ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حمله حوثی‌های یمن با پهپاد به فرودگاه نجران در دومین روز پیاپی

یک منبع نظامی نزدیک به انصارالله به تلویزیون المسیره گفت که در حمله بامداد چهارشنبه محل نگهداری جنگنده‌های ائتلاف در فرودگاه نجران هدف قرار گرفت.

حوثی‌های یمن بامداد چهارشنبه ۲۲ مه/ ۱ خرداد برای دومین بار در دو روز پیاپی با یک فروند پهپاد فرودگاه نجران را هدف قرار دادند.

چهارشنبه ۲۲ مه/ ۱ خرداد: آثار حمله پهپادی حوثی‌ها در فرودگاه نجران عربستان

به گزارش خبرگزاری رویترز، عربستان سعودی و ائتلاف عربی تاکنون درباره دومین حمله حوثی‌های یمن به فرودگاه نجران سکوت کرده است. یک منبع نظامی نزدیک به انصارالله به تلویزیون المسیره گفت که در حمله بامداد چهارشنبه محل نگهداری جنگنده‌های ائتلاف در فرودگاه نجران هدف قرار گرفت. المسیره گزارش داد که حوثی‌ها در این حمله از پهپاد قاصف ۲ ک استفاده کرده‌اند.

نجران در ۸۴۰ کیلومتری ریاض و در مرز با یمن واقع شده و بارها هدف حملات پهپادی و موشکی انصارالله قرار گرفته است.

نیویورک تایمز سال گذشته گزارش داده بود که برخی از عوامل نهادهای اطلاعاتی آمریکا در بخش نظامی فرودگاه نجران مستقر شده‌اند. وزارت دفاع و ارتش آمریکا تاکنون درباره استقرار نیروهای آمریکایی در نجران سکوت کرده‌اند. منبع نظامی نزدیک به حوثی‌ها در گفت‌وگو با المسیره ادعا کرد که جنگنده‌های ائتلاف از این فرودگاه یمن را هدف بمباران‌هایی قرار می‌دهند.

روز گذشته ترکی المالکی، سخنگوی ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی حوثی‌ها را «تروریست‌های ایرانی» خوانده بود. محمد علی حوثی اما هفته گذشته در گفت‌وگو با شبکه جهانی بی بی سی ادعا کرد که انصارالله عامل ایران نیست:

«هر زمان که به جنگ یمن اشاره می‌شود، به ایران نیز اشاره می‌شود اما ما خود قادر به تصمیم‌گیری هستیم.»

رئیس شورای عالی یمن در ادامه این گفت‌وگو درباره زرادخانه پهپادی انصارالله گفت:

« این پهپادها تولید محلی است. بخشی‌هایی از این پهپاد را از آمریکا، چین و کشورهای به دست آوردیم و این پهپادها را به صورت محلی تولید کرده‌ایم.»

سه‌شنبه هفته گذشته حوثی‌های یمن با هفت پهپاد تأسیسات انتقال نفت از شرق به غرب عربستان سعودی را هدف قرار دادند. جریان انتقال نفت به مدت یک روز متوقف شد و قیمت نفت در بازارهای جهانی افزایش یافت. ائتلاف عربی هم یک روز بعد در پاسخ صنعا را بمباران کرد.

حمله حوثی‌ها به تأسیسات نفتی سعودی، خرابکاری در نفتکش‌های بندر فجیره امارات و حمله  با کاتیوشا به منطقه سبز بغداد در حوالی سفارتخانه آمریکا سبب شد که سطح تنش‌ها بین ایران و آمریکا افزایش پیدا کند.

غروب دوشنبه ۲۰ مه/ ۳۰ اردیبهشت عبدالله المعلمی، نماینده دائم عربستان سعودی در سازمان ملل در نامه‌ای به شورای امنیت، ایران و حوثی‌های یمن را مسئول حمله به تأسیسات نفتی آرامکو معرفی کرد و خواهان خلع سلاح انصارالله و اقدامات بین‌المللی برای جلوگیری از حملات آتی به تأسیسات نفت سعودی شد. المعلمی هشدار داد که در غیر این‌صورت ممکن است دامنه تنش‌ها بالا بگیرد و به یک درگیری نظامی بزرگ منجر شود.

سازمان ملل از همه طرف‌های درگیری خواست که خویشتنداری کنند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.