ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ادامه اعتراض به بی‌خبری از وضعیت بازداشت‌شدگان روز کارگر

۲۲ روز از روز جهانی کارگر می‌گذرد اما هنوز هشت نفر از دستگیرشدگان مراسم اول ماه مه در تهران در بازداشت به سر می‌برند.

۲۲ روز از روز جهانی کارگر می‌گذرد اما هنوز هشت نفر از دستگیرشدگان مراسم اول ماه مه در تهران به نام‌های ناهید خداجو، اعظم خضری جوادی (نسرین جوادی)، فرهاد شیخی، مرضیه امیری، حسن سعیدی، عاطفه رنگریز، ندا ناجی و کیوان صمیمی در بازداشت به‌سر می‌برند. از وضعیت آنها خبری در دست نیست.

سه‌شنبه ۳۱ اردیبهشت خانواده‌های دستگیر شدگان به همراه جمعی از فعالان کارگری از جمله اعضای سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران وحومه وفعالین دانشجویی برای آزادی دستگیرشدگان مقابل زندان اوین تجمع کردند اما پس از ساعت‌ها انتظار با عدم پاسخگویی مسئولین قضایی دادسرا مواجه شدند.

خانواده زندانیان در روزهای گذشته نیز در برابر زندان تجمع می‌کردند. سمیرا امیری که خود چند روز پس از بازداشت در تجمع روز جهانی کارگر به قید کفالت آزاد شده بود، در این باره دوشنبه در توئیتی نوشت:

در روزهای پس از اول مه، کاربران بسیاری در شبکه‌های اجتماعی با هشتگ «#بی‌خبری_شکنجه_است» در واکنش به بی‌خبری از وضعیت بازداشت‌شدگان روز کارگر خواهان آزادی آنها شده اند.

در اعتراض به دستگیری این فعالان به دلیل شرکت در تجمع مسالمت‌آمیز روز جهانی کارگر، دادخواستی از سوی فعالان مدنی تهیه و در فضای مجازی منتشر شده است. امضاکنندگان این دادخواست خواهان «آزادی فوری و بی‌قید و شرط» بازداشت‌شدگان روز کارگر هستند.

قرار است این بیانیه پس از جمع آوری امضا به نهادهای بین المللی کارگری و نهادهای حقوق بشری ارسال شود.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.