اند. به گفته نماینده اراک در مجلس، بحث این اعتصاب به جلسه هیات دولت کشیده شده است.

عکس از آرشیو- راهپیمایی کارگران آذرآب در شهر اراک

خبرگزاری دولتی کار ایران (ایلنا) در ارتباط با علت اعتصاب نوشته است که کارگران دست‌کم سه ماه مزد عقب‌افتاده دارند.

یکی از کارگران گفته است کارفرما تا کنون جز دادن وعده و وعید اقدامی انجام نداده است: «در نتیجه ادامه همین وضعیت به ناچار در شرکت جمع شدیم تا بلکه این‌بار وعده‌ها مسئولان رنگ اجرایی به خود بگیرد.»

کارگران گفته‌اند تعویق مطالبات زندگی آن‌ها و خانواده‌هاشان را با دشواری روبرو کرده است.

به نوشته ایلنا، حسین بختیاری فرماندار اراک در جمع کارگران حاضر شده و وعده پرداخت حقوق فروردین را داده است. طبق این خبر، حقوق معوقه اسفند ۹۷ کارگران امروز به حساب آن‌ها واریز شده است.

مقدسی نماینده اراک نیز در اراتباط با اعتصاب امروز گفته است با توجه به «اهمیت و حساسیت مباحث مربوط به شرکت‌های هپکو و آذر آب اراک» امیری معاون پارلمانی ریاست جمهوری «به صورت ویژه» قول رسیدگی به مشکلات کارگران این دو واحد را داده است و در جلسه هیات دولت ۲۰ دقیقه در این باره گفت‌و‌گو شده است.

کارخانه آذر آب سازنده پروژه‌های نیروگاهی است و بیش از هزار کارگر در آن به کار اشتغال دارند. کارگران در پی واگذاری کارخانه به بخش خصوصی با مشکلات زیادی از جمله تعویق مزدها و عدم امنیت شغلی روبرو شده‌اند و بارها برای مطاللبات خود دست به اعتصاب و راهپیمایی زده‌اند.

از جمله می‌توان به اعتصاب تیر ۹۶ اشاره کرد. کارگران که در پی یک اعتصاب دو هفته‌ای با وعده مسئولان به سر کار باز گشته بودند در اعتراض به عدم تحقق وعده‌ها مجددا دست به اعتصاب زدند و در خیابان‌های شهر اراک راهپیمایی کردند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.